Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2011 #21 Del Skrevet 19. mai 2011 Dummeste jeg har hørt.. Ja, det finnes vell tilfeller der den "tynne" jenta er venner med den "tykke" pga hun føler seg bedre.. Jeg vil tro at de er venner for at de liker hverandres personlighet? Høres mest logisk ut for min del! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 19. mai 2011 #22 Del Skrevet 19. mai 2011 Har sett veldig mye av det selv, og gud så mange ganger jeg har blitt tildelt kamikaze-wingman-rollen. *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #23 Del Skrevet 20. mai 2011 Er enig med mange av de andre her, man velger ikke venner ut ifra utseende. MEN Allikevel synes jeg det er et lite fenomen det du snakker om, særlig hos den yngre garden, altsa 14-18 år. Husker det fra barneskolen, ungdomsskolen osv. Husker en eller annen sa: Alle behøver en venninne som er tykkere enn seg selv. Det gjør at du føler deg bedre. etc etc Det er jo en svært trist holdning, men jeg tror ikke det er en så umulig og utrolig problemstilling som fler her legger frem.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ballus Skrevet 20. mai 2011 #24 Del Skrevet 20. mai 2011 Folk som velger venner for å føle seg bedre, kan ikke ha det særlig bra. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #25 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg skal innrømme jeg foretrekker venninner som er styggere ennn meg, fremfor penere. Vil helst ha de som er hakket under. Omgås jeg bare stygge gidder ingen gutter se bort der vi sitter engang. De middelmådige er best, skremmer ikke bort noen, men tar ei heller oppmerksomheten fra meg. Hilsen dritpen dame. Og nei, jeg gidder ikke bevise det, fordi jeg er trygg på meg selv og trenger ingen bekreftelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #26 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg skal innrømme jeg foretrekker venninner som er styggere ennn meg, fremfor penere. Vil helst ha de som er hakket under. Omgås jeg bare stygge gidder ingen gutter se bort der vi sitter engang. De middelmådige er best, skremmer ikke bort noen, men tar ei heller oppmerksomheten fra meg. Hilsen dritpen dame. Og nei, jeg gidder ikke bevise det, fordi jeg er trygg på meg selv og trenger ingen bekreftelse. Mulig det, men motsigende er du i allefall 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NovaFlare Skrevet 20. mai 2011 #27 Del Skrevet 20. mai 2011 Kanskje den større jenta har en god selvtillit og slett ikke synes at sin tynne venninne er penest...? Tynn er slett ikke alltid lik pen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Untamed Skrevet 20. mai 2011 #28 Del Skrevet 20. mai 2011 Hvor gammel er du TS? Sist jeg hørte den der var på ungdomsskolen, for joda, der var det relativt vanlig at enkelte stakkarslige sjeler valgte venner de anså som styggere for å fremheve seg selv. Dessverre slo det ofte feil og ble motsatt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #29 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg skal innrømme jeg foretrekker venninner som er styggere ennn meg, fremfor penere. Vil helst ha de som er hakket under. Omgås jeg bare stygge gidder ingen gutter se bort der vi sitter engang. De middelmådige er best, skremmer ikke bort noen, men tar ei heller oppmerksomheten fra meg. Hilsen dritpen dame. Og nei, jeg gidder ikke bevise det, fordi jeg er trygg på meg selv og trenger ingen bekreftelse. Jeg vil si at du må være temmelig usikker når du ikke tør å dra ut sammen med pene jenter i frykt for å ikke tiltrekke deg oppmerksomhet fra menn. Hvordan kan du si at du er trygg på deg selv da egentlig? Ei jente som er pen, og trygg på seg selv kan dra ut med råflotte venninner og fortsatt få oppmerksomhet. Og om gutter ikke kommer bort når du er ute sammen med ei "stygg" veninne så tror jeg ikke hele feilen ligger hos henne Jenter som betegner seg selv som "dritpen" er som regel kun gjennomsnittelig. Det er stor forskjell på å ha selvinnsikt og være innbilsk. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 20. mai 2011 #30 Del Skrevet 20. mai 2011 Hvorfor skriver du som om tynn er synonym for pen? Jeg ville heller vært tykk, enn å se ut som en hest i ansiktet. Jeg skjønner ikke hvorfor alle tenker på kroppen som det pene. En som er tykk kan slanke seg (om hun velger det), men en som har slank "deilig" kropp som har et hestefjes bare en mor kunne elsket har ikke så mye hun kan fikse. Nå er ikke jeg opptatt av utsene. Jeg har venner i alle farger og fasonger, og de er alle vakre for meg. Men om jeg skulle dømme noen ut av utsene hadde ikke "vekten" vært det første jeg hadde lagt merke til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #31 Del Skrevet 20. mai 2011 Så lenge venninna er treigere til å løpe enn meg, spiller det ingen rolle om hun er penere, slankere, tykkere, styggere enn meg... For da tar zombiene henne først. Så lenge man ikke er treigest, overlever man nemlig en eventuell zombie-invasjon. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #32 Del Skrevet 20. mai 2011 er jo ikke sikkert at den tykke jenta ser opp til den pene jenta. hun kan vel være veninne med en pen jente uten å se opp til henne. oppmersomhet fra gutta betyr ikke alt. kan godt hende at den tykke jenta er veldig smart og har en fin personlighet mens den pene jenta bare har utseende med seg, og kanskje den pene jenta til og med ser opp til den tykke jenta nettop pga. dette..? hvem vet... jeg vil klassifisere meg selv som en ganske pen jente men av og til hender det at jeg misunner andre jenter som har en annen persolinghet enn meg, de er kanskje ikke like pene men hvis de har en fin utstråling og et sprudlende humør så teller dette mer i mine øyne. men for all del, alle har jo noe man er misfornøyd med og det kan jo til og med hende at denne tykke jenta har sagt at hun skulle ønske hun var like tynn som veninnen sin, og kanskje denne pene veninnen tok det litt for mye til seg og glemte at hun og av og til føler seg missunnelig på andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 20. mai 2011 #33 Del Skrevet 20. mai 2011 Folk som velger venner for å føle seg bedre, kan ikke ha det særlig bra. Jeg har stort sett kun venner som får meg til å føle meg bedre, rett og slett fordi de er fantastiske! Noen (få :D ) er penere enn meg, noen er styggere enn meg, men så lenge man blir i bedre humør av å være med dem = win. Bare for å intensjonelt mistolke innlegget ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #34 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg trodde en periode at jeg var den "stygge venninna" da jeg ble kjent med et par andre jenter... Men så viste det seg at jeg var ikke så stygg som jeg trodde, og faktisk var den flotteste av oss 4.. Solskinnshistorie! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #35 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg trodde en periode at jeg var den "stygge venninna" da jeg ble kjent med et par andre jenter... Men så viste det seg at jeg var ikke så stygg som jeg trodde, og faktisk var den flotteste av oss 4.. Solskinnshistorie! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #36 Del Skrevet 20. mai 2011 også må en alltid wing man'e for kompisen som vil hitte på den pene jenta Hva betyr det der??? Noen som kan oversette? Jeg har aldri tenkt sånn som enkelte her om tykke og tynne venninner, verken egne eller andres. Vi hadde en nokså tykk jente i venninnegjengen i tenårene, og var det noen som fikk mye oppmerksomhet på utesteder var det vel henne! Veldig mange gutter/menn har en stor forkjærlighet for tykke jenter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Untamed Skrevet 20. mai 2011 #37 Del Skrevet 20. mai 2011 Så lenge venninna er treigere til å løpe enn meg, spiller det ingen rolle om hun er penere, slankere, tykkere, styggere enn meg... For da tar zombiene henne først. Så lenge man ikke er treigest, overlever man nemlig en eventuell zombie-invasjon. Da er det jo en fordel om hun er litt tjukk, så bruker de såpass lang tid på å spise henne at du rekker å komme unna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hankjønn Skrevet 20. mai 2011 #38 Del Skrevet 20. mai 2011 Kan ikke tykke jenter være pene..? Ut i fra det kroppsidealet som hersker i den vestlige verden i dag, nei. Publikasjon fra SIFO om kroppsideal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #39 Del Skrevet 20. mai 2011 Kan noen forklare meg dette fenomenet. En veldig pen jente og ei mindre pen, gjerne tykk jente, som er venninner. Trodde like barn leker best var det vanlige? Den pene jenta får all oppmerksomhet fra gutta. Den pene jenta blir sett opp til av den tykke jenta. Den tykke jenta blir ignorert av gutta. Den tykke jenta får dårlig selvtillit av å bli ignorert hele tida. Den tykke jenta ser opp til ei pen jente, som hun vet hun aldri kommer til å bli lik. Hjelp meg her. Forstår ikke dette "fenomenet". Jeg var bestevenninne med en nok så tykk jente i tenårene. Men kjenner ikke igjen dette fenomenet, for vi var begge ganske populære blant gutta. Hun er ekstremt VAKKER i ansiktet. Jeg er timeglassform og mer søt enn pen. Så, det var ikke noe sånn at jeg følte meg bedre enn henne. Hun var penere enn meg i ansiktet, jeg hadde penere kropp. Så jeg tror denne kombinasjonen gjerne er for upopulære tynne jenter med dårlig selvbilde i så fall, om det var det du siktet til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanelsnurr Skrevet 20. mai 2011 #40 Del Skrevet 20. mai 2011 jeg synes at problemstillingen er så rar; selvfølgelig har veldig pene jenter veninner som er mindre pene enn seg selv. De fleste har jo et ganske ordinært utseende. Om alle som er spesielt vakre, bare skal omgåes andre vakre, så har de veldig få å velge i når det gjelder venner. TS sier jo ikke (som noen her tolker det) at mindre pene ikke bør ha venner, men det omvendte; Er du pen, bør du ikke ha veninner, for da kan noen tro at du bare henger med dem for å føle deg bedre... Ellers så kan jeg jo svare på spmørsmålet til TS, jeg var ofte vært den som har fått mindre oppmerksomhet på byen. Ikke pga utseende, men fordi bestevenninna mi var mye flinkere sosialt enn meg. Hun har kjempelett for å prate med nye mennesker og gjøre seg interessant, mens jeg blir alt for stille i sånne situasjoner. Ja, jeg har sett opp til veninna mi, og vært litt misunnelig på hennes sosiale evner. Og ja, det er ikke alltid gøy å sitte der aleine med ølen, mens veninna di er på dansegulvet med en eller annen fyr. (Dette er ting jeg først og fremst følte på da jeg var yngre, nå har jeg værdens beste kjæeste). Men det er jo ikke for byturene man velger venner? Det er da mye viktigere hvordan kjemien mellom oss er når vi er sammen bare oss, når vi er på shopping, eller trening eller bare sitter hjemme hos en av oss og skravler. Og til Chevy som har svart tidligere i tråden; hvis du synes at veninna di er så uinterresant og bare spiller på utseende, hvorfor i huleste er du veninne med henne. For jeg tviler sterkt på at hun ville vært med deg om hun visste hva du egentlig synes om henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå