Gjest denten Skrevet 26. mai 2011 #61 Del Skrevet 26. mai 2011 Jeg fikk lappen på torsdag, og det tilsvarer at jeg fikk lappen da jeg var 19 år. Aldri brydd meg om lappen i og med at jeg alltid har hatt alt nær meg, men flyttet forrige sommer og da ble det for mye buss for min del. Startet i januar på lappen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #62 Del Skrevet 26. mai 2011 Tar tak i denne jeg, siden ingen andre gadd. Husker en tråd for en tid tilbake om nettop dette, og flertallet mente de aldri kunne se for seg å gå inn i et forhold med en mann uten lappen. Du hadde aldri hørt en mann si det motsatte. Feministene snakker mao. fortsatt med to tunger ettersom det passer dem. Der har du svaret ditt. Hvordan vet du at de som svarte dette er feminister? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 26. mai 2011 #63 Del Skrevet 26. mai 2011 Verken min samboer eller jeg har lappen, og nei, vi synes ikke det er flaut. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Harriet Skrevet 26. mai 2011 #64 Del Skrevet 26. mai 2011 Det er da ikke flaut å ikke ha lappen. Men her hvor jeg bor er det veldig uvanlig å ikke ta lappen i ung alder. Jeg kunne ikke tenkt meg å vært uten mulighet til å kjøre bil - men det er jo fordi jeg vet hvor deilig og befriende det er å kunne kjøre når man trenger det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milla00 Skrevet 26. mai 2011 #65 Del Skrevet 26. mai 2011 Tok lappen på 18-årsdagen min, å det er i år 6 år siden:) Tja, tror ikke det er flaut å ikke ha lappen, flere av mine venner har ikke førerkort enda. Men praktisk sett, så er det et must, ihvertfall for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Almera Skrevet 1. juni 2011 #66 Del Skrevet 1. juni 2011 Jeg var 21 jeg, altså 3 år siden Hadde rett og slett ingen interesse av å kjøre bil. Fikk alltids sitte på med andre/tatt buss til skole, og jobbet kun en liten scootertur fra der jeg bodde. Men i dag kunne jeg ikke vært foruten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest charella Skrevet 1. juni 2011 #67 Del Skrevet 1. juni 2011 Hvorfor skulle det hvert flaut? Bor i byen så verken jeg eller sambo trenger den. Eneste er at det hadde hvert kos å hatt lappen på ferier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #68 Del Skrevet 8. juni 2011 Tok lappen når jeg var 25. Har ikke bil, og hadde klart meg uten sertifikatet, men det er greit å ha det overstått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HLHD Skrevet 8. juni 2011 #69 Del Skrevet 8. juni 2011 Jeg var vel 20 og det tok meg tre oppkjøringer å stå! Skal fortelle jeg var lykkelig den dagen det gikk.. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heart7086 Skrevet 8. juni 2011 #70 Del Skrevet 8. juni 2011 (Forresten heter det ikke Hvor tid, men NÅR el lign. i setning! ) Jeg tok lappen da jeg var 18, og når en bor i Finnmark, nå litt lenger sør, er man avhengig av lappen! Her går busser omtrent hvert skuddår, det er langt til tog og trikker har ikke vi hørt om engang:) uten overdrivelse selvfølgelig! haha Om jeg hører andre som ikke har lappen tenker jeg ikke at det er flaut, men at det må være ekstremt upraktisk. Selv når en bor i byen! Det kommer en dag da det skal flyttes, kjøpes større ting, barn ikke minst! Og bare fordi en tar lappen er jo ikke det ensbetydende med at en MÅ kjøpe bil! Men, TS med din usikkerhet, osv bak rattet, er jeg glad jeg sannsynligvis slipper å møte på deg på veien! Det nytter ikke å være så nervøs , redd og usikker, spesielt ikke om du skal kjøre i byen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 8. juni 2011 #71 Del Skrevet 8. juni 2011 Jeg tok lappen da jeg var 18 år. Bodde i Oslo, så trengte strengt talt ikke, men i ettertid er jeg glad for at jeg tok den da. Kjører fortsatt ikke bil daglig, da jeg bor i gåavstand til jobb og barnehage. Brukte konfirmasjonspenger og egne tjente penger på lappen. Ser ikke at det er flaut å ikke ha lappen. Har flere venninner som ikke har førerkort og tenker ikke over det. Men jeg kunne ikke klart meg uten lappen. Jeg er glad i å kjøre bil og oftest er det jeg som kjører langturer og på ferier og slikt, og ikke mannen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jellybean78 Skrevet 8. juni 2011 #72 Del Skrevet 8. juni 2011 Tok lappen for bil da jeg var 20 år gammel,dvs.1998. Tok lappen for MC da jeg var 29 år gammel,dvs.2007. Lappen på bil er omtrentlig et ''must'' syns jeg, lappen MC ble mer for artighets skyld... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 18. juni 2011 #73 Del Skrevet 18. juni 2011 Tok lappen da jeg var 22 eller 23. Trengte den ikke før det, men på den tiden begynte jeg i en jobb som jeg måtte kjøre til. Om du klarer deg uten, ser jeg ingen vits i å bruke penger på å ta den. Absolutt ikke flaut å ikke ha den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 18. juni 2011 #74 Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) Tar tak i denne jeg, siden ingen andre gadd. Husker en tråd for en tid tilbake om nettop dette, og flertallet mente de aldri kunne se for seg å gå inn i et forhold med en mann uten lappen. Du hadde aldri hørt en mann si det motsatte. Feministene snakker mao. fortsatt med to tunger ettersom det passer dem. Der har du svaret ditt. Jeg er absolutt feminist. Så lenge jeg slipper å kjøre rundt på mannen min hele tiden, så er det det samme for meg om han har lappen eller ei. Jeg hadde heller ansett det som positivt at han hadde droppet lappen og bil og heller benyttet seg av kollektivtransport. Mye mer miljøvennlig a gitt. Endret 18. juni 2011 av Badabing 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2011 #75 Del Skrevet 18. juni 2011 Hadde oppkjøring dagen etter 18-årsdagen. Hadde bursdag på en søndag, så måtte vente til mandagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Harriet Skrevet 18. juni 2011 #76 Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) Tar tak i denne jeg, siden ingen andre gadd. Husker en tråd for en tid tilbake om nettop dette, og flertallet mente de aldri kunne se for seg å gå inn i et forhold med en mann uten lappen. Du hadde aldri hørt en mann si det motsatte. Feministene snakker mao. fortsatt med to tunger ettersom det passer dem. Der har du svaret ditt. Jeg kunne nok ikke vært sammen med en mann uten lappen - det virker helt utenkelig for meg. Prøvde å tenke etter og vet faktisk ikke om noen menn som ikke har lappen. Har en venninne som ikke har lappen ellers har alle voksne kvinner jeg kjenner førerkort for bil. Det å kunne kjøre bil er endel av livet. Jeg elsker å reise på bilturer nedover Europa. Vi leier ofte bil dersom vi reiser et sted med fly - på den måten kommer vi oss rundt og får sett mye mer. Lappen og bil er et must for meg og det er det heldigvis for mannen min og. Begge sønnene mine kjører bil - også deres jente-kjærester. Så det å ha førerkort for bil er veldig vanlig og jeg vil nesten si at det er en nødvendighet. Begge foreldrene mine har førerkort, alle tanter og onkler, mine søsken og deres ektefeller, min mormor og morfar kjørte begge bil, osv, osv ... Bare for å si hvor vanlig det faktisk er ... Endret 18. juni 2011 av Harriet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 18. juni 2011 #77 Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) Jeg kjørte opp som 18-åring. Eneste grunnen til at jeg tok førerkortet da var at foreldrene mine betalte den. Hadde de ikke gjort det tviler jeg på at jeg ville hatt lappen nå. (Er i midten av 20-årene) Aldri tenkt på at det skal være flaut å ikke ha sertifikat. Endret 18. juni 2011 av Iah 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rampunge Skrevet 18. juni 2011 #78 Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) Jeg hadde nedtelling til 16-årsdagen min. Ikke pga de "vanlige" grunnene, men fordi jeg kunne begynne å øvelseskjøre :gjeiper: De tilbydde selvfølgelig ikke oppkjøring på 18-årsdagen min (grisgrendt strøk), men tok den noen dager etterpå. Endret 18. juni 2011 av Rampunge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Harriet Skrevet 18. juni 2011 #79 Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) Jeg kjørte opp som 18-åring. Eneste grunnen til at jeg tok førerkortet da var at foreldrene mine betalte den. Hadde de ikke gjort det tviler jeg på at jeg ville hatt lappen nå. (Er i midten av 20-årene) Aldri tenkt på at det skal være flaut å ikke ha sertifikat. Det er lett å si at det ikke er flaut så lenge du har det selv. Jeg antar at mine sønner hadde syntes det var flaut å ikke ha lappen siden alle vennene deres kjører bil. Om det er flaut eller ei kommer helt an på hvor mange av venner og familie som kjører bil, hvor vanlig det er ... for mange steder ses det faktisk på som en selvfølge .. Det gjelder også i mange jobber så forventes det at man kan ta bilen og gjøre nødvendige ærend enkelte ganger. Endret 18. juni 2011 av Harriet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 18. juni 2011 #80 Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) Det er lett å si at det ikke er flaut så lenge du har det selv. Jeg an tar at mine sønner hadde syntes det var flaut å ikke ha lappen siden alle vennene deres kjører bil. Om det er flaut eller ei kommer helt an på hvor mange av venner og familie som kjører bil, hvor vanlig det er ... for mange steder ses det faktisk på som en selvfølge .. det gjelder også i mange jobber så forventes det at man kan ta bilen og gjøre nødvendige ærend enkelte ganger. Javel? At unggutter på byga synes det er flaut å ikke være en av rånerne med en fjortis på passasjersiden kan jeg forstå. At voksne mennesker skal synes det er flaut å ikke ha lappen er for meg uforståelig. Og argumentet med at det forventes i enkelte jobber er nokså tynt. Det finnes utallige jobber jeg ikke er aktuell for av ulike grunner som f.eks fysikk eller spesielle utdannelser/erfaring. Jeg er jo ikke flau av den grunn? Da søker jeg heller jobber som passer meg, min erfaring, min utdanning og mine kvalifikasjoner. Endret 18. juni 2011 av Iah 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå