Gå til innhold

Hvem kjøper til hvem


:-) anna

Anbefalte innlegg

Hvordan fordeler dere julegavehandlingen dere i mellom?

I prinsippet mener jeg at jeg kan betale presangene til min familie og han til sin familie. Så får vi fordelt utgiftene litt. Da mener jeg foreldre og søsken og sånt. Likevel ender det som oftest med at jeg kjøper mesteparten av presangene fordi jeg ikke går i svart i det jeg går innenfor døra på en butikk.

Og dessuten (ikke si det til ham) er jeg mye flinkere til å kjøpe presanger enn han... og det er litt kjipt om min familie får mer gjennomtenkte presanger enn hans familie.

Hvordan gjør dere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg handler til min side og gubben til sin side.

Avkommet deler vi slik at det blir noenlunde likt mellom oss.

Og når han står der julaften formiddag og skal ha hjelp til innpakkingen, har jeg veldig mye annet å gjøre, men klok av skade rydder jeg ikke bort papir, bånd og kort, sakser og tape før julaften er over.

Hvorvidt han ordner det selv, eller får noen til å hjelpe seg, bli hans og vedkommende hjelpers sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dessuten (ikke si det til ham) ....

Lover å ikke si et ord :wink:

Det er nok meg som kjøper mesteparten av presangene. Jeg syntes det er greit å snike meg avgårde alene, uten mann og barn! Økonomien vår er felles, så det regnestykket slipper vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Han har aleneansvaret for EN gave, og det er den til meg. Jeg ordner selvsagt den til ham. Resten ordner vi litt sammen. Dvs, han hjelper meg å finne ut hva som kan passe å gi til hans familie, siden han tross alt kjenner dem bedre (jeg kjenner dem bedre år for år da, så dette ordner seg) Han liker ikke butikker, men vi ordner dette på et vis.

Økonomien har vært felles siden vi flytta sammen, ja egentlig før det også, så det der bekymrer jeg meg slett ikke over. Og jeg ELSKER å handle gaver og pakke gaver og sånn der, så det er ikke noe problem. :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har aleneansvaret for EN gave, og det er den til meg. Jeg ordner selvsagt den til ham. Resten ordner vi litt sammen. Dvs, han hjelper meg å finne ut hva som kan passe å gi til hans familie, siden han tross alt kjenner dem bedre (jeg kjenner dem bedre år for år da, så dette ordner seg) Han liker ikke butikker, men vi ordner dette på et vis.

Økonomien har vært felles siden vi flytta sammen, ja egentlig før det også, så det der bekymrer jeg meg slett ikke over. Og jeg ELSKER å handle gaver og pakke gaver og sånn der, så det er ikke noe problem. :nisse:

:enig:

som jeg skulle sagt det sjøl!!

Vi har det akkurat som dere Fredagsbarn!!!

Klem fra Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet kjøper jeg til jentene/damene og samboeren min til guttene/mennene. (Dette etter en diskusjon om hvilket kjønn det var lettest å kjøpe til.) Vi har forresten fellesøkonomi, så hvem som betaler hva er det samme!

Det ender ofte med at jeg finner ting til guttene/mennene mens jeg er i butikken, så han slipper nokså billig unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i gården er det jeg som kjøper julegavene til alle i hans familie og i min familie.Felles økonomi har vi også.

Jeg koser meg når jeg pakker inn og skriver på Merkelappene og hører på julemusikk.

Koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kjøper en gave: til meg.

Resten ordner jeg (men regningen får han, siden han står for hovedparten av det eksterne bidraget i familien for tiden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det stort sett jeg som shopper....

Mest fordi jeg har litt bedre tid, fordi jeg syns det er greit og fordi da har jeg litt kontroll på at ting er gjort....

Men han hoster opp pengene, vi har felles økonomi og deler ikke opp i hver vår familie.

Men jeg handler også for tanta mi, og litt for pappa.....

Tidligere har jeg handlet for begge lillesøstrene mine også, men den ene har flyttet opp til himmelen så det tok slutt av seg selv, og den andre... -vel, jeg har satt foten ned. På høy tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har aleneansvaret for EN gave, og det er den til meg. Jeg ordner selvsagt den til ham. Resten ordner vi litt sammen. Dvs, han hjelper meg å finne ut hva som kan passe å gi til hans familie, siden han tross alt kjenner dem bedre (jeg kjenner dem bedre år for år da, så dette ordner seg) Han liker ikke butikker, men vi ordner dette på et vis.

Økonomien har vært felles siden vi flytta sammen, ja egentlig før det også, så det der bekymrer jeg meg slett ikke over. Og jeg ELSKER å handle gaver og pakke gaver og sånn der, så det er ikke noe problem. :nisse:

Samme prosedyre her og. Jeg elsker å tusle i butikkene og finne dill dall og holde på. Han er mer rolig. Men han er med på å finne gaver til sin side av familien og av til også til min side :nisse: Og selvfølgelig, han har eneansvaret for en eneste gave alene og det er gaven til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å gå sammen og handle julegaver' date=' vi..... Veldig koselig.[/quote']

Det gjør stort sett vi også. Det hender jeg handler noen julegaver selv (til tantebarn f. eks), men ellers så gjør vi det kjapt og greit unna. Setter opp en liste over hvem som skal få hva, og da går det unna i en fei :blunke: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gaver er det stort sett jeg som ordner med. Mannen min sier at jeg er kreativ i forhold til gaver, så ha lar meg få ansvaret. :wink: Kan det komme av at han ikke liker å prøve og finne ut hva han skal kjøpe? :lol:

Koser meg med å kjøpe gaver jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lover å ikke si et ord :wink:

Det er nok meg som kjøper mesteparten av presangene. Jeg syntes det er greit å snike meg avgårde alene, uten mann og barn! Økonomien vår er felles, så det regnestykket slipper vi.

sånn er det hjemme hos oss også...kan ikke fatte hva som får folk til å ha HVER SIN lommebok,man deler jo tross alt hele livet med partneren,så hvorfor ikke lommeboken..skjønner ikke bæret av det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

sånn er det hjemme hos oss også...kan ikke fatte hva som får folk til å ha HVER SIN lommebok,man deler jo tross alt hele livet med partneren,så hvorfor ikke lommeboken..skjønner ikke bæret av det....

Dette er jo en avsporing men...

Jeg tenker omvendt. For meg er det å beholde mine egne bankkonti og min egen lommebok en del av det å være en egen person med egen identitet. Jeg vil ha en sum penger (etter at regninger er betalt) som jeg har full råderett over selv, fordi jeg har tjent dem. Jeg vil kunne ta avgjørelser om å gå til en dyr frisør uten at mannen min kan stille spørsmål ved det. (ikke at han ville gjort det...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette er jo en avsporing men...

Jeg tenker omvendt. For meg er det å beholde mine egne bankkonti og min egen lommebok en del av det å være en egen person med egen identitet. Jeg vil ha en sum penger (etter at regninger er betalt) som jeg har full råderett over selv, fordi jeg har tjent dem. Jeg vil kunne ta avgjørelser om å gå til en dyr frisør uten at mannen min kan stille spørsmål ved det. (ikke at han ville gjort det...)

som du sier selv:"ikke det at han ville gjordt det!"Spar meg for slikt vås!!Kan du elske med han,vil jeg si det er MYE mer personlig enn en dum lommebok!

Du høres GNITEN ut..er du redd for at ikke du får din andel,eller?? :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som du sier selv:"ikke det at han ville gjordt det!"Spar meg for slikt vås!!Kan du elske med han,vil jeg si det er MYE mer personlig enn en dum lommebok!

Du høres GNITEN ut..er du redd for at ikke du får din andel,eller?? :evil:

:o :o ?!!

Jøss det var voldsomt da. Fatter ikke at du blir sinna for at jeg organiserer økonomien min på en annen måte enn du?! At noe er rett for deg og mannen din betyr da ikke at det er rett for alle andre.

Hverken jeg eller mannen min ønsker oss felles økonomi. Men vi bør visst begynne med felles økonomi likevel... for at DU skal bli fornøyd?!

Skal jeg svare på samme måte som deg så kan jo jeg si at du høres GAMMELDAGS ut.... er du redd for å ikke ha full råderett over lommeboka hans, eller?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heissann Anna!!

Ville bare si at jeg syns det er toppen at du vil ha egen kontroll over din egen økonomi!! Jeg har selv egen bankkonot, og jeg kan gjøre hva jeg vil med mine penger, men vi har felles økonomi i den forstand at vi ikke henger oss opp i hvem som betalte sist, eller hvem sitt navn som står på regningen!!! :D

Helt enig at gjest reagerer helt uten grunn!! :o

Folk må da få lov til å gjøre ting på SIN måte!!!! :D

Dette var en total avsporing av teamet...men jeg ønsket bare å støtte deg...håper du syns det var ok...

klem fra Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...