Gå til innhold

Konflikt-løse eller gi faen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at jeg er i en konflikt med en eks for tiden. Altså, vi "røk sammen" på et utested for noen helger tilbake, hvor han gav meg 2 slag i ansiktet og diverse andre ting/kvelertak,dytting++). Han skjønner jeg er forbanna og sjokkert vil jeg tro, og vi har ikke hatt kontakt etter dette naturligvis. Han skylder på sjalusi og usikkerhet(i følge en venn), noe som er svada for meg da det ikke gir grunnlag for å slå ei jente i mine øyne, uansett.

Nå synes jeg det begynner å bli slitsomt å bevege meg ut, med tanke på at jeg kan treffe på han ganske så enkelt(liten plass). På butikken eller treningssenteret ++. Jeg traff han tidligere her en dag, men han så ikke meg, og jeg fikk høy puls og nesten svettetokter. Ble nervøs og småredd. Hva med den dagen vi står i samme kø på butikken likssom?

Bør jeg foreslå at vi treffes for å snakke om dette, og siden legge alt bak oss og gå videre til hvert vårt. Eller burde jeg bare ta meg sammen og gi faen? Det er utrolig slitsomt å skulle forholde meg til han på noe slags måte når stemningen er så klein. Jeg er ikke sint lenger, men oppgitt og såra. Han er sikkert flau og angrer seg han også.

Råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei jeg ville bare gått rett forbi som om du ikke kjente han. En ting er å snakke ut om dere har kranglet mye osv. men når han slår deg o.l så er det bare å gi faen som du skriver selv. Jeg hadde anmeldt fyren. Lat som om du aldri har sett fyren før. Gå rett forbi og overse han. Han er ute av ditt liv for godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo egentlig en politisak, men du kan jo foreslå en minnelig løsning der han betaler deg 5000 i ertatning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Har vært til politiet og snakket med de. Så den saken er grei. Jeg føler vel innerst inn ikke noe for å snakke med han heller. Vi hadde jo endel kontakt, og jeg savner han litt til tross for alt dette. Men ikke mer enn det, onsker ikke noe mer med han uansett, så jeg skal alltids klare å late som at han ikke eksisterer.

Men I Grosny, hvorfor skulle jeg kreve han for 5000kr!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Har vært til politiet og snakket med de. Så den saken er grei. Jeg føler vel innerst inn ikke noe for å snakke med han heller. Vi hadde jo endel kontakt, og jeg savner han litt til tross for alt dette. Men ikke mer enn det, onsker ikke noe mer med han uansett, så jeg skal alltids klare å late som at han ikke eksisterer.

Men I Grosny, hvorfor skulle jeg kreve han for 5000kr!?

Som erstatning for voldsbruk. Jeg tenker at dersom han blir krevet for penger hver gang han slår folk, så vil han trolig slutte med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det skulle jeg visst om når vi var sammen også! Hvordan går jeg frem om jeg evt skulle gjøre dette da? Og er det "vanlig" i slike saker?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, det skulle jeg visst om når vi var sammen også! Hvordan går jeg frem om jeg evt skulle gjøre dette da? Og er det "vanlig" i slike saker?

ts

Jeg vet ikke hva som er vanlig. Jeg tror ikke det er vanlig, jeg tror det er forekommer blant de som har støtte av sterke venner og familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sant. Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Skulle jeg sende han ei regning likssom!? :klo: Uansett, det er egentlig ikke poenget heller, trenger ikke pengene hans. Men jeg burde vel kanskje bare gi faen i hele fyren og late som at han kun er luft. Var det jeg gjorde i utgangspunktet òg, og som var grunnen til oppstyret på det utestedet. Jeg overså han, han ble forbanna....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil han dessuten treffes for å diskutere følelser og et evt forhold! Jeg vet hva han gjort, og hvor mye han har såret meg, men jeg er svak. Ikke at jeg vurderer et forhold med han, men jeg er glad i han fortsatt og er kjemperedd for at han skal overtale meg til å prøve.

Jeg vil jo ikke være uvenner med han heller, men ikke at han skal tro han kan komme her og komme her. Ikke faen at jeg skal inn i noe forhold med en som har slått meg, uansett hvor mange sinnemstringskurs han skal delta på. Hjelp meg å behold selvrespekten og hjelp meg med å ikke falle for tullet hans, bli holdt på gress eller bli svak for sex og gode ord og fandens oldemor!

jeg kan ikke falle og bli for svak igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør du ikke heller, TS! Der er ikke noe grunnlag for å treffes uansett. Si nei til å treffes, og si at det er slutt, og at det må han fatte. Eller ikke si noe i det hele tatt.

Når han presterer å gjøre det mot deg som han gjorde så er han absolutt ingenting å satse på!

Aner i ett av innleggene dine at det har skjedd tidligere også. Nå har du kommet deg ut av det, og der må du fortsette å være. Det er nemlig det du vil! Hold deg langt unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør du ikke heller, TS! Der er ikke noe grunnlag for å treffes uansett. Si nei til å treffes, og si at det er slutt, og at det må han fatte. Eller ikke si noe i det hele tatt.

Når han presterer å gjøre det mot deg som han gjorde så er han absolutt ingenting å satse på!

Aner i ett av innleggene dine at det har skjedd tidligere også. Nå har du kommet deg ut av det, og der må du fortsette å være. Det er nemlig det du vil! Hold deg langt unna!

Takk for gode råd.

Ja, det skjedde flere ganger da vi var sammen. Jeg vil ikke treffe han, men av en eller annen grunn synes jeg synd på han. Det er sånn han har sluppet unna med det før. Det har alltid endt opp med at HAN ligger med hodet i fanget MITT og likssomgråter. Kanskje han er lei seg, men etter et sånnt lite opptrinn, så er han hoppende glad igjen etter 10 min, som om ingenting er skjedd. Mens jeg sitter der og fremdeles er sint, såret og lei meg for jeg fikk ikke trøst jeg. Jeg svelger den kamelen igjen og later som ingenting jeg også.

Det er det som er problemet, jeg synes synd på han. Men jeg kan ikke se han eller snakke med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...