Gå til innhold

Veien mot tobarnsfamilien


Gjest ♥ Mammalykke ♥

Anbefalte innlegg

Gjest ♥ Mammalykke ♥

Hei!

Som både dagboktittelen og tickerne mine tilsier, så skal jeg da bli tobarnsmamma i august! Det har egentlig ikke helt gått opp for meg ennå, selv om jeg gleder meg veldig! Er vel en sånn typisk "gru-gleder-meg" - følelse siden jeg på en måte ikke vet hva i all verden jeg går til (mens jeg samtidig vet presis hva det vil si å ha baby i hus, og derfor blir småredd..hehe).

Det blir hele 15 måneder mellom mine to øyestener. :daane: Fordelen er muligens at vi allerede er inne i gamet med bleieskift og diverse. Men kanskje det er det som blir ulempen når alt kommer til alt. Hehe.

Ellers er vi en rolig familie som begynner å bli ganske så etablert. Om rundt en måned, forhåpentligvis, flytter vi inn i nybygd hus, noe jeg gleder meg sinnsykt til! Er i midten av tjueårene, og min andre halvdel er i starten på de tredve.

Håper mange har lyst til å følge dagboken, som sikkert vil handle mest om småbarn, baby og graviditet, men forhåpentligvis litt mer generelle temaer også.

:velkommen:

Endret av ♥ Mammalykke ♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ♥ Mammalykke ♥

Da har lillegutt en liten powernap her, så da stikker jeg innom her for å ønske alle en fin lørdag og en flott helg! :)

Blir ingen store utskeielser her i dag, annet enn en handletur og et besøk hos naboen som har en gutt på omtrent samme alder som lillegutt.

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

Jeg er på samme alder som deg og har vært gift i snart to år. Vi har prøvd å få barn siden før jul, så håper det klaffer snart :hjerte: Kan se for meg at det kan bli litt slitsomt med to tette ja, men det blir sikkert kjekt også :) Jeg kjenner to brødre som har ca den aldersforskjellen, og de er veldig nære :) Vet du om det blir gutt eller jente neste gang?

Ha en fortsatt fin helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ♥ Mammalykke ♥

:velkommen:

Jeg er på samme alder som deg og har vært gift i snart to år. Vi har prøvd å få barn siden før jul, så håper det klaffer snart :hjerte: Kan se for meg at det kan bli litt slitsomt med to tette ja, men det blir sikkert kjekt også :) Jeg kjenner to brødre som har ca den aldersforskjellen, og de er veldig nære :) Vet du om det blir gutt eller jente neste gang?

Ha en fortsatt fin helg! :)

Vi har også planlagt bryllup - i typ 3-4 år nå. Hehe. Som regel er det noe som har kommet i veien, enten økonomi, eller sånn som de to siste årene: barn. :ler:

Så nå vil jeg ikke sette noe årstall/dato, og heller ta det litt som det kommer. To av gangene har vi kommet så langt som til å forhøre oss om hotell/lokale osv. Litt pinlig, sånn egentlig. Hehe.

Spennende med prøving! Det er en spesiell tid det også, selv om det kan bli en del frustrasjon til tider.

Det blir jente denne gangen! Jeg prøver så godt jeg kan å holde på mine prinsipper om minst mulig blonder og dill-dall, men.. Eh. Det er veldig mye fint i butikkene.. :sjenert:

Jeg håper de blir veldig nære - de kommer til å dele rom den første tiden også, så da blir det vel en slags påtvunget nærhet. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ♥ Mammalykke ♥

Hatt en fin og rolig dag i dag. Min kjære, heretter kalt T, har vært på jobb i dag, så vi har kost oss hjemme med min mamma og pappa (vi bor sammen med dem til huset vårt er ferdig).

Fikk testet ut den nye ytterjakka til lillegutt i dag, og den var akkurat slik jeg håpet! En god vårjakke som ikke har så mye for inni. Han blir klam og svett relativt fort, og den arva jakka han har med fleecefor inni ble litt i meste laget. Og så var han jo så tøff i den nye! :rodmer:

Snuppa i magen turner jevnt gjennom hele dagen, slik hun har gjort siden vi begynte å kjenne henne. Lillegutt var mye roligere, og jeg tror at morkaka og alt lå ganske likt som nå. Han ga meg en del dult på kveldstid, men thats it. Det er seriøst veldig sjelden jeg ikke kjenner henne i løpet av dagen! Til og med om natta, om lillegutt våkner, er hun der med et dytt. Ingen fare altså - jeg trives med det, men er bare redd for at det blir ei veldig aktiv lita tulle. :fnise:

I kveld skal T lage indrefilet av biff, peppersaus fra bunnen av, pommes noisettes, stekte paprikastrimler og smørkokte mais. Åh, herlige du!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ♥ Mammalykke ♥

Oh, kjempemett.com!!

