Gå til innhold

Er pc-spilling en fullgod hobby?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns spilling er en fullgod hobby, så fremst ikke det tar over all tid en har med kjæresten o.l. Typen spilte myye dataspill før, nesten hele tiden mellom studiene (som innebar i å bli utdannet til spillutvikler/programeringsfyr.) Han har heldigvis troppet litt ned, selv om han fortsatt kan finne på å spille et par timer daglig mellom alle forelesningene. Det ble mer en lidenskap enn en hobby. Jeg er også veldig glad i å spille. Sitter gjerne flere timer hver dag når jeg ikke har noe annet å gjøre. Konklusjon: Så fremst det går i rimelige grenser, så er ikke spill så ille. Det gjelder bare å finne noen spill en virkelig liker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er trist at det er så mye fokus på spilleavhengighet i en tråd som dette. Det er ikke like stort fokus på alkoholisme i en tråd som omhandler god vin eller øl. Det finnes faktisk svært mange mennesker som spiller uten å være avhengige, tro det eller ei.

helt enig. jeg kjenner ca. 15 "hardcore gamere" som verken er avhengige eller feite latsabber som kun spiser på McDonald's.

jeg spiller selv, og føler at denne hobbyen på ingen måte er verre enn mine andre hobbyer.

synd at fordommene (for jeg går ut fra at det er det vi ser her?) regjerer såpass høyt. PC-spilling kan være utrolig lærerikt. samboeren min begynte å spille da han var 3 år, og da han var 5 spilte han alle spillene sine på engelsk og forstod det aller meste.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fikira

Ingen døgner en helg i strekk for å brodere eller tegne liksom:p

Jeg har døgna for å tegne. Av og til må man bare avslutte mens det fortsatt er klart i hodet =D

Og som nevnt før, man må skille mellom avhengighet og hobby.

Man kan bli avhengig av å trene også.

Spilling er moro, det kan være utfordrende og det kan være sosialt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også dataspill hobby. Og de aller fleste er rimelig sjokkerte når jeg "kommer ut av skapet".

Siden jeg ikke akkurat matchet den typiske "gameren".

Det varierer jo litt på hva slags spill en spiller. Men de aller fleste spill innebærer at man må sette igang maskineriet for å lykkes. Det er svært lærerikt, iallefall for meg. Da jeg får trent mye på min strategiske sans, og teamwork, som også er svært viktig i det virkelige livet. Engelskforståelsen er forbedret og også evne til å kommunisere med mennesker.

For min del har ikke denne hobbyen skadet meg. Den har heller hjulpet meg å bli sosial, tross min sosiale angst. Også skal jeg ikke la vær å nevne at det er ganske godt å ta en pause fra hverdags stress og mas. Og heller bare forsvinne inn i min helt egen lille verden :)

Men akk ja, man hører jo ofte om yngre ungdom og barn som blir avhengige. Men bare fordi noen er helt ekstreme, betyr jo ikke det at alle er det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har døgna for å tegne. Av og til må man bare avslutte mens det fortsatt er klart i hodet =D

Og som nevnt før, man må skille mellom avhengighet og hobby.

Man kan bli avhengig av å trene også.

Spilling er moro, det kan være utfordrende og det kan være sosialt.

Jeg har faktisk også døgna mens jeg har tegna/malt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Det er svært lærerikt, iallefall for meg. Da jeg får trent mye på min strategiske sans, og teamwork, som også er svært viktig i det virkelige livet. Engelskforståelsen er forbedret og også evne til å kommunisere med mennesker.

For min del har ikke denne hobbyen skadet meg. Den har heller hjulpet meg å bli sosial, tross min sosiale angst. Også skal jeg ikke la vær å nevne at det er ganske godt å ta en pause fra hverdags stress og mas. Og heller bare forsvinne inn i min helt egen lille verden :)

Som om jeg skulle sagt det selv! Slik er det for meg også :)

Jeg har blitt veldig (!) mye bedre etter jeg begynte å spille. Gikk ned masse i vekt også, for jeg sluttet å tenke på mat hele tiden.

Man hører "aldri" om de positive tingene, gråsonene eller det nøytrale, bare det negative og ekstreme. Men det gjelder jo stort sett det aller meste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hverken jeg eller kjærsten min hadde blitt "gjennomskua" som gamere heller... Men det er vi!

Minecraft FTW!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om folk som ikke gjør annet enn å spille og spise take-away. Det har ikke tid til å lage mat en gang fordi det går ut over spille tiden deres.

Jeg har flere "venninner" som har det likeså, med strikkingen ;) Leser stadig FB oppdateringer om at de bare MÅ strikke ferdig den marius-genseren og har sendt mannen ut etter burger.. ;) Så jeg syns fortsatt ikke gaming er verre enn strikking. Avhengighet er noe helt annet - og det var ikke det tråden gikk ut på ;) og, forsåvidt - avhengighet er også relativt, syns jeg. Når det er snakk om litt for mye gaming er det avhengighet, men broderer man døgnet rundt er man bare entusiastisk og flink... ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken jeg eller kjærsten min hadde blitt "gjennomskua" som gamere heller... Men det er vi!

Minecraft FTW!!

Minecraft er skikkelig gøy. :) Synd at det er så mye splittelse om det. Enten så hater folk det (og det er som oftest de som ikke engang har prøvd det.) eller så elsker folk det på jord. Veldig morsomt å sitte med kamerater over skype og snakke med dem mens en holder på å bygger et gigantisk palas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minecraft er skikkelig gøy. :) Synd at det er så mye splittelse om det. Enten så hater folk det (og det er som oftest de som ikke engang har prøvd det.) eller så elsker folk det på jord. Veldig morsomt å sitte med kamerater over skype og snakke med dem mens en holder på å bygger et gigantisk palas.

Vi har spilt mulitplayer med ti stykker vi..Ble så sinnsykt digert! Palasser, borger, sjørøverskuter, digre monumenter..fyttirakkern det har blitt stort! :D

Jeg synes det er dødsmorsomt! For man kan være så kreativ..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns PC spill kan være en fin hobby. Men når man spiller absolutt hele tiden og isolerer seg fra resten av verden blir det patetisk. Jeg har hørt om folk som ikke gjør annet enn å spille og spise take-away. Det har ikke tid til å lage mat en gang fordi det går ut over spille tiden deres.

Du er søtest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen døgner en helg i strekk for å brodere eller tegne liksom:p

Jo? Jeg er med i en håndarbeidsgruppe, som ofte tar hele helger sammen, hvor vi godt kan sitte å skravle og sy til klokka fem om morgenen, og så sover vi noen timer før vi fortsetter. Tror ikke vi sover så mye mer enn en guttegjeng på LAN-helg, egentlig.

Jeg synes spill er en fullverdig hobby, og jeg tror grunnen til at mange er skeptiske er at de ikke har noen erfaring med det, og når det eneste man hører om i media er ekstreme tilfeller blir man jo skeptisk. Folk forbinder det gjerne med tv, og det å sitte og glo passivt på en skjerm. Og de skjønner ikke at det er mye mer interaktivt, og at man sosialiserer med virkelige mennesker, via spillet. Folk man gamer med er jo like virkelige som når man snakker med bestemor på telefonen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minecraft er skikkelig gøy. :) Synd at det er så mye splittelse om det. Enten så hater folk det (og det er som oftest de som ikke engang har prøvd det.) eller så elsker folk det på jord. Veldig morsomt å sitte med kamerater over skype og snakke med dem mens en holder på å bygger et gigantisk palas.

De som sier de hater det har ikke prøvd det! Garantert. Trodde ikke jeg skulle like det selv, men jeg ble "avhengig" de første dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som sier de hater det har ikke prøvd det! Garantert. Trodde ikke jeg skulle like det selv, men jeg ble "avhengig" de første dagene.

Veldig lett å bli opphengt i det ja. Det som er så dumt, er at en må ha fantasi for at det skal bli underholdende.

Dragon Age *sukk* Herregud, det er nesten fælt hvor mange bra spill det finnes. Skulle gjerne hatt alle sammen, men da hadde jeg nok ikke kommet ut av rommet mer. :P

Sorry, nå ble visst tråden litt kuppert. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...