Gå til innhold

Den tykke og hotte jenta...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg dette fenomenet. En veldig pen jente og ei mindre pen, gjerne tykk jente, som er venninner. Trodde like barn leker best var det vanlige?

Den pene jenta får all oppmerksomhet fra gutta.

Den pene jenta blir sett opp til av den tykke jenta.

Den tykke jenta blir ignorert av gutta.

Den tykke jenta får dårlig selvtillit av å bli ignorert hele tida.

Den tykke jenta ser opp til ei pen jente, som hun vet hun aldri kommer til å bli lik.

Hjelp meg her. Forstår ikke dette "fenomenet". :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den pene føler seg (ubevisst) bedre ved å være sammen med den tykke?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

nei det er noe rart med det der.

også må en alltid wing man'e for kompisen som vil hitte på den pene jenta

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naenia

Jeg fikk stadig høre på ungdomsskolen at jeg skulle være med på stranda og sånt, for de andre så så tynne og brune ut ved siden av meg. :sjenert:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest döderlein

Så tykke mennesker kan ikke ha venner? Kanskje de klarer å se forbi noe som du ikke gjør, at hun faktisk har en personlighet hun også. Og kan ikke den tykke jenta være pen? Skjønner ikke helt hvor du vil med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørn82

Så tykke mennesker kan ikke ha venner? Kanskje de klarer å se forbi noe som du ikke gjør, at hun faktisk har en personlighet hun også. Og kan ikke den tykke jenta være pen? Skjønner ikke helt hvor du vil med dette.

Ja jeg tenkte litt av det samme.. Den tykky/runde jenta kan da være både pen og ha en fin personlighet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke dette jeg. Jeg har da venninner i alle størrelser og fasonger. Noen pene, noen helt alminnelige. Hva er greia her??

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle velger ikke venner kun ut fra utseende. Personligheten betyr ofte minst like mye!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart tykke folk kan være pene. Klart tykke folk kan være verdens herligste personer. Nå var det ikke det som var temaet. Jeg bare lurer på hvordan det føles og hele tida må "måle" seg med sin pene venninne. Og kanskje bli ignort av gutta, siden venninna er mye penere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest döderlein

Klart tykke folk kan være pene. Klart tykke folk kan være verdens herligste personer. Nå var det ikke det som var temaet. Jeg bare lurer på hvordan det føles og hele tida må "måle" seg med sin pene venninne. Og kanskje bli ignort av gutta, siden venninna er mye penere.

Det går vel rett og slett på at man liker hverandre. Men klart det ikke er spesielt gøy, men forhåpentligvis har de det så fint sammen at det glemmes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tenkt over denne "viktige" problemstillingen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så frekk innstilling!!

Husker jeg og venninnen min var på byen en kveld, og da kom det ei full jente bort til meg og spurte hva jeg gjorde med hun tykke, om hun fikk meg til å fremstå som en penere person eller hva, "siden hun er så feit og du slank". Hallo, jeg fikk hakeslepp og sa at nei, hun får meg ikke til å fremstå som en penere person, hun gjør meg til en penere person for det er bestevenninnen min.

Jeg er glad venninnen min ikke hørte det, for hun hadde høye komplekser for vekten sin, og hadde blitt enormt lei seg.

Jeg velger venner ut fra kjemien oss imellom, og hvor fort vi finner tonen. Ikke etter hvor mye de veier.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har sett The Hottie and the Nottie alt for mange ganger?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo lett for en pen person og ikke tenke så mye over det. Poenget her er ikke at man er tykk, men at man er "mindre attraktiv" enn sin venn/venninne. Det kan være at man er "stygg", lite attraktiv, tykk osv. Jeg er selv ikke så mye pen. Og jeg vet at det er et helsike å være med min venn som er veldig kjekk, for han får oppmerksomheten hele tida. Og det gjør at jeg føler meg "mindreverdig".

Klart man er venner man har kjemi med. Men å føle seg "liten" hele tida er ikke en god feeling det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

er faktisk et par som ofte handler der jeg jobber. slank og fin jente sammen med en ganske så tjukk jente som ikke er noe pen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chevy

jeg har alltid vært den tykke jenta, ikke følt meg så veldig bra i den rollen - før nå, verdens beste kjæreste som sørger for det:)

jeg har alltid måttet gi veldig mye av meg selv, være interresant,morsom og generelt vise meg frem fra innsiden og ut (ikke sånn, bogstavelig talt) men ja..

veninna mi har spilt på utseende alle de årene jeg har kjent henne, og er verken interresant eller viser serlig initiativ til og gjøre noe.. hun er enormt opptatt av utseende, og jeg har alltid oppfattet henne som helt desperat hvis hun ikke var ''perfekt'' sminket og kledd.

Nå som jeg har kjæreste og samboer, har hun nesten sluttet og kontakte meg.. jeg tror ikke hun helt forstår hvorfor jeg er her jeg er idag, og hun er alene..

derfor har jeg i mitt hode konkludert med at det ikke har noe og si hvordan man ser ut, innsiden viser oss best - uansett.

Endret av Chevy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke bælfeit, men lubben... og har en slank og nett bestevennine.

Har ikke opplevd nevneverdig forskjell i oppmerksomhet.

Noen ganger så foretrekker de henne, noen ganger så foretrekker de meg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...