Anglofil Skrevet 19. juni 2011 #101 Del Skrevet 19. juni 2011 (endret) Du er da fryktelig hårsår, Yvonne. Jeg har ikke et sted sagt at jeg ser ned på de som ikke har lappen. Og at du tilhører et miljø hvor bil er mindre viktig er veldig tydelig. Spørsmålet til TS var om noen synes det er flaut og ikke ha lappen. Og JA - jeg vet det er unge i min familie som syntes det var flaut å ikke ha lappen. Nettopp fordi vedkommende tilhører en familie hvor alle kjører bil bortsett fra gamle oldemor og fordi samtlige kompiser tok lappen og begynte å kjøre bil så snart de fylte 18. Jeg sier ikke at du, Yvonne synes det er dumt å ikke kjøre bil, men jeg sier at det er noen som synes det er flaut å ikke være "en av gjengen" .. og jeg selv er ikke STOLT over å ha lappen - jeg er sjeleglad for at jeg har lappen og den friheten det gir meg. Les hva jeg skriver før du begynner å diktere meg. Hårsår? Ikke nevneverdig. Eller, ihvertfall ikke i denne tråden. Og jeg har ikke diktert deg, jeg prøver bare å få frem at mange har valgt dette selv. Jeg har til og med sagt at det sikkert er en del som føler seg flaue, jeg prøver å få frem at en del også ikke gjør det. Virker vel strengt tatt som du er mer hårsår enn meg angående dette. Det jeg reagerer på her at du uttaler deg som om du vet hvordan det er å ikke ha lappen, samtidig som du bruker argumentet mot andre brukere at deres ikke holder siden de har lappen. Vel, da gjelder jo det samme for deg selv, gjør det ikke? Og at jeg kommer fra et miljø der mange ikke kjører bil? Ikke egentlig. Veldig mange har billappen, så er det noen som ikke har det. Her jeg bor akkurat nå har alle billappen og min samboer og jeg de eneste som ikke har. Ingen som har leet et øyebryn angående det, dette til tross for at samtlige kjører bil til jobb/skole osv. De som eventuelt reagerer er våre foreldre, men det nå så. Mvh Yvonne Endret 19. juni 2011 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hette Skrevet 19. juni 2011 #102 Del Skrevet 19. juni 2011 jeg tok lappen 1 mnd før jeg ble 19 år grunnet at jeg hadde gips når jeg var 18 år, hvis ikke hadde jeg hatt den på dagen min . en skal ikke være flau for å ta lappen selv om man ikke er under 20 år. Bedre seint enn aldri å det med at du er usikker og ikke stoler på deg selv kommer seg etter at du har hatt noen kjøretimer det går bra kast deg i veien i morra.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 24. juni 2011 #103 Del Skrevet 24. juni 2011 Samboeren til min venninne har ikke lappen og han er 32-33 år. De bor i Oslo og trenger ikke bil i det daglige, derfor ser han heller ingen grunn til å ta lappen. Jeg vil ikke si at det er flaut at han ikke har den, men jeg synes faktisk det begynner å bli på tide for ham å ta den, all den tid han innimellom trenger å bli skysset hit og dit. Venninnen min er lei av å alltid være den som kjører når de er på ferier sammen og har lånt/leid bil. Men det er klart det er beleiligh for ham, han kan alltid ta seg øl eller et glass vin. Hvis de skal på hytteturer eller besøke venner langt unna er det utrolig tungvint å måtte hente/bringe dem til stasjoner, osv. Så, de aller fleste kan klare seg uten både bil og sertifikat, men som regel er det fordi de har venner/familie som stiller opp med jevne og ujevne mellomrom enten med bil eller kjøring, noe jeg synes er helt greit i de unge år, men etterhvert er det faktisk forventet at folk blir litt mer selvberget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #104 Del Skrevet 30. juni 2011 Tar tak i denne jeg, siden ingen andre gadd. Husker en tråd for en tid tilbake om nettop dette, og flertallet mente de aldri kunne se for seg å gå inn i et forhold med en mann uten lappen. Du hadde aldri hørt en mann si det motsatte. Feministene snakker mao. fortsatt med to tunger ettersom det passer dem. Der har du svaret ditt. Husker den tråden. Men det var ikke det at det var 'umacho'. De fleste sa de ikke orket å starte familie med noen uten lappen. Når en starter familie og kun den ene har lappen, så faller så og si alt det praktiske på den personen som har lappen. Henting i barnehagen, mathandling og kjøring av barn hit og dit. Og ikke minst hvis den andre parten skal/ trenger noe så blir en sittende som taxisjåfør. Jeg har vært i et forhold hvor jeg hadde lappen og bil, og kjæresten ikke hadde lappen. Det ble til tider litt for mye taxikjøring for min smak. Nå var det andre grunner til at forholdet røyk da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #105 Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg fikk førerkortet i juni 1975 etter 14 kjøretimer. Den gangen var ikke glattkjøringskurset obligatorisk, så det tok jeg på frivillig basis vinteren etter. Det var greit å prøve seg på en trygg måte hvordan det var å kjøre på glatt føre. Nå skriver jeg som anonym for ikke å bli gjenkjent . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå