Gå til innhold

å spandere drikke på d motsatte kjønn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja.... Hva synes dere?

Er det ok å spandere drikke på det motsatte kjønn når man f.eks er i et langvarig samboerforhold?

Er det ok å initiere en samtale med en fremmed kvinne (eksempel) i baren og spørr om hun vil ha noe å drikke?

Er det ok å kjøpe drikke til kvinner rundt det bordet du sitter? (i det tilfellet her var det ikke til noen av kompisene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja.... Hva synes dere?

Er det ok å spandere drikke på det motsatte kjønn når man f.eks er i et langvarig samboerforhold?

Er det ok å initiere en samtale med en fremmed kvinne (eksempel) i baren og spørr om hun vil ha noe å drikke?

Er det ok å kjøpe drikke til kvinner rundt det bordet du sitter? (i det tilfellet her var det ikke til noen av kompisene).

Det er jo flørting i stor stil! Ikke greit!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er ute med venner, kjønn spiller ingen rolle, da kan man godt bytte på å "kjøpe en runde" synes jeg, uten at det har noe å si.

Nei det synes jeg ikke, hvorfor skal du det? Hvorfor skal du bruke av pengene deres til å kjøpe ting til andre kvinner? Blir helt feil for meg.

Nei, det er å oppfatte som åpenlys sjekking i min bok.

Hvorfor sitter du rundt et bord med masse kvinner og vurderer å spandere drikke på dem når du er i et langvarig forhold? Igjen, blir helt feil synes jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke greit. Lett flørting er greit, spandere noe eller flørting i stor stil er ikke ok.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg synes er greit er at min kjære kjøper til venninne mine. Det er bare hyggelig. Fremmede kvinner - nope.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja.... Hva synes dere?

Du kan iallfall spandere rundt bordet, men å varte opp utvalgte kvinner er jo heller tvilsomt. Men hva som er målet har jo noe å si. Hvis målet er romantisk, så er det ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan iallfall spandere rundt bordet, men å varte opp utvalgte kvinner er jo heller tvilsomt. Men hva som er målet har jo noe å si. Hvis målet er romantisk, så er det ikke bra.

Hva som er målet er jo ikke godt for en partner å vite. Jeg mener at slike situasjoner som dette er enkelt å unngå, ganske enkelt ved å la være å skape denne usikkerheten hos partneren..drit i å spandere og være kjekkas for kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spander gjerne på en venninne/kollega eller hvis kompisen din har damen sin med seg og det er din tur å ta runden. Å spandere drikke på fremmede damer er IKKE ok.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Om det er et fremmed menneske og det første man gjør er å spandere en drink...ja da ville jeg nok blitt litt gretten på gubben her om han hadde gjort det.

Om de hadde snakket litt og blitt litt kjent, ja da ser jeg ikke problemet. Da ville jeg sett på det som en høflighetsgreie at man spanderer en drink eller to.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit nei. Det er en invitasjon til å bli "bedre kjent".

Og hvorfor skal en "spandere en runde" på folk når alle har råd til å kjøpe sitt eget drikke selv? Det der skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor skal en "spandere en runde" på folk når alle har råd til å kjøpe sitt eget drikke selv? Det der skjønner jeg ikke.

Det er ganske vanlig å kjøpe "runder" når man er en gjeng på byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

å spandere runder gjør man på venner, ikke mennesker av det motsatte kjønn du møtte den kvelden, enten det er 1 eller 5 timer siden. Synes jeg...

Og ofte er vel kanskje situasjonen mer uskyldig enn det den fremstår som der og da, men man burde ikke sette partneren sin i en ubehagelig situasjon... og om man vil være fri og frank og spandere og flørte, ja da burde man kanskje være singel da?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vanlig å kjøpe "runder" når man er en gjeng på byen.

Jeg vet det, men hva er poenget? At alle skal spandere runder på alle, betyr egentlig drikkepress. Hvis noen ikke vil ha så mye, eller ikke har råd til å spandere på alle, hva da? Hva er galt med å kjøpe kun til seg selv?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forstår ikke helt HVORFOR han skulle spandere på ei dame han ikke kjenner, så han hadde nok fått ett lite forklaringskrav.

Nå går han yderst sjeldent på byen da, og er i utgangspunktet ingen flørt. Det sammen med at han aldri har gitt meg noen grunn til å tvile på ham, gjør at jeg har tillitt nok til å høre på en forklaring, og innhold og presentasjon av denne hadde vært avgjørende for om det var greit eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det, men hva er poenget? At alle skal spandere runder på alle, betyr egentlig drikkepress. Hvis noen ikke vil ha så mye, eller ikke har råd til å spandere på alle, hva da? Hva er galt med å kjøpe kun til seg selv?

jeg skjønner dette med runder om man er 2-3 kompiser/venninner, og man da har avtalt å drikke øl eller vin eller noe annet spesifikt. Men om man er mange, noen kommer, noen går, alltid noen som ikke spanderer tilbake, noen drikker drinker, andre kun en øl... osv... da er det virkelig et tapsprosjekt for den som kun vil ha seg et par glass vin eller øl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå bort til en fremmed for å spandere er ren flørting, så det er ikke greit. Mens å spandere runder på bordet, eller til enkeltpersoner med dårlig råd feks er helt ok, uansett kjønn.

Jeg synes også det skal være lov å bli kjent med nye folk, selv om man har partner, men da er det jo i praksis slik for vår del at vi er raske til å introdusere partneren også, dersom personen er kul vil vi jo gjerne at han/hun skal bli kjent med oss begge, og da blir det aldri noe problem heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...