Bollocks Skrevet 15. oktober 2012 #41 Skrevet 15. oktober 2012 Er frisyren viktigere enn helsen? Snakk om å være overfladisk. Hvis du slutter å bruke snus, får du frigjort penger. Jeg vet ikke hva snus koster, men hvis det ligger på samme nivå tilsvarende sigaretter, blir det mangfoldige tusen i løpet av et år. Djeeez, var jo ikke seriøs. Men slikt er vanskelig å fange opp gjennom tastaturet. 1
Spiralis Skrevet 17. oktober 2012 #42 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg har sluttet - eller forsøker å slutte - i dag!!! Hvordan det går får vi bare vente å se. Nå er det noen timer siden, og jeg kjenner det på nervene. Jeg har snuset i flere år... siden jeg var 15, kanskje? Uansett, jeg er en lutfattig studine og drømmer om å dra til frisøren, så da må jeg gjøre noen ofre for økonomien. Og helsa, selvsagt, men den e'kke sååå viktig. Jeg forsøkte å slutte mange ganger før jeg klarte å få det til over tid. Det beste for meg var å ikke prøve å slutte i løpet av en dag, men fra morgen. Ta den siste prisen om kvelden og så starte som snusfri fra neste morgen. For meg var det lettest å slutte i helga. Da kunne jeg sette av tid til aktiviteter som hjelper med å jobbe mot suget. Har en kompiss som også har sluttet og når jeg suttet hadde jeg avtalt med han at jeg skulle slutte. Ringte til han hver gang jeg slet med lyst etter å kjøpe meg en pakke. Joggetur, sykkeltur, styrketrening. Trening hjelper mot akutt nikotinsug. For meg så var det verst de første par døgnene og deretter en ny runde med sug 5-7 dager etter att jeg slutta. Den siste runden var den psykologisk sett vanskeligste. "Jeg har jo egentlig sluttet, så EN liten pris går vel bra". Det gikk mange slike tanker i hodet.
Spiralis Skrevet 17. oktober 2012 #43 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg snuser Skruf fresh white. Heldigvis er den ikke sååå sterk som de andre men. Jeg kjenner det er mye psykisk ja. Når jeg er stresset eller nervøs, blir jeg roet ned med en gang jeg tar en under leppa. Som om det var beroligende medisin. Jeg bare elsker den følelsen av å kunne slappe helt av. (Høres ut som herion missbruk her!) Jeg kjøpte meg en ny boks i dag Hadde kanskje 3 stk på jobb. Og 3 etter jeg kom hjem til nå. Hvordan gjør dere det? Kutter dere rett av? Eller trapper dere ned? Logisk sett vil det vel være bedre for abstinensene å trappe ned? Men på den andre siden er det vanskelig å holde seg i fra å ta en ekstra snus, når boksen ligger på siden. Jeg trappet ned. Fra sterkt merke til svakt merke og satte stadig strengere kvoter for meg selv. på slutten var det en før lunch, en etter lunch, en etter middag og en på kvelden.
Bollocks Skrevet 17. oktober 2012 #44 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg forsøkte å slutte mange ganger før jeg klarte å få det til over tid. Det beste for meg var å ikke prøve å slutte i løpet av en dag, men fra morgen. Ta den siste prisen om kvelden og så starte som snusfri fra neste morgen. For meg var det lettest å slutte i helga. Da kunne jeg sette av tid til aktiviteter som hjelper med å jobbe mot suget. Har en kompiss som også har sluttet og når jeg suttet hadde jeg avtalt med han at jeg skulle slutte. Ringte til han hver gang jeg slet med lyst etter å kjøpe meg en pakke. Joggetur, sykkeltur, styrketrening. Trening hjelper mot akutt nikotinsug. For meg så var det verst de første par døgnene og deretter en ny runde med sug 5-7 dager etter att jeg slutta. Den siste runden var den psykologisk sett vanskeligste. "Jeg har jo egentlig sluttet, så EN liten pris går vel bra". Det gikk mange slike tanker i hodet. Jeg merker at snus-droppen har hatt en positiv effekt, nemlig all treningen. Føler jeg trangen til å snuse, begynner jeg med armhevinger, og plutselig blir jeg så mye bedre. Dessverre har pepsi-max-konsumet øøøøkt. Men baby steps, en avhengighet om gangen.
