Gå til innhold

Hvem kjøper til hvem


:-) anna

Anbefalte innlegg

Vi handler også det aller meste sammen, og blir enige om hva vi skal kjøpe. Det er vel kanskje mest jeg som kommer med forslagene, men det er ikke hver gang.... Det er koselig å dele det som har med julen å gjøre! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sunshine-t

her i huset er det enkelt!! Den som har penger på konto der og da, drar kortet! :ler: Så vanskelig er det!! heheh! Eneste vi jaffal tar hver for oss er hverandres julegaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har felles økonomi men hver vår konto og hvert vårt kort. Jeg har ikke tilgang på hans konto uten at han gir meg kortet sitt (noe som hender innimellom) og omvendt.

Vi bryr oss ikke om hvem som betaler hva, men jeg liker tanken på at når vi skal ut sammen er det han som alltid sørger for å ha penger med seg, jeg har ikke med meg lommeboka en gang.

Vi er likeverdige eiere av alt vi har og deler alt slik det passer der og da. Han legger seg ikke borti hva jeg bruker hos frisøren og jeg blåser i hva han bruker på fex fotball...... :ler:

Men julegavene -de holdes utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også avspore litt (sorry): Syns det er utrolig utidig av gjest å komme med disse beskyldningene om griskhet (!!!) mm mot Anna pga at de har hver sin økonomi. Hva pokker har det med griskhet å gjøre? Syns Anna svarte så utrolig bra for seg, men jeg vil komme med en sympati erklæring uansett!

Det er vel morsomt å høre om hvordan andre ordner seg økonomisk og på andre måter, men hvis man skal henges ut som en dårlig person, så gidder man jo ikke å svare til slutt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har felles økonomi men hver vår konto og hvert vårt kort. Jeg har ikke tilgang på hans konto uten at han gir meg kortet sitt (noe som hender innimellom) og omvendt.

Vi bryr oss ikke om hvem som betaler hva, men jeg liker tanken på at når vi skal ut sammen er det han som alltid sørger for å ha penger med seg, jeg har ikke med meg lommeboka en gang.  

Vi er likeverdige eiere av alt vi har og deler alt slik det passer der og da. Han legger seg ikke borti hva jeg bruker hos frisøren og jeg blåser i hva han bruker på fex fotball...... :ler:  

Men julegavene -de holdes utenom.

Sånn har vi det også...

Når det gjelder julegaver, så elsker jeg å shoppe og jeg synes det er gøy å pakke inn gaver! Papir og merkelapper blir valgt med omhu! Og min kjære har endelig skjønt at når ekspeditøren spør om de skal pakkes inn, så må han si nei :ler: For det vil jeg gjøre....

Jeg vet som regel hva som er best å gi i gaver til de forskjellige (også hans familie), men vi blir som regel enig i hva vi skal gi og noen ganger handler vi noen av julegavene sammen! Men han er så vanvittig uttålmodig, så det beste er å handle selv!! Vi betaler noen julegaver hver, der går som regel hop i hop, er ikke så nøye! Men en gave har han hovedansvaret for og den er til meg... Og jeg er så klart veldig vanskelig å kjøpe til(i følge han), så det blir litt hinting fra min side!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gjør det også slik... :)

Kjenner meg igjen her ja...men han er gjerne med ut og kjøper noen av gavene da. Koselig å gjøre det sammen. :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper til min side og han til sin. Til barnet vårt blir vi enige om hva vi skal gi og så kjøper den som har best anledning det inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna? YOU GO GIRL!! Jeg er 100 prosent enig med deg i det du skriver!!

Når det gjelder julegaver, så pleier vi å diskutere litt fram og tilbake hva vi skal kjøpe, og så har jeg som regel ansvaret for å få gavene i hus. Skriver ned hva ting koster, og så deler vi sånn noenlunde på to.

Jeg kjøper altså gaver til hans familie og til min familie - det er helt ok for min del! Liker den jobben, og synes selv at jeg får det til, dessuten elsker jeg å kjøpe gaver til folk!

Kjøper også gave til sambo fra mamma og pappa - de synes det er vanskelig å finne på noe, og jeg er mer rundt i butikker enn dem. (de betaler, selvfølgelig)

Sambo kjøper selv gaver til meg og til kompisene som jeg ikke kjøper til. Og han er veldig flink til å komme med gode forslag til hva vi kan kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper mesteparten, han kjøper litt - når det gjelder ordning på økonomi, så har vi heldigvis fått 2 rådgivere i banken, slik at vi kan bli bedre - nå er det mest sånn at vi bruker penger og skylder på meg... vi har to kort til samme konto, og i tillegg noen andre kontoer som jeg henter og overfører og styrer med. kontofonen har økt forbruket vårt enormt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Kjenner meg igjen her ja...men han er gjerne med ut og kjøper noen av gavene da. Koselig å gjøre det sammen. :nisse:

Ja, han er med ut og kjøper noen han også altså, det ER koselig å gjøre det sammen. Trud vi snart skal begynne jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...