ellapille Skrevet 8. november 2003 #1 Del Skrevet 8. november 2003 Gutten er 5 1/2 år og han gledet seg så voldsomt,men jeg er mistenksom og redd. Faren kan ganske ofte være psykisk ustabil. Han har sittet i fengsel og vært innlagt på psykriatriske etter forsøk på å ta sitt eget liv. Han har en militærholdning ovenfor barna. Lystre og følge ordre og kan gjøre narr av dem om de gråter. Han lyger mye,stjeler,dikter opp historier og lager til og med kvitteringer selv på varene han har stjålet for at det skal være mer troverdig. Vi er venner og han vet hva jeg mener om dette med overnattingssamvær. Det blir ikke noe av,så jeg har påtatt meg å kjøre og hente barnet etter barnetv-tid på lørdagene. Jeg er redd for at han ikke har mat til ham. At han ikke har lørdagspose til han til barne tv. Jeg har tilbydt meg å kjøpe inn om han trenger noe,men han sier nei og at han har det han trenger. Mange ganger har han sagt nei til til og egentlig har han ingenting. Denne mannen er høyt utdannet med mange meget bra jobber bak seg og kan snakke folk rundt lillefinmgeren så lett som ingenting. Men å vite at gutten min er der er litt tungt. De må selvsagt få omgås å bli kjent og heldigvis er gutten såpass stor at han kan fortelle om ting hos meg om han synes ting er skummelt. For 14 dager siden holdt han på å bli anmeldt fordi han har foret en annen 16 åring med sprit. Han stjal en harddisk til datamaskinen sin,gav den til meg også viste det seg at det var husvertene mine som manglet en.Da hadde han vært oppe å stjålet den en gang han var her på besøk her. Jeg sa selvsagt ifra og jeg kunne bare beholde den og de takket for at jeg sa ifra. Det som gjør ting litt lettere er at han har en datter på 8 1/2 år som er hos ham da gutten min er der. De leker bra sammen så da har de hverandre i alle fall. Fedre har rettigheter og det har barna også,jeg skal så langt det lar seg gjøre holde på denne ordningen så lenge jeg ser at det er bra for gutten. Men så fort det skjer noe så må vi nok ta en pause og snakke sammen igjen. Jeg er litt frustrer og lei meg på grunn av dette og må bare få det ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 8. november 2003 #2 Del Skrevet 8. november 2003 :o :o Hvis ikke hun på 8 1/2 hadde vært der vill jeg aldri overlatt gutten min til ham. Hvis du ikke mener det er trygt og bra for ham å være der må du ikke gjøre det da... Stakkars det høres kjempevanskelig ut og jeg har egentlig ingen råd å gi deg. Lykke til - håper det går bra :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2003 #3 Del Skrevet 8. november 2003 Jeg misunner deg ikke følelsene du sitter med nå... Hadde jeg vært i din situasjon (har et innlegg gående om h*n som ikke vil til pappaen sin) ville jeg vært i nærheten og alltid tilgjengelig. Du kan jo viderekoble hjemmetelefonen til mobil om du har mulighet? Jeg ville sirkulert som en hauk eller alliert meg med noen jeg stoler på... Pakk saft, kjeks og lørdagsgotterier i en egen sekk han skal ha med seg. Ta med til henne også. La det være din sønns greie (han kjøper for at de skal kose seg). Jeg er enig med henne som har innlegget over. Jeg ville nektet det jeg kunne... Håper du klarer deg fint i dag, ønsker deg og sønnen din lykke til. -hønemamma'n Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 8. november 2003 #4 Del Skrevet 8. november 2003 Faren må jo lære seg å ta litt ansvar selv også, da. Gutten dør jo ikke hvis han ikke får lørdagsgodt en gang? hvis det skejr kan det jo hende gutten blir lei seg og faren ser det, eller du kan si det til ham neste gang. Håper dette går bra for alle perter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 9. november 2003 #5 Del Skrevet 9. november 2003 Ikke ti ville hester kunne fått meg til å sende barna mine til en sånn person- biologisk far eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 10. november 2003 #6 Del Skrevet 10. november 2003 Rart, men jeg kan ikke lese en eneste plass at han er en dårlig far. At han ikke elsker barna sine, og ikke ville gjort like mye som moren for at barna skulle fått det bra. Eneste jeg finner (i direkte tilknytning) kritikkverdig er "Jeg har tilbydt meg å kjøpe inn om han trenger noe,men han sier nei og at han har det han trenger. Mange ganger har han sagt nei til til og egentlig har han ingenting" Har han ikke hatt mat til ungene? Har de måtte sultet? Ingen av oss vet omstendighetene her. ~*~ Annet enn det så er vel resten greit. Han virker ikke som en bra rolle figur, ut fra det ellapille hevder. Men så lenge han elsker barna sine, og ville gjort alt for dem, så burde vel det være nok. At han har vært innlagt på psykriatriske trenger heller ikke bety noe. Annet enn at han har/hatt problemer. Men det kan vel intreffe selv de beste av oss. Og trenger ikke å være en trussel for andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 10. november 2003 #7 Del Skrevet 10. november 2003 Faren kan ganske ofte være psykisk ustabil. Han har sittet i fengsel og vært innlagt på psykriatriske etter forsøk på å ta sitt eget liv. Han har en militærholdning ovenfor barna. Lystre og følge ordre og kan gjøre narr av dem om de gråter. Han lyger mye,stjeler,dikter opp historier og lager til og med kvitteringer selv på varene han har stjålet for at det skal være mer troverdig. Hvis ikke dette er nok.... Jeg er redd for at han ikke har mat til ham. Hva med dette.... For 14 dager siden holdt han på å bli anmeldt fordi han har foret en annen 16 åring med sprit. Han stjal en harddisk til datamaskinen sin,gav den til meg også viste det seg at det var husvertene mine som manglet en. Da hadde han vært oppe å stjålet den en gang han var her på besøk her. Dette er heller ikke prototypen på en farsfigur for noens barn... ( Manji, er dette en sånn person du ser for deg som far til barna dine?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2003 #8 Del Skrevet 10. november 2003 Ikke rart du falt for denne mannen i utgangspunktet Du har selv valgt han som far til ditt barn, og nå skal vi likssom synes synd i deg. Hallo!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 10. november 2003 #9 Del Skrevet 10. november 2003 Kan du ikke ta kontakt med moren til 8-åringen og spørre hvordan dette fungerer? Forstod det sånn at han har henne med en annen eller? At hun er der på weekendbesøk. Det går da an det. Syns denne mannen høres noe tvilsom ut, og du kan ikke ha det sånn hver gang gutten er hos faren heller. Men du vil nok finne ut noe når sønnen din er hjemme igjen. Håper det ordner seg, ikke så rart du er bekymret syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ellapille Skrevet 10. november 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 10. november 2003 Ikke rart du falt for denne mannen i utgangspunktet Du har selv valgt han som far til ditt barn, og nå skal vi likssom synes synd i deg. Hallo!!! Fy så ondskapsfull du er. Tryggest å logge seg inn som gjest ikke sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 10. november 2003 #11 Del Skrevet 10. november 2003 kan gjøre narr av dem om de gråter. Hvis ikke dette er nok.... Tex. Jepp. Ser ut til at jeg gikk glipp av en ting. :oops: Men hva som menes med 'lystre' og 'følge ordre' vet jeg ikke. Kommer vel ann på om situasjonen står i tråd med valg av ord ifra ellapille sin side. Beskrivelsen kunne liksågodt ha vært en kristen 50'talls pappa ifra bygde norge. Resten står jeg for, utifra det jeg kan lese, og i og med at jeg ikke kjenner til forholdet. At han ikke er et bra forbilde er vel ikke å fornekte. Men så lenge det viser seg at han er gla i ungene, tar god vare på dem og ikke er til fare for noen, så er vel det hele greit. Og, som en liten reminder, at en person har vært innlagt på psykriatriske betyr over hode ikke at han er en farlig/dårlig/mislykket/uegnet person (!!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå