Gå til innhold

Er pc-spilling en fullgod hobby?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller blir det sett på som litt "taperaktig" fordi man ikke er ute i friluft? Er det "bedre" å ha skyting, mekking av bil, golfspilling, etc som hobbyer fordi man da ikke er like passiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjærsten min er gamer og synes dette er en hobby...nesten mere en livsstil synes nå jeg men! hehe

Er jo ikke bare "tapere" som spiller videospill lenger da.. Jeg liker det, og jeg er ikke taper! :P Så lenge man får seg mosjon og ellers er aktiv så er det jo ikkenoe problem!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er en fullgod hobby er det som gir mening for den som driver med det, mener nå jeg. Jeg spiller selv en del spill, og har erstattet det meste av tv-tittingen med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt en hobby. De som synes det er "taperslig" har vel aldri prøvd et spill de liker eller noe. Så lenge man får beveget kroppen hver dag og trener et par dager i uken så kan man med god samvittighet sitte på rævva å game. :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell jeg hadde en kjæreste som satt fra han våknet opp til han la seg med spilling - ikke noe sunn sport eller hobby ville jeg si, ikke var det bra for forholdet heller. Ikke gikk han ut og var med venner eller noe som helst. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må det skilles mellom spillavhengighet og hobby.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener det er en helt reell hobby - så lenge det drives på hobbybasis, akkurat som at å bygge med modelljernbane kan være en flott og sunn hobby så lenge man ikke må spise nudler og bare bo på kjøkkenet for å holde på med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Kjæresten min mener også dette er en fullgod hobby. Jeg er delvis enig, men det går grenser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha uff, jeg ville aldri kalt spillingen min for en hobby. Det høres bare trist ut. Nå har jeg spillepause da, men jeg spiller WoW litt nå og da, med lange pauser mellom hver spilleperiode (går lei).

Så ja, jeg spiller. Men å kalle det for "min hobby"? Nei, det skjer ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Eller blir det sett på som litt "taperaktig" fordi man ikke er ute i friluft? Er det "bedre" å ha skyting, mekking av bil, golfspilling, etc som hobbyer fordi man da ikke er like passiv?

Hmm neeeeh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, mener absolutt det er en fullgod hobby! å mange spill må man tenke å være kreativ for å klare, så lenge man får nok sol, frisk luft og mosjon ser jeg ikke det gale med spilling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

For kjæresten min er PC-spilling en hobby, for meg er det "sosial input når jeg er for sliten til å fysisk forholde meg til mennesker" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns og det er en hobby, så lenge det ikke blir til avhengighet (og slik er det jo med alle andre hobbyer og). Men jeg reagerer litt på at omtrent alle som har svart her sier "så lenge man trener" e.l. er det ok. Hvis man sa man strikket eller broderte som hobby tror jeg ikke man ville fått samme tilbakemeldingene ;) Hva er forskjellen egentlig? Man er passiv. Men man kan ofte få mer hjernetrim av gaming enn av strikking. Hvorfor er de som spiller pc/tv-spill mer sett ned på, og blir sett på som late...?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns og det er en hobby, så lenge det ikke blir til avhengighet (og slik er det jo med alle andre hobbyer og). Men jeg reagerer litt på at omtrent alle som har svart her sier "så lenge man trener" e.l. er det ok. Hvis man sa man strikket eller broderte som hobby tror jeg ikke man ville fått samme tilbakemeldingene ;) Hva er forskjellen egentlig? Man er passiv. Men man kan ofte få mer hjernetrim av gaming enn av strikking. Hvorfor er de som spiller pc/tv-spill mer sett ned på, og blir sett på som late...?

Dette lurer jeg også på? Det med trening. Det er mange som har en hobby som ikke innebærer trening og ingen sier, som du påpekte, at de som strikker, broderer, driver med scrapbooking og slik må passe på å ut å trene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha hatt en kjæreste som syns spilling var viktigere enn meg, dreit i alle vennene sine, aldri gadd gjøre noe som helst, stod opp tidlig for å spille, lan-et ofte i helgene osv, så må jeg innrømme jeg ser ned på de som har spilling som hobby.

Min erfaring er at det er en hårfin grense mellom hobby og avhengighet/oppslukenhet, og den grensen trår veldig mange gutter over.

Ingen døgner en helg i strekk for å brodere eller tegne liksom:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stillness

Syns det er en fin hobby jeg :nigo:

Både jeg og samboeren min spiller både sammen og hver for oss,men så lenge det ikke blir for mye av det så er det vel helt greit.

Man kan jo få mye ut av et bra spill,og på endel av dem må du jo bruke hjernen litt også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Pantherinae

Syns og det er en hobby, så lenge det ikke blir til avhengighet (og slik er det jo med alle andre hobbyer og). Men jeg reagerer litt på at omtrent alle som har svart her sier "så lenge man trener" e.l. er det ok. Hvis man sa man strikket eller broderte som hobby tror jeg ikke man ville fått samme tilbakemeldingene ;) Hva er forskjellen egentlig? Man er passiv. Men man kan ofte få mer hjernetrim av gaming enn av strikking. Hvorfor er de som spiller pc/tv-spill mer sett ned på, og blir sett på som late...?

Dette lurer jeg også på? Det med trening. Det er mange som har en hobby som ikke innebærer trening og ingen sier, som du påpekte, at de som strikker, broderer, driver med scrapbooking og slik må passe på å ut å trene!

Det går nok en del på stereotype gamere, som sitter inne døgnet rundt og spiller, mens de spiser frossenpizza og potetgull og drikker cola. Sier man at man broderer får man et litt annet bilde i hodet. :gjeiper: Er jo også flere som blir spilleavhengige, enn det er folk som blir strikkeavhengige f.eks. Så det ligger en del mer negativt knyttet til spilling.

Jeg kan fint se på spilling som en hobby, men det er mange som går over hobbystadiet og synes jeg. At det blir mer en livsstil. Spiller ikke selv, men dukker det rette spillet opp, kan jeg sikkert begynne å spille selv og. Som en hobby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha hatt en kjæreste som syns spilling var viktigere enn meg, dreit i alle vennene sine, aldri gadd gjøre noe som helst, stod opp tidlig for å spille, lan-et ofte i helgene osv, så må jeg innrømme jeg ser ned på de som har spilling som hobby.

Dette blir som å si at du ser ned på de som tar et glass vin fordi du var sammen med en alkoholiker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns PC spill kan være en fin hobby. Men når man spiller absolutt hele tiden og isolerer seg fra resten av verden blir det patetisk. Jeg har hørt om folk som ikke gjør annet enn å spille og spise take-away. Det har ikke tid til å lage mat en gang fordi det går ut over spille tiden deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er trist at det er så mye fokus på spilleavhengighet i en tråd som dette. Det er ikke like stort fokus på alkoholisme i en tråd som omhandler god vin eller øl. Det finnes faktisk svært mange mennesker som spiller uten å være avhengige, tro det eller ei.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...