AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #1 Del Skrevet 17. mai 2011 Skriver dette fordi jeg kjenner at jeg er oppgitt. De siste dagene har vært et helvete for min samboer, moren hans og en bekjent, på grunn av "svigerdatteren" til moren til samboeren. Skriver svigerdatter i hermetegn, fordi moren til samboeren er samboer med en ny mann. Jeg skal ikke legge ut for mye om forhistorien (da blir det rimelig obvious hvem det gjelder), men enkelt forklart driver denne kvinnen og trakasserer meg og en bekjent via nett. Det står ingenting alvorlig, men det er likevel så irriterende, at vi har valgt å gjøre vedkommende oppmerksom på det. Hun blånektet for alt, og hevdet nærmest at de var vi som satt og skrev stygge meldinger til oss selv. (Ja, særlig). Uansett, så er denne damen og mannen hennes veldig glad i å kjefte på moren til samboeren min. Damen mener at moren til samboeren min tar vårt parti, og det kan rett og slett virke som om hun ønsker at hele familien skal legge meg og samboeren min for hat. (Ikke spør meg hvorfor hun har et sterkt ønske om dette, jeg hadde, frem til jeg fikk første melding, nesten ingenting med henne å gjøre). Stova er iallfall at alle er oppgitt, og ønsker å finne ut av hva som har skjedd. Damen skal nå politianmelde disse meldingene til politiet (noe jeg inderlig håper hun gjør, slik at hun blir tatt. Antakeligvis blir ikke politiet glad for falske anmeldelser, heller? Hun skal nemlig anmelde for identitetstyveri). Problemet er at det ikke er noen som kan fake henne, vi har sjekket mulighetene for dette. Jeg håper politiet tar tak i saken, men det er vel ganske lite sannsynlig, ettersom det ikke er noe direkte truende som er skrevet, dette kun er sendt til to personer, og det faktisk ikke finnes beviser for at det i det hele tatt kan være noen andre som har gjort det. Hun hevder at det er en annen konto (noe jeg anser som like sannsynlig som at Mars faller i hodet på meg i morgen). Samboeren hennes skal også skaffe datalogger over all inn-og utgående trafikk, men det har vel ingen betydning, ettersom vi ikke får sett hva hun faktisk har gjort. Egentlig er det en fillesak, men nå som den har blitt så stor, vil jeg ha dama tatt. Å politianmelde det jeg har fått av henne, hjelper nok ikke. Men er det noe annet jeg kan gjøre for at denne saken blir tatt alvorlig? Og hvor stor sannsynlighet er det for at dette vil bli fulgt opp.? (Ja- jeg ser at det ser banalt ut på trykk, og det er det kanskje også, men herregud, så slitsomt det er å forholde seg til henne). Hun forsøker for øvrig å lyve, manipulere og legge ord i munnen på meg når jeg snakker med henne. Ønsker ikke å ha noe mer med denne damen å gjøre. Noen som har forslag til hvordan man forholder seg til et, tydeligvis ustabilt, menneske på best mulig måte? Har diskutert henne med en venninne som studerer psykologi, og hun mener at jeg bare må overse henne. Det er kanskje det enkleste? Grunnen til jeg mener hun har sterkt psykopatiske trekk, om noen reagerer på overskriften, er at hun overkjører alle og enhver. Fremstiller seg selv som offeret, og legger ord i munnen på alle. Hun prøver å ture frem og gjøre som hun vil. Kunne nevnt andre eksempler i fleng, men ønsker ikke å gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #2 Del Skrevet 17. mai 2011 Kjæresten min jobber i politiet, og han forteller ofte om at de ler når slike folk kommer med anmeldelser, de skjønner nok at det er snakk om en psykisk syk person. Det er ikke så lett å ha med slike mennesker å gjøre, det beste er egentlig å bare fryse dem ut, for evig og alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #3 Del Skrevet 17. mai 2011 Kjæresten min jobber i politiet, og han forteller ofte om at de ler når slike folk kommer med anmeldelser, de skjønner nok at det er snakk om en psykisk syk person. Det er ikke så lett å ha med slike mennesker å gjøre, det beste er egentlig å bare fryse dem ut, for evig og alltid. Takk for svar. Det jeg var redd for, ja. For min del hadde det beste vært om dama faktisk anmeldte det, og saken ble tatt seriøst. Men sjansen for at politiet gjør noe er vel minimal, spesielt siden det ikke finnes bevis for at denne fake-kontoen som utgir seg for å være henne finnes. Det som skjer videre er vel at vi må holde ut med henne, og forholde oss til at hun "ikke har gjort noe som helst." Jeg slipper heldigvis å forholde meg til henne, og jeg tror det beste jeg kan gjøre er å ikke kommentere saken ytterligere. Personlig skjønner jeg ikke hva hun får ut av dette, men om jeg ikke svarer henne, så får hun iallfall ikke noe drama... (og det må jo være det hun er ute etter?) Kan legge til at hun elsker å skrive negative ting på Facebook, og at hun tydeligvis, ifølge kjæresten min, hylskriker hver gang hun blir konfrontert. Kanskje det er sympati hun vil ha? Vanskelig å skjønne. Kjenner flere med juridisk kompetanse, så jeg innså vel at dette var en dødfødt sak. Får vel bare la henne seile sin egen sjø. Kan jo umulig bare være meg det går utover, så hun avslører seg vel så tydelig at hun ikke kan nekte for det en eller annen gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #4 Del Skrevet 17. mai 2011 Takk for svar. Det jeg var redd for, ja. For min del hadde det beste vært om dama faktisk anmeldte det, og saken ble tatt seriøst. Men sjansen for at politiet gjør noe er vel minimal, spesielt siden det ikke finnes bevis for at denne fake-kontoen som utgir seg for å være henne finnes. Det som skjer videre er vel at vi må holde ut med henne, og forholde oss til at hun "ikke har gjort noe som helst." Jeg slipper heldigvis å forholde meg til henne, og jeg tror det beste jeg kan gjøre er å ikke kommentere saken ytterligere. Personlig skjønner jeg ikke hva hun får ut av dette, men om jeg ikke svarer henne, så får hun iallfall ikke noe drama... (og det må jo være det hun er ute etter?) Kan legge til at hun elsker å skrive negative ting på Facebook, og at hun tydeligvis, ifølge kjæresten min, hylskriker hver gang hun blir konfrontert. Kanskje det er sympati hun vil ha? Vanskelig å skjønne. Kjenner flere med juridisk kompetanse, så jeg innså vel at dette var en dødfødt sak. Får vel bare la henne seile sin egen sjø. Kan jo umulig bare være meg det går utover, så hun avslører seg vel så tydelig at hun ikke kan nekte for det en eller annen gang. Jeg er ikke AB som svarte deg først, men slik jeg forstod innlegget hennes så mente hun vel at etterhvert så vil politiet skjønne at dette er en syk person og se hvor landet ligger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #5 Del Skrevet 17. mai 2011 Jeg er ikke AB som svarte deg først, men slik jeg forstod innlegget hennes så mente hun vel at etterhvert så vil politiet skjønne at dette er en syk person og se hvor landet ligger Mulig at jeg uttrykte meg uklart, men det var derfor jeg skrev "så sannsynligvis vil ikke det bli gjort noe fra deres side." Så det forsto jeg, og jeg har selvfølgelig all forståelse for at det er sløsing med politiets ressurser, er bare så oppgitt akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #6 Del Skrevet 17. mai 2011 Psykopater kan sjeldent kureres, så for din egen del (og de andre involverte) vil jeg råde dere til å bare skygge unna, man vet aldri hva de finner på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #7 Del Skrevet 17. mai 2011 Psykopater kan sjeldent kureres, så for din egen del (og de andre involverte) vil jeg råde dere til å bare skygge unna, man vet aldri hva de finner på. Uff, ja, fullt klar over det. Vet ikke om hun er psykopat, eller bare har sterkt psykopatiske trekk, men den oppførselen hun har vist i denne saken, gjør iallfall meg ganske skremt. Problemet med psykopater (og henne) er at de ikke kan bli tatt, vet du. Hver gang man tar henne for noe, reagerer hun med å lage et så høylydt bråk at ingen orker å forholde seg til situasjonen lenger (og i hennes øyne går det i glemmeboka). Slik får hun fortsette i det vide og det brede. Har inntrykk av at ingen har orket å gjøre noe med dama før jeg kom inn i slekta. Men tar absolutt til meg rådet om å holde meg unna. Tror jeg skal være litt forsiktig med å si hun er psykopat til andre enn samboeren min (som er av samme mening), da jeg har inntrykk av at ingen ønsker å dømme henne. Hun er iallfall i min glemmebok nå. Beklager en muligens meningsløs tråd, bare godt å få det "ut" et sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #8 Del Skrevet 17. mai 2011 Bare lurer på hvorfor dere ikke tror at damen blir tatt seriøst? Hvis en fremsetter anklage om at ens identitet er stjålet skal det tas alvorlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #9 Del Skrevet 17. mai 2011 De kan skape veldig mye trøbbel for andre om de vil, hvis de møter en tilbakestående politbetjent på stasjonen som tar alt for god fisk kan du plutselig ha noe på rullebladet ditt. De lager sine egne historier og kan virke ekstremt overbevisende, så for å unngå trøbbel for deg selv og dine bør du bare ligge unna. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #10 Del Skrevet 17. mai 2011 De kan skape veldig mye trøbbel for andre om de vil, hvis de møter en tilbakestående politbetjent på stasjonen som tar alt for god fisk kan du plutselig ha noe på rullebladet ditt. De lager sine egne historier og kan virke ekstremt overbevisende, så for å unngå trøbbel for deg selv og dine bør du bare ligge unna. Dette faller vel på sin egen urimelighet? Jeg har jo ikke gjort noe, og politiet kan vel ikke registrere noe på rullebladet mitt, med mindre det er bevist at jeg har gjort noe? Det er nok en politibetjent som mottar anmeldelsen, men er ikke det jurister som avgjør om saken skal forfølges? For øvrig håper jeg at den forfølges Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #11 Del Skrevet 17. mai 2011 Bare lurer på hvorfor dere ikke tror at damen blir tatt seriøst? Hvis en fremsetter anklage om at ens identitet er stjålet skal det tas alvorlig. Okay, for å si det sånn; hvis politiet skulle forfulgt alle saker som kommer inn, hadde de ikke hatt noe å gjøre. I denne saken, slik jeg forstår TS, er det ikke sikkert at noen utgir seg for å være dama en gang. Om det så er noen som har gjort det, er ikke det som er skrevet av alvorlig nok karakter til jeg kan tro at det blir tatt seriøst. Identitetstyverier som inneholder økonomisk svindel er jo vanskelig nok å få gjennom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #12 Del Skrevet 17. mai 2011 ...k kan du plutselig ha noe på rullebladet ditt. ikke uttal deg om noe du ikke vet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hemulen Skrevet 18. mai 2011 #13 Del Skrevet 18. mai 2011 Etter hva jeg har hørt, må man selv bevise at noen har stjålet identiteten din. (Ihvertfall i økonomiske saker.) Så hun må bevise at det er skjedd et identitetstyveri for at saken skal gå igjennom. Spørs jo også hvor mye poltiet gidder. Har anmeldt et par tyverier i løpet av livet, og begge er henlagt, enda jeg hadde bevis. Jeg bryr meg ikke, fikk forsikringspenger jeg. Politiet her henla en sak hvor en jente ble slått med et støvsugerrør. Det skjedde på en fest og det var flere vitner. Jenta havnet på sykehus med bl.a. brukket kjeve. Men saken ble henlagt pga manglende bevis(?). Ble litt OT, men hold deg unna. Nå vet ikke jeg hvordan hun her er, men de kan være vanskelig å komme vekk fra. Har et familiemedlem som har sterke psykopatiske trekk, og kan ikke bryte kontakten. Da ringer denne personen rundt til venner og arbeidsgiver, sniker rundt i nabolaget etc. Så jeg tør rett og slett ikke. Ikke kan man gå til politiet heller, som du sier, dersom man forsøker å fortelle om det, ser det banalt ut. De er flinke til å kødde med livet/hodet til folk, uten å etterlate spor. Hold deg unna, dersom du kan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #14 Del Skrevet 18. mai 2011 ikke uttal deg om noe du ikke vet. Og hvor tar du den konklusjonen fra? Jo, jeg vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå