Gå til innhold

Kan man få FOR mange komplimenter av?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg dater en for tiden - vi sees ikke ofte pga avstand, men det siste året har vi truffet hverandre noen ganger og vært sammen. I tillegg til det har vi mye kontakt på meldig, telefon, chat etc.

Jeg liker han utrolig godt. Han er en veldig verbal type, og dette liker jeg. Greia er at han har det med å gi meg komplimenter, og det er jo i utgansgpunktet veldig hyggelig! Jeg ser helt normal ut - har fått noen komplimenter i mitt liv, men har aldri vært hun "superpene" jenta. Helt vanlig, passe pen. Greia er - at han gir meg komplimenter hele tiden. Mange ganger om dagen. Hver tredje gang han snakker til meg sier han noe om at jeg ser fantastisk ut, hvor pen jeg er, søte jenta, fine jenta, at jeg tar meg utrooolig bra ut etc. Nå tenker dere sikkert at jeg er helt gal som reagerer negativt på dette? Ikke mistforstå meg, komplimenter er herlig, og jeg vet at mange jenter savner komplimenter fra sine menn. Men er det noen her som skjønner at det kan bli litt too much? Det blir litt sånn tilbedelses-aktig på en måte (ikke at jeg tror han tilber meg). Kanskje jeg tenker sånn fordi jeg er litt i tvil angående forholdet vårt, jeg vet ikke. Men jeg føler meg litt urettferdig her... Noen som skjønner hva jeg mener? Og - hvordan sier man eventuelt til en at han må dempe seg litt med komplimentene, hehe... Handler kanskje litt om at det ikke føles så spesielt når han gir meg dem hele tiden. Jeg mistenker også litt at han er veldig oppmerksom på at han skal gi meg masse komplimenter, da han nok ikke var flink ti dette i sitt siste forhold som varte i mange år. Nei, huff - nå føler jeg meg slem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare vær glad, du :-) dersom du ikke liker det, er han kanskje ikke den rette for deg? Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pantherinae

Jeg skjønner akkurat hva du mener! Er absolutt for komplimenter, men de må komme til rett tid, ikke på løpende bånd. Om det kommer et nytt kompliment med noen minutters mellomrom, og fyren i tillegg sitter der og stirrer henført, blir det vel mye for min del ihvertfall. Kan kanskje funke hvis begge er helt hodestups forelsket i hverandre, men ikke ellers.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som er samboeren min var sånn den første helga vi møttes. Blikket hans fulgte meg uansett hvor i rommet jeg var osv. Litt creepy, helt klart. Men jeg fant ut at det var verdt å prøve å gi litt tilbake, og da stabiliserte det seg. Antagelig har noen en litt intens måte å vise interesse på i begynnelsen.

Men hvis det fortsetter urimelig lenge, for all del... Da ville jeg kanskje vurdert å komme meg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner absolutt hva du mener. Eksen min var sånn. Uansett så ga han meg komplimenter. Selvom håret mitt ikke så ut, jeg hadde ikke sminket meg og satt i en stygg t-skjorte/joggebukse i sofaen. Så sa han at jeg var pen. Da lå jeg bare. Fordi jeg følte meg IKKE pen. Og ikke fresh. Når jeg føler meg bra selv, så synes jeg det var koselig å få komplimenter av han. Men dessverre så synes jeg det av og til kan bli litt for mye. Uten å være helt teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvis du er nødt å spørre så har du rett i det, det er faktisk litt unaturlig. Magefølelsen din sa ifra om at "hey, stopp en halv! her er det noe som ikke stemmer! han gir meg unaturlig mange komplementer". Fortsett å hør på magefølelsen din, og vær forsiktig, det kan være en psykopat eller en som bare er ute etter sex.

Det er mer naturlig å gi slike komplementer når man har kjent hverandre en stund. Da blir det mer naturlig også. Ditt tilfeller høres ikke helt bra ut, og det er bra du allerede nå har oppdaget det. Kanskje han bare har dårlig selvtillit, hvem vet? Men uansett så må du kjenne på magefølelsen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kokettering?

Gir du på noen som helst måte indikasjon på at du vil ha denne oppmerksomheten TS og hvorfor i så fall gjør det deg ukomfortabel å IKKE sette ned foten med og avvise slikt tvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er forelsket :rodmer: :rodmer: :rodmer:

Nyt det du! Bare håp at han fortsetter slik, og ikke slutter om dere evt en dag slår dere til ro med hverandre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er nødt å spørre så har du rett i det, det er faktisk litt unaturlig. Magefølelsen din sa ifra om at "hey, stopp en halv! her er det noe som ikke stemmer! han gir meg unaturlig mange komplementer". Fortsett å hør på magefølelsen din, og vær forsiktig, det kan være en psykopat eller en som bare er ute etter sex.

Det er mer naturlig å gi slike komplementer når man har kjent hverandre en stund. Da blir det mer naturlig også. Ditt tilfeller høres ikke helt bra ut, og det er bra du allerede nå har oppdaget det. Kanskje han bare har dårlig selvtillit, hvem vet? Men uansett så må du kjenne på magefølelsen din.

Hvorfor tror du han er psykopat eller kun ute etter sex fordi han gir henne mange komplimenter?

Har vært kjæreste med en psykopat en gang i tiden, å jeg vil ikke påstå at å gi mange komplimenter var en av hans "knep".

Jeg er mer enig i at han kanskje kan ha litt dårlig selvtillit da. Men hun må bare nyte det så lenge det varer mener jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her - nei, han er ikke psykopat og han har ikke lav selvtillitt. Han er en herlig mann med gode sosiale antenner, som nok bare ønsker å fortelle meg, hele tiden, hvor fin han synes jeg er. Men ja, komplimentene kommer kanskje litt "på løpende bånd" (som var nevnt over her) og også i situasjoner hvor jeg virkelig ikke er fin! Og nei, jeg er nok ikke så flink til å si ifra at det blir litt for mye for meg, jeg svarer bare ikke så mye, men trekker meg litt unna.

Men må innrømme at selvom det er koselig med komplimenter, så er det litt "kvelende" til tider.

Skjønner dere som sier "nyt det", samtidig som det er godt å se at andre også har følt det på samme måte som meg... Handler nok mer om at jeg er litt i tvil selv, som jeg nevnte i startinnlegget, og da blir joe n drøss med komplimenter et ekstra "press" - selvom han selvsagt ikke tenker sånn. Og han kan jo ikke lukte hva jeg tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som annenhver nordafrikaner jeg traff i Frankrike, og ja, det blir for mye! Det mister totalt betydningen når det kommer så ofte. Kanskje han har en eks som var utrolig usikker konstant? Det er mange jenter som trenger bekreftelse hver dag og helst flere ganger på at de er pene nok for verden. Du kan jo fortelle ham at du er såpass selvsikker at du føler du ser helt ok ut hver dag, men at du setter veldig pris på at han merker hvis du har pyntet deg litt ekstra en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, det er helt klar mulig!

Jeg var litt intressert i en gutt en gang. Han er verdens snilleste, veldig kjekk, fin kropp, men vi matchet ikke på det mentale plan. Han overlasset meg med komplimenter! Tok kontakt HELE tiden. Det hele endte vel med at vi så 3-4 filmer sammen, sov der en natt(ikke sex), og maks 10 kyss til sammen. Jeg sa det som det til slutt som det var, at det ble for mye av han og at jeg mistet interessen. Nå rakk jeg aldri å bli superintressert i han, ville gi han en sjanse, men alt krasjet med at han var alt for pågående.

Han tok ikke et nei for et nei. Fortsatte med å sende meldinger i hytt og pine, mente vi var perfekt for hverandre og kunne ikke skjønne hvorfor jeg ikke ville. Han ga meg komplimenter på komplimenter. Til slutt gikk det så langt at han sto 200meter unna meg ute på byen en gang, så at jeg sto og snakket med en kompis, for så å komme forbanna mot meg og sa at jeg bare "rota med alle". For så å sende meg melding om at han dret i meg... det gikk vel ikke mer enn en uke før han fortsette å mase om hvorfor jeg ikke ville ha han. Sånn varte det i et halvt år.

Hvis du er intressert i denne gutten, så synes jeg du skal si i fra til han på en måte så han forstår at han kan ødelegge om han er FOR pågående, men at du liker han veldig godt. For meg var i hvertfall det skikkelig turnoff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...