Gå til innhold

Er det noen som er en 10'er her inne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min lenke

Hører ofte at jeg ligner på henne, og det gjør meg ingen ting :P

Har en del større nese enn henne da desverre, syns nesa mi ødelegger for toppscore(+noen andre ting da)...

Syns selv jeg er alt fra 6-8 1/2, alt etter dagsform..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et eksotisk utseende. Eller spesielt da... Mange tror jeg er blanding av asiatisk og norsk. Noen syns jeg ser helt norsk ut og andre tror jeg er adoptert og er fra japan eller noe. Så jeg er veldig spesiell og ligner vel ikke noe særlig på noen. Jeg har også en liten grad av wardenbros syndrom. Og jeg selv syns de menneskene er stygge, altså hvis de har det syndromet i sterk grad. Jeg har som alle andre gode og dårlige dager. På dårlige dager kan jeg føle meg som en 2er og på gode dager en 8er. Blir ikke noe høyere enn det... hehe.

Jeg er redd for å bli gjenkjent, så tørr ikke å legge ut bilde av meg selv om jeg har veldig lyst. Men jeg merker jeg har kjangs på gutta... Har fått høre at jeg er utrolig heit eller kjempe søt. Haha, jeg husker en hendelse i Frankrike. En mann sto lent mot en søppelkasse og snakket i mobilen, og da han fikk øye på meg stoppet han å snakke, mistet mobilen på bakken og stirret på meg. Og når jeg hadde gått litt forbi, fnist for meg selv og snudde meg bare for å se han en siste gang, blunket han. Haha sier jeg bare, franske menn altså...

Men har fått høre at jeg ligner litt på Cubus-dama. Hun derre rødhårede modellen man ser på reklamer og sånt for tiden? Bare at jeg har mørkt hår og annen hudtone. Har altså ikke så mye fregner og er litt brunere. Og ikke minst snakker jeg bare om ansiktet da, kroppen hennes er det motsatte av min. Jeg er maks 162 cm høy og har timeglass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Dette er meg: https://lh4.googleusercontent.com/-1w7zYQ6Uio8/TY5VphJzunI/AAAAAAAAAB0/D_03meATjhQ/s1600/scarlett-johansson.jpg

Hvis ikke jeg er en 10`er, så vet ikke jeg!

(Her kan hvem som helst poste et bilde, påstå at det er dem, og kalle seg selv en 10`er. Lett som en plett!)

Til de som liker sitt eget utseende - flott! Ingenting er bedre enn det :)

Til de som stadig må poste sånne tråder som omhandler utseende, og tror det er det viktigste i verden - få litt perspektiv. Utseende falmer. Det er den du er som menneske som er med deg hele livet, og gjør deg til en person andre vil trekkes til, eller ikke.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harriet

Er nok flere andre grunner. Misoppfatning av hvilke kvaliteter positiv selv kategorisering representerer. Manglende egen tenking til fordel for tradisjonell tenkning. Hopp på vognen tenkning generelt. osv.

Når sa jeg at skryt = bevis på ferdigheter? Jeg snakker først og fremst om tilfeller hvor de snakker sant, sekundært kommer ærlige idioter som tror feil om seg selv. Dem er det bare å lære opp. Det er så klart teit å skryte uten et godt grunnlag, jeg har ikke skrevet noe annet. Du skriver at det er bedre om noen andre skryter for deg. Men du har ikke gitt noe i nærheten av et argument for dette.

Hvem har sagt noe om behov. Det er snakk om tilfeller hvor det er relevant å si hva en mener om egne egenskaper. Når folk spør deg for eksempel. Dessuten tar du nok feil angående folks skrytebehov. Folk som er gode i felt hvor det ikke er så mange som legger merke til det og anerkjenner det kan fort få et reelt skrytebehov. Spesielt i møte med andres manglende innsikt. Avhengig av hvordan dette fremføres er jeg usikker på om jeg hadde godkjent dette. Det blir uansett et poeng på siden.

Jeg skrev at jeg forventet gode argumenter. Alt du kommer med er absolutte påstander og stråmannargumenter (argument mot ting jeg aldri skrev).

TS har alt skrevet at 10er skalaen skal være subjektiv. Med andre ord kan "verdens styggeste" kalle seg en 10'er. Men det fins andre måter å tenke på. Det er ti kategorier dermed er en naturlig tolkning at 10'er står for topp 10% av en gruppe. Eller topp 10% av en normalfordeling. Det kan også stå for en satt standard basert på et sett trekk disse kan enten være skyhøye eller ganske vanlige krav. Det trenger ikke være slik at 10'er er perfeksjon. Da er jo tråden nødvendigvis ubrukelig. Heldigvis var det aldri dette TS mente.

Kanksje en idè å formulere deg litt tydeligere så folk forstår hva du prøver å få fram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanksje en idè å formulere deg litt tydeligere så folk forstår hva du prøver å få fram?

I min erfaring er det først og fremst folk som er uenige som ikke greier å oppfatte poenget av en "merkelig" grunn. Stråmann argumenter dukker alltid opp uansett hvor godt en formulerer.

Du kan jo vise meg hvor i teksten jeg skrev at skryt er bevis på "talent". Eller hvor i teksten jeg skrev om behov for å skryte. Jeg trodde nemlig at jeg skrev rett frem:

Gode personligheter er ærlige og sier sannheten når det er relevant for tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke en tier trenger å være 100 % perfekt. Av bildene som er postet, synes jeg Natalie Portman og Heidi Klum er tiere. Dette er på grunn av ansiktet og utstrålingen. Kroppsmessig er de også ganske flotte, men sikkert ikke 100 % perfekte. Jeg synes det er helheten, ansiktet og utstrålingen som er mest avgjørende, det at jenta skiller seg klart ut i mengden og "lyser" opp.

Selv er jeg ingen tier, så skal ikke si hvem jeg ligner på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er garantert inga 10-er, verken når det kjem til utsjånad eller personlegheit ;)

Her kan jo kven som helst laste ned bilder og påstå det er dei sjølv. Å likne på ein pen kjendis vil jo ikkje akkurat seie at ein er like pen... Dessutan - kva er det å likne på, dei fleste kjendisbildene er jo teke etter styling og sminking og svindyre klær som sit perfekt, samt photoshopping ;) Viss du ser uretusjerte bilder av kjendisar på veg til butikken eller noko sånt, ser dei fleste ein god del meir gjennomsnittlege ut enn på den raude løparen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...