Gå til innhold

hvordan komme seg over eksen

Høna

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har vært sammen med min kjæreste i 8 år , men det er nå slutt, han ikke funnet et ny så er ikke derfor jeg er lei meg.

Men pga at jeg savner det vi hadde, men vet avlikevel at det ikke fungerte med han ..

Han sender meg mld daglig og jeg blir liksom aldri "kvitt" han..

Jeg har ingen andre single venner så å gå på fester og midagger med venner hjelper liksom ikke så mye da jeg alltid er den enste single og alle lurer på hvordan det går med eksen.

Og mine nærmeste venner er nå alle gravide eller her barn så de har litt annet fokus i livet sitt nå en det jeg pluteslig har fått.

det er ikke skjedd noe færlt i mitt forhold, det eneste er at jeg på en måte våknet opp en dag og innså at han ikke var mannen i mitt liv og derfra gikk det bare nedover fordi jeg mistet tiltrekningen til han.

Vet selvfølgelig at jeg må slutte å svare på disse mld.. men noen andre råd for å komme seg over eksen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Tiden leger alle sår"...det er faktisk noe i det, men det tar tid da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vil komme over han til slutt.. kanskje du skal be han om å slutte å sende deg melding så ofte.. si at du trenger litt tid til å komme over han og at det er vanskelig hvis dere har kontakt så ofte..

Har du tenkt noe på å prøve singelfester? Bor du i Oslo? har hørt en del om singelfestene til sukker.no eller hva det heter.. Mange som syntes det er litt gøy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg ville gjort var å kutte ut kontakten, når han sender SMS hver dag (og du svarer?) holder du kunstig liv i det dere delte, hvilket hindrer "sårene" i å gro.

En annen ting du kan gjøre for å komme over ham er å fokusere på de negative tingene ved forholdet deres når du tenker på ham. Tenk at du fortjener og får bedre en ham, tenk på de negative trekkene ved ham, så begynner hjernen etterhvert å reagere med en negativ følelse i stedet for savn når du tenker på ham.

Dette er kynisk og forsåvidt litt dårlig gjort mot ham siden det er en svartmaling av hans minne hos deg, men det funker for mange, og i slike situasjoner mener jeg en må sette seg selv først.

En tredje ting er at du kan jobbe med tankene dine mens du trener og sliter ut kroppen. Høres kanskje rart ut, men om du tenker at du er ferdig med ham, at du får bedre, du klarer deg fint selv, mens du trener så bruker du hele kroppen på å ta den avgjørelsen.

Fikk tipset av en venninne, var sykt tvilsom til det, men det tok brodden av de værste savnfølelsene faktisk.

Uansett, savn og ødelagte følelser unner jeg ingen, lykke til med å komme over ham!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd :) er kanskje ikke så dumt det med treningen og om det i såfall ikke virker på savnet så får jeg jo ihvertfall en bedre trent kropp :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...