:daane:

Endret av ♥ Mammalykke ♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei :) Vil gjerne følge med her jeg! Den middagen hørtes kjempegod ut :sikle:

Blir sikkert mye å gjøre med to tette, men sikkert mye kos og :) Så heldig du er som får en av hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ♥ Mammalykke ♥

Middagen var helt vidunderlig! Gjør seg med et skikkelig biff-måltid innimellom. :)

I dag stod vi ikke opp før halv ni!! Dæven - føler meg fullstendig uthvilt! Ble stressa siden det allerede var en halvtime over frokosttid for lillegutt, men sa til meg selv at det var jo søndag. :fnise:

Han hadde en våkenperiode i natt på rundt timen der han veksla mellom søvn og våken, så regner med at det enten er hjørnetennene som utvikler seg eller at han er inne i et nytt utviklingssprang. Er kjent med sånne perioder, for å si det sånn. :jepp:

Nå er det frokost på planen her! Og lillegutt driver i skrivende stund på å "rydde" kjøkkenskuffen for håndklær.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ♥ Mammalykke ♥

Rolig søndag også. Har vært en del i huset vårt i dag og sett på arbeidsfolket jobbe. :fnise: Fikk montert opp dusjkabinettet i dag, og herlige du jeg gleder meg til første dusj der! Det var like lekkert som i katalogen. :jepp:

Etter at lillegutt sovnet for kvelden, har det vært strikking for alle pengene. Lager en "sommerpysj" til han som består av singlet i ubehandlet ull, samt en bleiebukse ("shorts") i lanolingarn. Han er et lite ullbarn, og ull i seg selv har blitt en hobby for meg. Hehe. Men nå innser jeg at tiden er moden for litt mer bomull på kroppen - ihvertfall frem til vi får ordna med flere ull/silke klær. Uvant med mye mer klesvask nå når han bruker mer bomull - har som regel vasket en gang i uka i vinter. Nå må jo plaggene hives til vask hver dag omtrent!

I morgen skal jeg til fødselsforberedende samtale på sykehuset. Litt tidligere enn normalt, men det har litt med at jeg har en del tanker i forhold til hvordan forrige fødsel var. Får håpe det går i min favør ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ♥ Mammalykke ♥

Fikk god støtte og forståelse på sykehuset i dag, heldigvis. Og jeg fikk ønsket mitt om å bli lagt inn noen dager på forhånd pga lang reisevei. Så nå må vi bare planlegge det praktiske som barnevakt osv. Og om T skal være med i starten og overnatte, eller om han kommer noen dager senere - nærmere termin, og lignende.

I tillegg håper vi å få til at vi deler oss en av dagene på barsel - at T og lillegutt får en "far og sønn - dag", mens jeg får en "babydag" før vi alle samles og drar hjem som en tobarnsfamilie. :fnise:

Gleder meg så til å få et lite nurk igjen, altså! Samtidig som det kommer en snikende dårlig samvittighet ovenfor lillegutt. Men sånn blir det kanskje uansett når det gjelder nr. 2?

Og så har jeg måttet gi opp kaffekoppen på morgenen. Bare noen slurker er nok, så blir jeg gående hele dagen med klump i halsen - en følelse av en snikende halsvondt. Og halsbrann. Men det får jeg av krydder også.

Jaja, skal ikke klage. Sliter ikke så mye annet enn dette. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ♥ Mammalykke ♥

Har vært en hektisk uke egentlig, til tross for at jeg egentlig ikke har gjort så mye. Lillegutt er så aktiv for tiden, og det går ikke alltid helt overens med denne magen. :fnise:

Var til fysioterapaut i går pga muskelspenninger i rygg, sete og nakke - og jeg kjenner det i dag for å si det sånn! Kjennes ut som noen har banka meg blå og gul!

Ellers har jeg fått strikket ferdig sommerpysjen til lillegutt, og i morgen er den tørr og klar til bruk! :)

Ha en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...