Spiralis Skrevet 18. oktober 2012 #45 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg merker at snus-droppen har hatt en positiv effekt, nemlig all treningen. Føler jeg trangen til å snuse, begynner jeg med armhevinger, og plutselig blir jeg så mye bedre. Dessverre har pepsi-max-konsumet øøøøkt. Men baby steps, en avhengighet om gangen. Kjenner meg igjen i ønsket om brus. Det jeg ofte slet med de første gangene jeg forsøkte å slutte var at jeg etten noen uker følte med som en person som ikke unnet meg noe. Da var gikk det desverre slik at jeg unnet meg en pris og dermed var jeg tilbake i snusinga. Den siste gangen så hadde jeg tenkt ut positive belønninger til meg selv langt fram i tid. Hadde en liste med ting jeg skulle belønne meg selv med, når jeg følte for det. Det var til stor hjelp.
bareblåbær Skrevet 7. november 2012 #46 Skrevet 7. november 2012 Jeg har første snusfrie dag i dag. Noen tips fra dere? Har dere holdt dere snusfrie?
Gjest kkk Skrevet 19. november 2012 #47 Skrevet 19. november 2012 Jeg har første snusfrie dag i dag. Noen tips fra dere? Har dere holdt dere snusfrie? Jeg tok min siste i går. Går greit. Har vært på trening i kveld. Og koser meg med bringebær og nøtter. Kjenner jo at jeg savner å ta en snus til tv-underholdninga, men vaner må brytes, skal dette gå. Snusboksen ligger på nattbordet siden av her jeg ligger. Føler det er en slags trygghet og vite at den er der, selv om jeg ikke skal ta av den...
Puselusk Skrevet 22. november 2012 #48 Skrevet 22. november 2012 kjøp nikotin tyggegummi, også går du over til vanlig tyggis, når du absolutt må tygge på noe/ha noe i munnen bruk tyggis, eller kjøp mandariner, sukkererter etc det som funker best for meghvertfall. Prøver å slutte selv....
Gjest LonelyAngel Skrevet 22. november 2012 #49 Skrevet 22. november 2012 Æsj, dette er vanskelig. Jeg har ikke klart å slutte så langt (ikke at jeg har gått skikkelig inn for det heller men..) Jeg snuser den jentesnusen mocca, den er ikke sterk men alikevell kjenner jeg at jeg trenger den. Jeg tror rett og slett ikke at jeg har psyken til å kutte ut. Føler en slags indre ro når jeg snuser, merkelig nok.
bareblåbær Skrevet 27. november 2012 #50 Skrevet 27. november 2012 Så bra det er flere som er med! Jeg har klart meg så langt, men det har vært veeldig vanskelig til tider, og jeg har gått mange runder med meg selv. Det verste er egentlig at jeg merker at jeg hele tiden trenger å ha noe i munnen, og når det ikke er snus, blir det mye tyggis og dessverre en del søtsug. Hvorfor slutter dere? kanskje vi kan motivere hverandre? :D
bareblåbær Skrevet 29. november 2012 #51 Skrevet 29. november 2012 Æsj, dette er vanskelig. Jeg har ikke klart å slutte så langt (ikke at jeg har gått skikkelig inn for det heller men..) Jeg snuser den jentesnusen mocca, den er ikke sterk men alikevell kjenner jeg at jeg trenger den. Jeg tror rett og slett ikke at jeg har psyken til å kutte ut. Føler en slags indre ro når jeg snuser, merkelig nok. Så bra det er flere som er med! Jeg har klart meg så langt, men det har vært veeldig vanskelig til tider, og jeg har gått mange runder med meg selv. Det verste er egentlig at jeg merker at jeg hele tiden trenger å ha noe i munnen, og når det ikke er snus, blir det mye tyggis og dessverre en del søtsug. Hvorfor slutter dere? kanskje vi kan motivere hverandre? :D
bareblåbær Skrevet 29. november 2012 #52 Skrevet 29. november 2012 Jeg tok min siste i går. Går greit. Har vært på trening i kveld. Og koser meg med bringebær og nøtter. Kjenner jo at jeg savner å ta en snus til tv-underholdninga, men vaner må brytes, skal dette gå. Snusboksen ligger på nattbordet siden av her jeg ligger. Føler det er en slags trygghet og vite at den er der, selv om jeg ikke skal ta av den... Jeg tok min siste i går. Går greit. Har vært på trening i kveld. Og koser meg med bringebær og nøtter. Kjenner jo at jeg savner å ta en snus til tv-underholdninga, men vaner må brytes, skal dette gå. Snusboksen ligger på nattbordet siden av her jeg ligger. Føler det er en slags trygghet og vite at den er der, selv om jeg ikke skal ta av den... Så bra det er flere som er med! Jeg har klart meg så langt, men det har vært veeldig vanskelig til tider, og jeg har gått mange runder med meg selv. Det verste er egentlig at jeg merker at jeg hele tiden trenger å ha noe i munnen, og når det ikke er snus, blir det mye tyggis og dessverre en del søtsug. Hvorfor slutter dere? kanskje vi kan motivere hverandre? :D Æsj, dette er vanskelig. Jeg har ikke klart å slutte så langt (ikke at jeg har gått skikkelig inn for det heller men..) Jeg snuser den jentesnusen mocca, den er ikke sterk men alikevell kjenner jeg at jeg trenger den. Jeg tror rett og slett ikke at jeg har psyken til å kutte ut. Føler en slags indre ro når jeg snuser, merkelig nok.
Gjest HunterLady Skrevet 29. november 2012 #54 Skrevet 29. november 2012 (endret) Jeg skal bleke tennene etter jul. Så må vel slutte å snuse da. Jeg tror snusen er like "manipulativ", om ikke verre, enn røyken, i og med at jeg trodde livet kom til å bli dødskjedelig og meningsløst uten røyk. Jeg klarte ikke å innse at man kan ha dager uten røyk og komme ut av det helt fabelaktig. Vanene blir så innmari sterke at vi ikke aner en verden uten de. Likevel slutta jeg å røyke etter 10 år. Snusen tror jeg er vanskeligere faktisk, og jeg har samme tankene nå som da jeg skulle slutte å røyke. Hvordan i alle dager skal jeg mestre hverdagene uten snus? Hva skal jeg gjøre etter mat og hvordan skal jeg starte dagen? Jeg mistenker at spising vil bli et substitutt, noe jeg absolutt ikke ønsker. Og jeg tror ikke jeg greier å slutte uten et substitutt. Huff. Man er bra dum. Endret 29. november 2012 av HunterLady
Gjest LonelyAngel Skrevet 29. november 2012 #55 Skrevet 29. november 2012 Jeg prøvde meg en dag uten snus (var tom og i tillegg på jobb) og det var helt jævlig. Selv om jeg hadde tyggis og andre ting så hjalp det ikke. Jeg følte jeg trengte nikotinen, den følelsen man får når man har den under leppa. Fatter ikke hvordan folk får det til. Er liksom noe som mangler om man ikke har den, og for ikke å snakke om de dagene man er stresset.
Gjest LonelyAngel Skrevet 27. desember 2012 #56 Skrevet 27. desember 2012 Nå har jeg bestemt meg for å slutte 1.1.2013. Jeg skal ikke prøve å slutte, jeg SKAL slutte. Jeg har hengt opp en lapp ved sengen hvor det står alt negativt ved å snuse. Jeg vil ikke lenger være en "snuser"! Nå er det nok! Huff.. jeg gruer meg, men det må bare gå!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå