Gå til innhold

Skal ha oppkjøring på fredag morgen.

roflgirl

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på det hele tiden, klarer ikke slutte og tenke på om jeg stryker eller ikke. Nå har jeg jo kjørt i 1 og et halvt år med masse kjøretimer, og kjørt scooter i 2 år. Men jeg føler meg fortsatt ikke sikker på dette..

Hva gjorde du for og roe deg ned før din oppkjøring? :nigo:

Km gjerne også med tips til hva som er lurt og ikke, på oppkjøringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kjører som om du har lappen og sensor er bare en vanlig passasjer :)

Ta på radio, eller snakk eller begge deler for å ikke bli så nervøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var ikke nervøs før oppkjøring. Gledet meg nesten, ville få det overstått. Ble ikke nervøs før jeg møtte sensor (for en dritt...). Jeg ville ikke snakke, ville følge med på trafikken. Har også kjørt scooter i flere år, i tillegg til mange kjøretimer...

Det er vanskelig "å kjøre som man har lappen", ettersom man ikke vet hvordan det er å kjøre "alene." Sensor griper kun inn dersom det går forferdelig, og da vet du at du har strøket. Jeg har aldri kjørt så dritt som jeg gjorde på oppkjøring, så til slutt GA JEG OPP fordi det gikk så jævlig at jeg ikke ville bruke krefter på det.

Kjør rolig, men ikke for rolig. Ikke "plag" andre biler, følg godt med på skilt.

Så får vi håpe du får en koselig sensor som ikke drar deg ned i støvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en veldig stor fordel da som har kjørt scooter! Da er du jo ganske flink på trafikkregler allerede. Og du kan jo kjøre bil, ikke sant? Ellers ville nok ikke kjørelæreren din "la" deg kjøre opp. Bare vær rolig, prøv å ikke stresse deg opp. Husk at sensor bare skal se om du er trygg nok til å kjøre alene, og ta de riktige avgjørelsene i trafikken. Lykke til! Oppdater oss om hvordan det gikk på fredag da :)

Endret av antibac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

ÅÅå gratulerer så mye!! Jeg tok selv teorien samme dag. Hvilken trafikkstasjon tok du den på? Kan du fortelle hvordan dere kjørte? Måtte du følge skilt, eller sa han "ta til høyre"? GRUER MEG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Oppkjøringen er ikke værre enn man selv gjør det til. Jeg fikk en litt gretten sensor som ikke sa noe under hele oppkjøringen, men det gikk da bra det...

Og du kan jo kjøre bil, ikke sant? Ellers ville nok ikke kjørelæreren din "la" deg kjøre opp.

Hehe, husker kommentaren Fra min kjørelærer fem minutter før oppkjøring; "du kjører helt greit, det er bare ikke perfekt sånn som jeg vil ha det". Fylte meg vel ikke akkurat med selvtillit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...