AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #1 Del Skrevet 18. mai 2011 Fikk høre i går at jeg er inneslutta (personen mente visst at det er det samme som sjenert), mutt og negativ. Det var ikke gøy å være sammen med meg og jeg burde smile mer. Det er fullt mulig dette stemmer. Jeg vet at jeg er ganske sjenert og at jeg kan være negativ/pessimist. Jeg tror ihvertfall en god del av sjenertheten kommer av dårlig selvtillitt.. Hvordan kan jeg "utstråle" positivitet og virker gladere og mer fornøyd? Er det noen som har noen tips til en stakkar? Jeg vil jo ikke virke som en inneslutta og mutt person Ingen som har sagt dette til meg før, og synes så klart ikke det var noe å hyggelig å høre. Har det ikke vondt med meg selv, utenom at jeg gjerne skulle vært mer fornøyd med kroppen. Ellers er jeg fornøyd med livet! Setter stor pris på alle seriøse svar Har du bare dritt å komme med, kan du la være. På forhånd takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 18. mai 2011 #2 Del Skrevet 18. mai 2011 Eg må le litt av siste del av innlegget ditt, det betegnar kanskje ditt forhold til omverda. "Har du bare dritt å komme med, kan du la være." Forventar du det negative kjem det ofte negative ting. Eg er ingen "secret"-forkjempar, men i mellommenneskelege relasjonar gjeld ofte denne regelen. Dersom du møter verda på ein positiv måte, og ikkje så lett let deg avvise, vil du sjå at ting opnar seg meir for deg. Ikkje tenk at alle tenker negativt om deg og det du gjer. Ikkje tru at folk i utgangspunktet ikkje likar deg. Stort sett er folk mest opptekne av seg sjølv, og tenker ikkje så mykje på andre. Når ein møter andre er ein stort sett open og positivt innstilt. Det å forvente det negative heng nok saman med dårleg sjølvtillit, men dette er eit spørsmål om å "fakte it till you make it". Møt folk med eit smil og eit ope blikk heller enn med ei mutt holdning og nedslått blikk, det er eit hav av skilnad mellom dei to måtane å nærme seg verda på. Ofte kan ein bli oppfatta som overlegen og likegyldig når det ein eigentleg prøver å gjere er å skjule sin eigen sjenanse. Prøv å sjå deg sjølv utanfrå, og få gjerne hjelp av ein god venn som du stolar på for å rettleie deg til å vere meir open og imøtekommande til andre menneske. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naenia Skrevet 18. mai 2011 #3 Del Skrevet 18. mai 2011 Folk er jo forskjellige. Jeg får stadig høre at jeg er blid og utadvendt, uten at jeg føler at jeg gjør noe spesielt for det. Jeg smiler og hilser på kollegaer og kunder, og spør alltid hvordan de har det/hvem de er/hva de holder på med for å bli kjent med dem. Prøver også å huske svarene, for å kunne ta opp igjen dette ved en senere anledning. Jeg er veldig nysgjerrig på menneskene rundt meg og vil gjerne lære dem å kjenne, og dermed blir jeg vel utadvendt? En god start er å sette seg små delmål. En venninne av meg har god effekt av å starte dagen med å smile til seg selv i speilet og påpeke en positiv ting ved seg selv. For andre fungerer det å sette seg som mål å smile/hilse på minst tre kollegaer den dagen og undertrykke et eller to negative utsagn, hvis det har blitt påpekt som problem. Håper noe av dette hjalp deg, sånt er jo veldig individuelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kratos Skrevet 18. mai 2011 #4 Del Skrevet 18. mai 2011 Noe som hjelper på psyken er trening og et velbalanset kosthold, snakker ikke om noe seriøst annet enn f.eks. styrke tre ganger i uka og en halv time gange daglig. En får overskudd/ energi av å "gå den ekstra milen" og en blir på lengre sikt mer fornøyd med kroppen og ikke minst tar utfordringer lettere om det så skulle være å sosialisere seg, altså en går inn med mer energi og blir ikke umiddelbart tappet for det heller, ettersom man gjennom trening har fått mer "guts" og er mer jordet grunnet en gjentagende mestringsevne. Noe som heter lediggangen er roten til alt ondt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #5 Del Skrevet 18. mai 2011 Flere innspill, folkens? I need them! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sissan9 Skrevet 18. mai 2011 #6 Del Skrevet 18. mai 2011 Kanskje du i stedet for å høre på denne personen (som kanskje ikke kjenner deg så godt) skulle spørre en av dine venner om du er lite morsom å være sammen med? Familie? Selvtillit kan ikke kjøpes. "Fake it until you make it", er det noe som heter - jeg tror det er visvass og at vi er for smarte til å la oss lure. Hvorfor har du dårlig selvtillit, og hva kan du gjøre med det? Med bedre selvtillit, er du mer villig til å gi av deg selv. Det vil gjøre at du oppfattes som mindre innesluttet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenJosefine Skrevet 18. mai 2011 #7 Del Skrevet 18. mai 2011 Jeg er en blid og omgjengelig person, jeg kan be et menneske fra til helvette på en sånn måte at de gleder seg til turen..hehe Det har med innstilling til meg selv å gjøre, jeg er ikke perfekt, langt ifra, men ser det på en selvironisk måte og med glimt i øyet! Jeg er ofte negativ, men ler av meg selv mens jeg er det! Du må kanskje ta deg selv og livet mindre høytidlig? Det er ikke lett, livet, men det blir mye enklere hvis man ikke skal gjøre det ekstra trist i tillegg! Som min far sier, tenk negativt så får du glede av skuffelsen to ganger.. hehe Lær av det du gjør, istedenfor å ta det som et tap! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Næjøss Skrevet 18. mai 2011 #8 Del Skrevet 18. mai 2011 For å utstråle glede, så er det jo best om man faktisk er glad. Hvis man ikke er glad, så vil man neppe klare å utrstråle glede. Hva er det som gjør deg glad? Hva er det som virkelig får deg til å nermest sprekke i glede? En sang kanskje? noe du liker å gjøre? Start dagen med noe som gjør deg glad og smil til deg selv når du ser deg i speilet. Ang. selvtillit og kroppsbilde. Prøv å tenk at istede for å irritere seg over at man ikke er modell, så kan du heller gjøre det beste ut av det slik det er nå. Uansett om man er litt for tykk eller litt for tynn, så kan man gjøre noe med det på sikt, men man må nok bare finne seg i at det ikke er endret på en dag, så hvorfor ikke bare prøve å like kroppen sin slik den er så lenge? Ta en dag om gangen, og ikke kast bort tid og krefter på problemer som du lager i ditt eget hode. Husk å smile Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kratos Skrevet 18. mai 2011 #9 Del Skrevet 18. mai 2011 There's no such thing as a free lunch.. En kan over en lengre tidsperiode (minst 6 mndr.) med shikantaza slå mer rot og dermed ikke er så lett å rykkes opp/ rokkes ved. En er seg selv og fornøyd, ikke sånn rett-i-fjeset-hurra-meg-rundt-glad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #10 Del Skrevet 18. mai 2011 Kanskje du i stedet for å høre på denne personen (som kanskje ikke kjenner deg så godt) skulle spørre en av dine venner om du er lite morsom å være sammen med? Familie? Selvtillit kan ikke kjøpes. "Fake it until you make it", er det noe som heter - jeg tror det er visvass og at vi er for smarte til å la oss lure. Hvorfor har du dårlig selvtillit, og hva kan du gjøre med det? Med bedre selvtillit, er du mer villig til å gi av deg selv. Det vil gjøre at du oppfattes som mindre innesluttet. Personen er faktisk en av de som kjenner meg best. Jeg ble kort sagt rimelig overrasket da jeg fikk høre det.. Tusen takk på innspill, alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå