AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #1 Del Skrevet 17. mai 2011 Litt usikker på om det er "godtatt" å lage en sak utav dette... Prøve å gjøre det kort; samboer i tre år, vi bor i hjembyen til min samboer. Han har bodd her hele livet, og jobber i familiebedriften. Han og foreldrene har kontakt daglig, over telefon eller ansikt til ansikt. Noen ganger viktige ting ifb jobb, noen ganger ringer de bare for å skravle. De er IKKE en nær og kjærlig familie, for hver gang han får et pent ord fra dem blir han kjeftet på eller gjort narr av 100 ganger. De kan også finne på å ringe til ham når som helst på døgnet, uansett hva han driver med, og forlange at han kommer løpende for å hjelpe dem med helt banale problemer. Jeg har ved flere anledninger måtte trøste en gråtende samboer fordi hans mor har gått for langt med utskjelligen av ham, og vi må avbryte planer flere ganger i måneden fordi foreldrene hans "plutselig" trenger "umiddelbar" hjelp til å klippe gresset eller hva det nå er. Det irriterer meg verre, men det er hans familie, så jeg prøver bare å holde meg så nøytral som mulig når jeg møter dem og å ellers støtte min kjære i alt. Nå har det seg slik at jeg er arbeidsledig og på jakt etter ny jobb. Dette har selvfølgelig mine svigerforeldre funnet ut, og de ringer samboeren min og ber om oppdateringer, kommer med tips etc omtrent daglig. Jeg vil IKKE ha disse menneskene som en del av MITT liv. De er ille nok når de er en del av hans liv. Jeg har bedt min kjære pent, flere ganger, om å ikke fortelle dem personlige ting om meg som feks hvordan det går med jobbjakt, studier, når min familie kommer på besøk, etc. Men de finner det alltid ut uansett. Vil så gjerne få min samboer til å skjønne hva jeg mener, og få ham til å RESPEKTERE DET og holde kjeft overfor foreldrene sine. Synes han "skylder meg" såpass, det er tross alt vi 2 som er i et forhold. Hva synes dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 17. mai 2011 #2 Del Skrevet 17. mai 2011 Få han til å sette grenser. Han høres ut som en dott som lar seg herse med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest primo Skrevet 17. mai 2011 #3 Del Skrevet 17. mai 2011 Forstår ikke helt at du kan se på dette som et problem. Tror også at forholdet du har til typen din ikke er liv laga, i.o.m at du ikke prøver å omgås med din sviger fam. Hva når dere en dag får barn, da starter du vel en krig fordi de ikke holder sønnen dn på riktig måte, eller at de bryr seg for mye når de lurer på hvordan poden har det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå