Gå til innhold

å spandere drikke på d motsatte kjønn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere kvinns som er i forhold da? Når dere er på byen, og en kar spanderer en drink på dere, eller på hele jentegjengen, tar dere i mot da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge det er vilt fremmede synes jeg ikke det er greit. Men å spandere på venner, bekjente eller kollegaer synes jeg er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I prinsippet synes jeg det er helt greit at kjæresten spanderer på andre damer, dersom det feks er i en setting der de betaler for runder, dersom han er ute med venner/kollegaer, eller dersom det er en gammel bekjent han har lyst til å snakke med. Også dersom det er èn eller flere fullstendig ukjente kvinner som de har "slått seg sammen med" for kvelden og bestiller runder med, min kjære har flere single kamerater og hjelper dem gjerne med å få kontakt med damer på denne måten (fordi det føles tryggere å være to vennegjenger som snakker sammen, enn for en enslig gutt å gå bort til en jentegjeng og prøve seg).

Å gå bort til en fullstendig ukjent jente i baren og tilby henne en drink, derimot, blir litt for sjekkeforsøk i mine øyne.

Nå må det sies at i vennekretsen vår er dette med å betale for runder omtrent ikke-eksisterende. Hender at èn person bestiller shots til en kamerat eller 3, men det er meget sjelden. Ellers betaler vi alltid for oss selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv tar jeg helst ikke imot av andre karer, rett og slett fordi jeg da føler meg litt "bundet" til å prate/smile til karen hele natten, fordi jeg synes det er uhøflig å bare snu ryggen til, og så vet jeg at det finnes menn der ute som forlanger litt etter å ha spandert drinker på jenta, noe som selvsagt ikke er gale i seg selv, fordi ofte så gir jo jentene antydning til noe veeldig mer (når det kun er snakk om å bli spandert på).

Så... jeg pleier ikke å si ja takk.

Endret av LadyNinja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

Dere kvinns som er i forhold da? Når dere er på byen, og en kar spanderer en drink på dere, eller på hele jentegjengen, tar dere i mot da?

Om en kar jeg/vi har kommet i snakk med spør eller sier "jeg kjøper drinker til oss, jeg", så sier jeg alltid at det trenger han ikke, jeg betaler for meg selv. Om han derimot kjøper en drink til meg før jeg får avverget det, takker jeg pent og tar imot. Det vil ikke dermed si at jeg lar meg sjekke opp, jeg sender fremdeles de samme signalene: vi kan gjerne prate sammen, le og ha det morsomt - og gjerne bli venner - men det kommer ikke til å skje noe mer. Om han da allikevel har lyst til å bruke penger på meg, velger jeg å tolke det som at han er av den gamle skolen og er galant overfor kvinner generelt. Og hvis det skulle være et middel for å øke sine sjanser hos meg, så får det være hans problem. Jeg tilbyr meg gjerne å spandere neste drink på ham, slik at det jevner seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man spanderer ikke på fremmende mennesker når man har kjæreste. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...