Gå til innhold

Hvordan slutte å snuse

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt snus i 3 år. Det første jeg gjør om morgenen er å snuse og det siste jeg gjør før jeg legger meg o

m kvelden, og bruker snus konstant når jeg er på jobb. Jeg ønsker å slutte, men kjenner jeg blir

uvel bare ved tanken på å ikke kunne ta meg en porsjon. I stressende situasjoner må jeg snuse, ellers blir jeg urolig og irritert. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal klare å slutte!! Noen som har positive erfaringer ved bruk av nikotinplaster eller lignende i forbindelse med "snuse stopp" Veldig redd for å legge på meg...

Enig. Snus (nikotin) skjerper også konsentrasjonen når jeg er på jobb. Dagbladet skrev for en stund siden at forskere har funnet ut at nikotin hemmer sultfølelsen, og det er så mye enklere å bare stappe en pris under leppa i stedet for å gå og småspise hele tiden.. Det eneste som gjør at jeg har lyst til å slutte, er at man får så stygge tenner av snusing.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drar denne tråden opp igjen!

Hvordan har det gått med dere andre? Har dere klart å kvitte dere med snusen?

Jeg kan meddele at jeg to min siste snus søndag 26. Juni, som snuser.. Har snust en her og en der, fordi jeg har fått av andre. Men kjøper ikke selv og abstinensene har roet seg. Såååå deilig..

Jeg snuset en boks om dagen, så tenk på hva jeg har spart i utgifter!

• 6 måneder senere...
Skrevet

Jeg har brukt snus i 3 år. Det første jeg gjør om morgenen er å snuse og det siste jeg gjør før jeg legger meg o

m kvelden, og bruker snus konstant når jeg er på jobb. Jeg ønsker å slutte, men kjenner jeg blir

uvel bare ved tanken på å ikke kunne ta meg en porsjon. I stressende situasjoner må jeg snuse, ellers blir jeg urolig og irritert. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal klare å slutte!! Noen som har positive erfaringer ved bruk av nikotinplaster eller lignende i forbindelse med "snuse stopp" Veldig redd for å legge på meg...

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

TS her: Jeg har snuset for å holde meg unna mat, og nå som jeg slanker meg har det blitt den ene tingen jeg kan kunne meg. Skjønner veldig godt det du sier med en snus og morgenen og sånt. Det suuuget! Men ble litt slått ut av hvor turnoff gutter synes det er med jenter som snuser, haha. Prøver å bli et bedre menneske om dagen, så. Og å gjøre det beste for kroppen min. Men åh, det er jo så godt.

Snus er turn-off. Det gjelder begge kjønn. Tenk bare tanken på å kysse en som snuser, røyker også for den saks skyld, stikke tungen inn i munnen rett i det griseriet. Æsj :kvalm: .

Ooops, så ikke at tråden var gammel.

Endret av Belladonna
Skrevet

Snus er turn-off. Det gjelder begge kjønn. Tenk bare tanken på å kysse en som snuser, røyker også for den saks skyld, stikke tungen inn i munnen rett i det griseriet. Æsj :kvalm: .

Ooops, så ikke at tråden var gammel.

For deg ja, men ikke for to snusere. ;)

Skrevet

Det er jævla enkelt - du berre SLUTTAR og lar vere å finne på idiotiske unnskuldningar for å halde på. VILJE er stikkordet. Sveklingar altså.

• 1 måned senere...
Gjest snusjenta
Skrevet

Selger de dette i vanlige butikker? Høres lurt ut! :P

Onico hjelper ikkje, Sist eg skulle slutte å snuse ga ein kompis meg ein ide om å prøve onico. greit nok eg var ikkje avhengig av nikotin lenger etter å ha snust onico i 3 mnd. men eg var fortsatt avhenig av snus, altså ha noe under leppen. eg trur egnetli det er det verste for de fleste av oss. det at du ikkje har noe under leppen lenger. eg blir i alle fall heilt stresset om eg har gløymt snusboksen ein plass. sjølv om eg nettoppp snuste og egnetli ikkje har lyst på det, men blir berre heilt stressa av tanken.

Men det som virket med meg da, det var det at eg hadde ein snusboks i lomma med sånn to stykk i, så viste eg alltid at han var der men at det ikkje var bra for meg å ta den, men da blei eg mye roligere og stresset ikke sånn, for eg viste det at vis det blei kjempesnuskrisesug så hadde eg alltid ein på lur i lommen :)

Skrevet

Jeg tror metodene for å klare å slutte med snus er veldig individuelle. For meg fungerte aldri den med å sette en dato og ikke ta en eneste snus etter det. Det endte bare med at jeg gikk å følte at jeg hadde feber og ble irritert for ingenting i 2 dager før jeg sprakk og snuste mer enn noen sinne.

så trikset for meg var egentlig bare å trappe ned, bestemte meg først for å ha en boks i 5 dager (snuste før 1 boks om dagen)

prøvde å vente med morgensnusen så lenge jeg kunne, isteden for å åpne snusboksen med en gang jeg stod opp.

jeg prøvde å ha snusen i så lenge som mulig, for selv om du går rundt med 1 snus i 2 timer får du ikke i deg noe mer nikotin.

så satt jeg meg klokkeslett, hvis jeg kom hjem fra jobb skulle jeg vente med å belønne meg med en snus til etter middag osv.

Etter 2 uker skulle jeg ha boksen i 1 uke, fortsatte likt, nå kunne jeg gå uten snus med bare et lite sug helt til kl 3 om dagen når jeg stod opp 7 uten problem.

Så byttet jeg fra sterk snus til sånn mocca snus som bare har 4 gram nikotin i seg eller noe, merket at jeg ble litt mer sugen da men gikk fint. prøvde å utsette å ta en snus hver gang jeg hadde lyst på. klarte meg med som regel 3 snus om dagen.

etter 4 uker med mocca, snuste jeg bare 1-2 snus om dagen. begynte å kunne snuse annen hver dag. hver 3 dag osv.. etter 8 uker kastet jeg boksen og har ikke sprukket idag 3 år senere :D

Skrevet

Det er jævla enkelt - du berre SLUTTAR og lar vere å finne på idiotiske unnskuldningar for å halde på. VILJE er stikkordet. Sveklingar altså.

Moralistisk preik! :filer:

Skrevet

Ser dette er en gammel tråd men, men.

Jeg sluttet å snuse februar i år. Jeg bare lot være å ta den siste snusen som var i boksen.

Hadde ekstremt lyst på snus, og var hissig i 3 dager men så bedret det seg.

Er stolt av meg selv, at eg klarte å la være :)

• 3 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har slutta, ikkeno stress enda. Tidligere snust 1 boks om dagen i 8 år. Vært uten i 2 mnd..

Mitt triks: ikke si det til en kjeft at du har slutta. Jeg slutta på dagen UTEN nedtrapping. Nedtrapping er surr spørr du meg..

Deiligere å ikke trenge snusen, enn å være avhengig å få snusen..

• 6 måneder senere...
Gjest LonelyAngel
Skrevet

Å for en fin tråd! Jeg ser at denne er ett år gammel, men jeg ser ingen grunn for å lage en helt ny lignende tråd. (I tillegg er det jo også fint å få høre om de som startet denne tråden har greid å slutte?)

For jeg SLITER nemlig med å slutte. Jeg har egentlig ikke helt bestemt meg. Jeg vil jo ikke være en jente som snuser, men jeg kan heller ikke tenke meg en hverdag uten snus. Jeg er skikkelig avhengig. Gikk fra røyk til snus for 2 år siden. Snuser en boks på 3 dager (prøver å begrense det litt fordi jeg blir så sår under leppa. Hoven omtrent! Andre?)

Så nå sitter jeg her i senga. Har akkurat spist kveldsmat og nikotinsuget er her for FULLT! Jeg har desverre (heldigvis?) ikke mer snus igjen, og jeg vurderer nesten å rote i bosset så sterkt suget er.

Det er vanskelig å bestemme meg for å slutte, for jeg har egentlig ikke så mange gode nok grunner. (Det skal være mange gode grunner for å slutte med noe så bra!) Penger har jeg, kjæresten min bryr seg ikke om snusen ect.. Eneste er vel at det er ufint og ser stygt ut, samt gir missfarget tenner.

Hvordan går det med dere? Har dere sluttet? :)

Skrevet

Å for en fin tråd! Jeg ser at denne er ett år gammel, men jeg ser ingen grunn for å lage en helt ny lignende tråd. (I tillegg er det jo også fint å få høre om de som startet denne tråden har greid å slutte?)

For jeg SLITER nemlig med å slutte. Jeg har egentlig ikke helt bestemt meg. Jeg vil jo ikke være en jente som snuser, men jeg kan heller ikke tenke meg en hverdag uten snus. Jeg er skikkelig avhengig. Gikk fra røyk til snus for 2 år siden. Snuser en boks på 3 dager (prøver å begrense det litt fordi jeg blir så sår under leppa. Hoven omtrent! Andre?)

Så nå sitter jeg her i senga. Har akkurat spist kveldsmat og nikotinsuget er her for FULLT! Jeg har desverre (heldigvis?) ikke mer snus igjen, og jeg vurderer nesten å rote i bosset så sterkt suget er.

Det er vanskelig å bestemme meg for å slutte, for jeg har egentlig ikke så mange gode nok grunner. (Det skal være mange gode grunner for å slutte med noe så bra!) Penger har jeg, kjæresten min bryr seg ikke om snusen ect.. Eneste er vel at det er ufint og ser stygt ut, samt gir missfarget tenner.

Det er stor fare for kreft i munnhulen, og videre spredning. Men pytt, pytt. Hva gjør man ikke for å være "kul", selvom du risikerer å dø tidlig.

Anonym poster: dee84d7cfd5f67f1574e982014773261

Gjest snyball
Skrevet

Det er stor fare for kreft i munnhulen, og videre spredning. Men pytt, pytt. Hva gjør man ikke for å være "kul", selvom du risikerer å dø tidlig.

Anonym poster: dee84d7cfd5f67f1574e982014773261

Det har vel ingen ting med "å være kul"?

Selv synes jeg det er stygt med jenter som snuser, så jeg prøver å skjule det så godt som mulig. Jeg snuser fordi jeg synes det er godt. Har aldri følt meg kul når jeg snuser.

Jeg tror det som virkelig kan stoppe meg er hvis jeg møter en gutt som ikke liker det.

Skrevet

Kjøp nikotinfri snus (f. eks. på teknikmagasinet) og røykeplaster. Til det verste er over.

Anonym poster: 544bfb3ecfa2a9ed953df19538c966d0

Skrevet

PS: JA; SÅR UNDER LEPPEN LovelyAngel! Noen dager snuser jeg en hel boks på dagen, og det kjennes :P Hva snuser du? Jeg får det bare av noen typer snus (skruf og whitesnus, general onyx,nick &johnny)

Skrevet

Hvordan går det med dere? Har dere sluttet? :)

Får du nikotinsug så ring til en anti-snuse-venn og fortell om suget. Utover det. Tren som bare F**. Det distraherer og kan gi deg litt endorfin for å roe nikotinsuget. Knebøy og armhevninger kan du ta hvor som helst i heimen du er.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg har sluttet - eller forsøker å slutte - i dag!!! Hvordan det går får vi bare vente å se. Nå er det noen timer siden, og jeg kjenner det på nervene. Jeg har snuset i flere år... siden jeg var 15, kanskje? Uansett, jeg er en lutfattig studine og drømmer om å dra til frisøren, så da må jeg gjøre noen ofre for økonomien. Og helsa, selvsagt, men den e'kke sååå viktig.

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Jeg har sluttet - eller forsøker å slutte - i dag!!! Hvordan det går får vi bare vente å se. Nå er det noen timer siden, og jeg kjenner det på nervene. Jeg har snuset i flere år... siden jeg var 15, kanskje? Uansett, jeg er en lutfattig studine og drømmer om å dra til frisøren, så da må jeg gjøre noen ofre for økonomien. Og helsa, selvsagt, men den e'kke sååå viktig.

Er frisyren viktigere enn helsen? Snakk om å være overfladisk. Hvis du slutter å bruke snus, får du frigjort penger. Jeg vet ikke hva snus koster, men hvis det ligger på samme nivå tilsvarende sigaretter, blir det mangfoldige tusen i løpet av et år.

Endret av Arabella
Gjest LonelyAngel
Skrevet

PS: JA; SÅR UNDER LEPPEN LovelyAngel! Noen dager snuser jeg en hel boks på dagen, og det kjennes :P Hva snuser du? Jeg får det bare av noen typer snus (skruf og whitesnus, general onyx,nick &johnny)

Jeg snuser Skruf fresh white. Heldigvis er den ikke sååå sterk som de andre men.

Jeg kjenner det er mye psykisk ja. Når jeg er stresset eller nervøs, blir jeg roet ned med en gang jeg tar en under leppa. Som om det var beroligende medisin. Jeg bare elsker den følelsen av å kunne slappe helt av. (Høres ut som herion missbruk her!)

Jeg kjøpte meg en ny boks i dag :( Hadde kanskje 3 stk på jobb. Og 3 etter jeg kom hjem til nå.

Hvordan gjør dere det? Kutter dere rett av? Eller trapper dere ned?

Logisk sett vil det vel være bedre for abstinensene å trappe ned? Men på den andre siden er det vanskelig å holde seg i fra å ta en ekstra snus, når boksen ligger på siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...