Gå til innhold

Dette spiser meg opp innvendig :(

Gjest TS

Anbefalte innlegg

For litt siden var jeg og typen på en fest hvor vi ble kjent med noen mennesker. Det var spesielt ei jente som var veldig søt og hyggelig og som vi pratet mye med. Jeg la henne til på facebook dagen etter, og hun la til typen min. I tiden etter har jeg på følelsen av at hun har snakket en del med han på facebook, og jeg merker en krypende sjalusi... Jeg tenkte ikke noe over dette på festen, for jeg følte meg bra og anså ikke meg selv som noe dårligere enn henne da, men denne tanken har plutselig dukket opp NÅ. Jeg vet jo ikke helt hva de snakker om, men typen min har blant annet fortalt at hun har fortalt om et par felles venner av de osv., harmløse ting. Men allikevel føler jeg meg ikke helt trygg på hva som skjer. De snakker sammen kanskje 1-2 ganger i uka, og jeg har så lyst til å snike på profilen hans for å se hva de skriver, men noe stopper meg... Jeg vil ikke være sjalu, men har jeg grunn? Det er ikke snakk om en magefølelse heller, for følelsen kommer og går alt etter hvordan jeg føler meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du at de har snakket sammen? Hvordan har du fått greie på det? Jeg synes du bør spørre kjæresten din, jeg, fremfor å gå rundt og være usikker -det er helt sikkert harmløst, og ubegrunnede bekymringer for ditt vedkommende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kan tenke meg at du er sånn "Jeg elsker å bli kjent med nye mennesker!:D"-typen. Regner med det ikke er så gøy lenger nå og at du angrer litt. Haha til pass for deg. Klem :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet at de snakker sammen for jeg har sett henne nede på chat-listen til typen et par ganger... Og et par ganger har de blitt idle likt... Typen min har de siste ukene knapt vært på facebook (han er der egentlig sjelden), så jeg hadde nesten glemt hele greia før jeg så HENNE online i dag :( Jeg vil bare ikke føle meg sjalu, for det ødelegger så mye for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dingansich

Fullt mulig at hva du TS finner på Facebook (offentlig profil vel og merke) bare gir mer næring til din usikkerhet, hvorfor lete etter noe med lykt og lupe når slikt faktisk kan manifistere din nåværende magefølelse til noe faktisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er ikke snakk om en magefølelse heller, for følelsen kommer og går alt etter hvordan jeg føler meg" - Jeg syns denne setningen sier mye! Det virker ikke som om sjalusi er hovedproblemet ditt, men snarere dårlig selvtillit. De dagene du føler deg vel så har du det fint og tenker ikke på hva typen din snakker med denne venninnen om, mens på dager hvor du føler deg mindre vel slår det inn i hodet på deg. Jeg syns du skal jobbe med selvtillite, og snart vil du se at også sjalusi og usikkerhet forsvinner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Så lenge kjæresten din bruker tid og energi på deg, så burde du ikke bekymre deg så mye. Da er du jo glad. :)

Men dersom du ikke er glad, og du ikke får noe oppmerksomhet av kjæresten din, så må dere ordne opp mellom dere. I værste fall gå fra hverandre om dere ikke finner en løsning og du forblir ulykkelig.

Det er jo umulig å si om han snakker med denne damen på facebook. Det må han nesten si, eller du legge merke til ved en tilfeldighet. Snoking i et forhold er ikke særlig bra, da skal man ha veldig sterke mistanker først. :)

Uansett så bør du lytte til hjertet ditt. Elsker du han egentlig? Elsker han deg egentlig? Det er viktige spørsmål. Hvordan er personligheten hans? Er det mulig å leve sammen med en slik personlighet, selv om du elsker ham over alt på jorden? Persoligheten og sjelen til et menneske er 2 forskjellige ting, og ikke alltid de passer så godt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...