AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #1 Del Skrevet 16. mai 2011 Hvordan skal jeg takle andres sjalusi? Jeg spiller 4 instrumenter, og prater utenom norsk, svensk og dansk, 4 forskjellige språk veldig bra. Jeg har alltid vært skoleflink, og jeg har vel hatt en oppvekst der jeg fikk utfolde meg fritt, men hadde selvfølgelig grenser. Jeg er også flink tilå tegne og å skrive. Skrev mye i skoleavisa både på ungd.sk og på vgs. og lagde illustrasjoner. Jeg har også fått in første kjæreste, og jeg syns livet er ganske fint for tiden, men jeg merker stadig at andres sjalusi går innpå meg. Hvordan takle det? Jeg føler jeg har lyst til å slutte å være flink og bare sitte som er dass og ikke gjøre noenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heloise Skrevet 16. mai 2011 #2 Del Skrevet 16. mai 2011 Så lenge "flinke" mennesker ikke hyler ut om hvor fantastisk flinke de selv synes de er, så synes jeg det bare er morsomt med folk som har mange talenter og mye kunnskap. Ikke ta deg nær av andres sjalusi. Nyt livet og vær glad for det du har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #3 Del Skrevet 16. mai 2011 Tviler på at andre er så sjalu på deg som du tror. Jeg kjenner mange flinke folk, men er ikke sjalu på noen av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #4 Del Skrevet 16. mai 2011 Er jo ikke alle som er sjalu, da ... men jeg opplever med mennesker som jeg kjenner godt, at de kan være litt sure? Eller at de er redde for at jeg skal være flinkere? Har f.eks en kusine som også er veldig flink på skolen, og hun er flink å skrive, tegne og å spille piano. Men hun har ikke hatt så mange venner, og hun har ikke hatt kjæreste enda. Jeg merker at når jeg kommer med kjæresten min, så blir hun så sur og trekker seg vekk... Jeg er ikke en person som skryter av hvor flink jeg er, og hvor deilig kjæreste jeg har, men jeg føler nesten at jeg må gjemme kjærsten min og talentene mine slik at andre ikke skal bli sure på meg...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #5 Del Skrevet 16. mai 2011 Jeg har venner som er dyktige og flinke på forskjellige områder. Det er så herlig å ha så mange flinke mennesker rundt seg som er så gode og snille, som er flinke på hver sin måte. En er flink med mennesker. En er flink til å lage god stemning og har skikkelig morsom humor. En er flink til å lage mat, og en er flink til tegning og kunst! Men det er en som er flink på andres bekostning. Vet du hvordan det går ann å være flink på bekostningen av andre, slik at det blir ubehagelig? Hun skryter, trør på og våger aldri å gjøre noe annet enn det hun er flink til. Ordet hun bruker mye er "Liker ikke å lage mat, Det er jeg ikke flink på" istedet for å oppmuntre sin venninne som elsker å lage mat. Det er mye som handler om hennes interesser, hennes kunnskap (som hun gjerne belærer deg med) og trør gjerne på andre for å fremme seg. I starten var jeg kjempe imponert. Hun hadde kunnskap i alle grener, jo! Men fy pokker så lei jeg ble etterhvert, når hun står der og lærer meg å vaske kopper, fisker etter komplimenter og fisker etter at jeg hele tiden skal mate hennes usikkerhet med å trø ned mine egne interesser! Du høres dog ikke sånn ut. Men, kan denne jenta du snakker om, være litt sånn som henne? En som liker å være på topp, uten å unne andre det? Da handler det isåffall ikke om deg i det hele tatt. Da handler det hele om henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HunterLady Skrevet 16. mai 2011 #6 Del Skrevet 16. mai 2011 Det letteste for deg er vel bare å gi faen?? Vær så snill å gni det litt inn i samme slengen.. Det bruker å gjøre susen. Neida, men alvorlig talt, ikke la de stoppe deg! La folk være sjalu. Før eller siden vil de godta deg for den du er. Om de ikke gjør det, så er de ikke verdt å omgås. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 16. mai 2011 #7 Del Skrevet 16. mai 2011 Du er ikke en person som skryter av hvor flink du er, med unntak av når du lager en tråd på kg om det?. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MadreAase Skrevet 16. mai 2011 #8 Del Skrevet 16. mai 2011 Hva med å skaffe deg venner på ditt eget nivå? Gjerne også over ditt eget nivå. Er fint å ha noen å strekke seg etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chelmon Skrevet 16. mai 2011 #9 Del Skrevet 16. mai 2011 Kanskje du kan skryte mer av dem og vise at det er ting hos dem du verdsetter og liker? Det kan jo hende at dem føler at du er mye bedre enn dem/eller tror at du synes at du er det. Er ofte ikke så mye som skal til, lykke til =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå