Gå til innhold

Hvor tid fikk du billappen?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Tok den da jeg var 25, hadde ikke ønske om å ta den tidligere og syntes heller ikke det var flaut å ikke ha den på tross av at jeg kommer fra en plass der "alle" tar den når de fyller 18.

Endret av pusilus
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Like før påske, er 24.

Tidliger har jeg alltid kommet meg rundt med buss, men nå bor jeg på et sted hvor det praktisk talt ikke går busser. (En gang i timen på det meste, litt upraktisk i hverdagen.)

Skrevet (endret)

Hvor tid?!

:nei:

Endret av Explosive
  • Liker 5
Skrevet

Jeg fikk lappen i september 2008. Grunnen til at jeg fikk lappen var egentlig at mamma pushet meg. JEg var veldig nervøs, men hun syns det var på tide når jeg var 18 at jeg fikk lappen. Så hun ringte til den kjøreskolen og kjøpte en kjøretime pakke på 18 eller noe sånt, men jeg trengte litt mer. :sjenert:

Fordi de var så fullt i Bergen, måtte jeg helt til Stord for å kjøre opp. Men jeg tror det er bedre enn å kjøre opp i byen fordi Stord er så lite. :skya:

Det morsomme er at jeg kjørte helt elendig hele dagen og jeg var sikker på at jeg kom til å stryke. Hun ene som jeg kjørte opp med strøk, og hun kjørte bedre enn meg. Så da det var min tur, klarte jeg å svare feil på spørsmålet mitt, men jeg later som jeg kunne det og svarte på noe annet. :fnise: Deretter gjorde jeg mange småfeil. Men da han jeg kjørte opp med spurte meg hvordan det gikk sa jeg at jeg syns det gikk dårlig, og så ramset jeg opp alle feilene mine før han fikk sagt hva jeg gjorde feil. Så han sa jeg besto. :strix:

Skrevet

Jeg var 20 år og åtte mnd. Tok lappen samtidig (sammen med) en venninne, så vi hadde to kjøretimer etter hverandre der den ene satt på når den andre kjørte og lærte av hverandre. Tok den nok mest fordi venninna mi var ivrig på å kjøre, hadde nok ikke gjort det uten henne.

Bor i Oslo, så det er jo gode kollektivtilbud, og jeg har mange venner som ikke har lappen. Nå er vi rundt 30, og ingen virker flaue over å ikke ha den.

Da jeg jobba som journalist var jeg imidlertid VELDIG glad for at jeg hadde tatt den, hadde vært veldig lite praktisk uten, for vi måtte kjøre veldig mye fram og tilbake på kort tid.

Skrevet (endret)

Jeg er 20 og har ingen øvelsetimer bak meg. Det er vel en kombinasjon av at jeg ikke har hatt råd til å øvelsekjøre, og at jeg er litt nervøs i trafikken. Men bør vel begynne snart, da jeg merker at det ville vært veldig praktisk..

Edit: Synes forresten ikke det er det spor flaut! Har egentlig aldri tenkt over det, og tenker ikke over om andre har lappen eller ikke..

Endret av jenta90
Gjest stillness
Skrevet (endret)

Jeg holder på å ta den nå og jeg er snart 29.

Har aldri tenkt at det var flaut,men er veldig greit å ha den med tanke på jobbsøking og at jeg bor på en liten drittplass :)

Det blir bare flaut hvis du syns det er flaut ;)

Endret av stillness
Skrevet

Jeg var 19 år når jeg tok lappen.. :) vet om flere i 20-åra som ikke har lappen enda, de syns faktisk det er litt flaut tror jeg og de utsetter det og utsetter det hele tia mens de klager på at de ikke har den..

Det tror jeg nok jeg ville vært og for være helt ærlig.. Det er jo så praktisk å ha den. Værtfall når man skaffer barn!

Skrevet

Jeg tok lappen to dager etter at jeg ble 18. 18 årsdagen min var på en lørdag :roll:

Er jo ikke flaut å ikke ha den, det er jo en personlig sak.

Gjest Mauna Lee
Skrevet

Litt sånn generalisering her, men er det "flauere" enn for gutter enn for jenter å ikke ha lappen?

Skrevet

Jeg var 26. Det er ikke flaut å ikke ha den, men det er veldig praktisk.

Skrevet

Jeg fikk lappen da jeg var 20, for 8-9 måneder siden. Jeg har aldri tenkt at det er flaut å ikke ha lappen. Det kommer jo an på hva slags behov man har. Ikke alle trenger lappen, hvorfor bruke mange tusen kroner da?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ca. 30, og da tok jeg lappen fordi jeg visste at jeg snart kom til å få bruk for den. Før den bodde jeg i en millionby med godt utbygd offentlig transport, og der hadde en bil bare vært til bry. Det var selvsagt ikke flaut å ikke ha lappen.

Hvis jeg hadde oppdaget at jeg i 20-årene fremdeles ikke visste at det heter "når" og ikke "hvor tid", da hadde jeg nok derimot blitt litt flau.

Det blir jeg forresten også om dere oppdager skrivefeil i dette innlegget. ;)

• Liker 2
Gjest Harriet
Skrevet

Jeg fikk lappen på 18-årsdagen min. For meg var det noe av det viktigste ifm det å bli myndig. Å kjøre selv gir meg en frihet som jeg ikke kunne tenkt meg å vært foruten.

Jeg bor et sted hvor "alle" tar lappen - det blir vel nesten sett på som litt rart å ikke ha førerkort for bil. Å ta førerkort blir bare dyrere og dyrere så jeg har valgt å betale for begge ungene mine ... de kjører bil idag begge to, heldigvis.

Skrevet

Hater å kommentere skrivefeil, men HVOR tid? :klaske:

Blir 20 i år, har ikke førerkort. Syns ikke det er flaut.

• Liker 1
Skrevet

Hater å kommentere skrivefeil, men HVOR tid? :klaske:

Må si jeg reagerte litt jeg og :sjenert:

Skrevet

Jeg fikk billappen når jeg var 18, men det fordi jeg bor på bygda med lite bussmuligheter. Det er ikke uvanlig at folk som bor i byen ikke har lappen fordi det er så greit å komme seg rundt omkring.

Skrevet

Jeg fikk billappen når jeg var 18, men det fordi jeg bor på bygda med lite bussmuligheter. Det er ikke uvanlig at folk som bor i byen ikke har lappen fordi det er så greit å komme seg rundt omkring.

Samme her.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 33. Giddet ikke før. Ikke hadde jeg behov (bodde i storbyer), ikke hadde jeg råd, ikke var jeg interessert. Husker jeg bare flira av alle som på død og liv skulle kjøre opp på 18-årsdagen sin. Syntes de bare var komiske. Gode sjåfører var de heller ikke.

Det burde ikke være flaut å ikke ha lappen, uansett alder.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ca. 30, og da tok jeg lappen fordi jeg visste at jeg snart kom til å få bruk for den. Før den bodde jeg i en millionby med godt utbygd offentlig transport, og der hadde en bil bare vært til bry. Det var selvsagt ikke flaut å ikke ha lappen.

Hvis jeg hadde oppdaget at jeg i 20-årene fremdeles ikke visste at det heter "når" og ikke "hvor tid", da hadde jeg nok derimot blitt litt flau.

Det blir jeg forresten også om dere oppdager skrivefeil i dette innlegget. ;)

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...