Colargol Skrevet 17. mai 2011 #21 Skrevet 17. mai 2011 Tror det kommer helt an på hvordan man feirer dagen -for meg er det 17.mai frokost med venner og deretter alternativ 17.mai i Kubaparken med konserter, grillings og litt alkohol. Ikke så mange barn i sikte! Her i Oslo så holder jeg meg iallefall laaaangt unna Karl Johan, tog og de "typiske" 17.mai-aktivitetene.
The Kitten Skrevet 17. mai 2011 #22 Skrevet 17. mai 2011 17. maii er folkets dag, og grunnlovsdagen. Ikke barnas dag.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #23 Skrevet 17. mai 2011 Det jeg kommer ifra har vi fortsatt folkefesten Der er 15 års aldersgrense. Da har man underholdning, sketsjer, sang og høydepunktet er selvfølgelig kjøttsuppa med litt kaker og kaffi etterpå Før i tiden var det dans etterpå, men den har de sluttet med for lenge siden. Alle barna i bygda er da på barnefesten mens dette pågår, som er i nabobygget så foreldrene kan hentes om noe er galt Ja, akkurat dette jeg mente, vi har den ikke lenger, og det synes jeg er trist
Gjest stillness Skrevet 17. mai 2011 #24 Skrevet 17. mai 2011 Når jeg bodde i byen så syns jeg at 17.mai var mye mer gøy enn det er nå når jeg bor på en mindre plass. Der var det flere alternativer for oss som er voksne og ikke har barn så det kunne det jo godt ha vært her også,men for all del har hatt en fin 17.mai jeg selv om jeg ikke har vært ute i gatene Mulig et alternativ er å reise bort neste år siden feiringen er litt gørr her
Raven Emerald Skrevet 17. mai 2011 #25 Skrevet 17. mai 2011 Syns heller ikke noe om uttrykket "barnas dag". Det er da ikke barnas dag, mer enn voksnes dag. =P
Gjest Lille-pus Skrevet 17. mai 2011 #26 Skrevet 17. mai 2011 Enkelte steder i landet vårt er 17.mai desverre å regne som "barnas og foreningenes dag", det er ikke plass til oss voksne uten barn Før jeg flyttet dit jeg nå bor så var jeg vant til at det fantes et folketog/borgertog, og gledet meg stort til å gå i dette på mitt nye hjemsted, - men neida. Der fikk jeg ikke lov til å være med Grunnen var denne: I folketoget var det kun de organiserte lag som skulle delta, BMX-klubben med syklene sine, rideklubben med hestene sine, de lokale spelemannslag, folkedanslaget, speidere, barnehagene 4H, speidere og den typen organiserte lag. Oss vanlige mennesker, festpyntet og glade, får ikke lov til å gå i folketoget Det synes jeg er trist.... savner åpenheten i mitt gamle lokalsamfunn, hvor alle i lokalsamfunnet fikk lov til å utvise sin glede i folketoget..... *snufs*
Sluagh Skrevet 18. mai 2011 #27 Skrevet 18. mai 2011 Det burde heller kalles folkets dag, ikke barnas dag. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå