Gå til innhold

Gravid med "pulevenn"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er en grunn for at du ikke er politiker. Det var ikke menn som bestemte at vi skal ha en abortlov. Det var kongen, og kongen handler ikke på vegne av menn.

At det er kvinnen sin kropp og kvinnen som tar den endelige avgjørelsen er det eneste rette. Det på du finne deg i.

Hehe, jeg tror det enkelte sider ved det norske demokrati du ikke helt har forstått. Blant annet hva som er lovgivende organ i Norge (Stortinget, ikke Kongen).

Hvis du forholder deg til det jeg skriver vil du jo også se at det jeg snakker om er hvordan kvinner bør oppføre seg med den enorme makt de er gitt, ikke at vi skal endre på lovverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Ingen lov blir vedtatt uten kongen i statsråd, men ok behandling i Stortinget først. Ingen kvinner går rundt og har pulevenner, blir gravide bare for å missbruke makten sin.

Du har blitt for hjernevasket på internett. Verden er ikke slik som media fremstiller. Bli kjent med et par pene jenter så forstår du kvinners væremåte generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen lov blir vedtatt uten kongen i statsråd, men ok behandling i Stortinget først. Ingen kvinner går rundt og har pulevenner, blir gravide bare for å missbruke makten sin.

Du har blitt for hjernevasket på internett. Verden er ikke slik som media fremstiller. Bli kjent med et par pene jenter så forstår du kvinners væremåte generelt.

Hvis du leser hva jeg skriver vil du se at jeg nettopp påpeker at det store flertall jenter er ansvarlige oppegående personer som ikke kunne tenke seg å tvinge en pulevenn til å bli far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

anstendige oppegående kvinner vil i dag og i fremtiden sørge for at deres sexpartnere får den samme trygghet de selv nyter godt av, en trygghet for at sexen ikke trenger å resultere i et uønsket barn. For dette er noe alle kvinner i Norge i dag tar for gitt.

Anstendige oppegående menn bruker alltid kondom for å slippe å plage anstendige oppegående kvinner i tilfellet uhellet skulle være ute...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baardsen

Det er en grunn for at du ikke er politiker. Det var ikke menn som bestemte at vi skal ha en abortlov. Det var kongen, og kongen handler ikke på vegne av menn.

At det er kvinnen sin kropp og kvinnen som tar den endelige avgjørelsen er det eneste rette. Det på du finne deg i.

Tror ikke du tar helt poenget til cuckold. kjønns"krig" ift. hvem som lagde loven etc. gidder jeg ikke begynne på (men kan jo påpeke at kongen er en galleonsfigur :P).

Den situasjonen cuckold trekker frem er elskere som er enige i at de ikke skal få barn. Hun har ingen overbevisning mot abort, og det er inneforstått mellom dem på et eller annet plan. Om hun da blir gravid og beholder barnet er det dårlig gjort[\b] mot fyren, uavhengig av om hva lovverket sier om saken. Hva som er umoralsk er ikke det samme som det som er lov. Så lenge valget var et valg (og ikke fremtvunget av fysisk/psyisk) trøbbel er jeg 100% enig med ham, da er det bare lavt av kvinnen.

Veldig mange her nevner "pappaer som ikke stiller opp" osv., hvor mye skal egentlig en ufrivillig far stille opp? Gjerne om du bevisst velger å beholde barnet? Være et par med deg, selv om han egentlig ikke ønsker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anstendige oppegående menn bruker alltid kondom for å slippe å plage anstendige oppegående kvinner i tilfellet uhellet skulle være ute...

Jeg er absolutt for å bruke prevensjon, men nå snakker vi altså om tilfeller der prevensjonen svikter. Om du som kvinne er usikker på hva du vil gjøre i et slikt tilfelle bør du gjøre din sexpartner oppmerksom på det, slik at vi menn kan ha noenlunde den samme trygghet for at sex ikke skal resultere i uønset barn som alle norske kvinner har fått gjennom abortloven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gurimalla

Jeg er absolutt for å bruke prevensjon, men nå snakker vi altså om tilfeller der prevensjonen svikter. Om du som kvinne er usikker på hva du vil gjøre i et slikt tilfelle bør du gjøre din sexpartner oppmerksom på det, slik at vi menn kan ha noenlunde den samme trygghet for at sex ikke skal resultere i uønset barn som alle norske kvinner har fått gjennom abortloven.

Det er ikke uvanlig at du som kvinne tror at du kan gjennomføre en abort før du blir gravid. Etter at du har konstantert graviditeten blir du i tvil. Det er ikke uten grunn at det er mange som ombestemmer seg etter at de har bestilt time til abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI! det kan han ikke.. Det er ditt barn, å du burde fortelle han hva som er i ferd med å skje ! :)

Nei, det er ikke hennes barn, det er DERES barn, det kan ingen ta fra ham. Men det er hennes KROPP, og det er derfor han ikke kan kreve at hun tar abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig at du som kvinne tror at du kan gjennomføre en abort før du blir gravid. Etter at du har konstantert graviditeten blir du i tvil. Det er ikke uten grunn at det er mange som ombestemmer seg etter at de har bestilt time til abort.

Nå er det bare det at dette ikke bare angår kvinnen, etthvert barn har i utgangspunktet to biologiske foreldre, og i tilfeller der jeg har inngått en avtale med andre nytter det ikke å bare "ombestemme seg" på samme måte som om jeg var alene i verden eller alt i verden dreide seg om meg. Det finnes mange situasjoner i livet der man kan være fristet til å ombestemme seg, det er jo derfor det går an å snakke om at noen er til å stole på og at det er av verdi at vi mennesker står ved vårt ord og holder inngåtte avtaler. Hadde det bare vært å ombestemme seg hadde vi ikke hatt behov for avtaler eller etikk, da ville alle mennesker vært lunefulle, uberegnlige egoer som turet frem uten hensyn til andre og hele tiden gjorde det man der og da følte for.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke hennes barn, det er DERES barn, det kan ingen ta fra ham. Men det er hennes KROPP, og det er derfor han ikke kan kreve at hun tar abort.

Nettopp! Det er deres barn ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Illiya

Nå er det bare det at dette ikke bare angår kvinnen, etthvert barn har i utgangspunktet to biologiske foreldre, og i tilfeller der jeg har inngått en avtale med andre nytter det ikke å bare "ombestemme seg" på samme måte som om jeg var alene i verden eller alt i verden dreide seg om meg. Det finnes mange situasjoner i livet der man kan være fristet til å ombestemme seg, det er jo derfor det går an å snakke om at noen er til å stole på og at det er av verdi at vi mennesker står ved vårt ord og holder inngåtte avtaler. Hadde det bare vært å ombestemme seg hadde vi ikke hatt behov for avtaler eller etikk, da ville alle mennesker vært lunefulle, uberegnlige egoer som turet frem uten hensyn til andre og hele tiden gjorde det man der og da følte for.

Skjønner at du snakker gererelt nå, men dette er jo akkurat det denne mannen har gjort. Han har turt fram som best han kan for å tilfredsstille seg selv, og brutt trofastheten han burde hatt til dama si.

I tillegg har han med vitende og vilje utsatt dama si for risiko for kjønnssykdommer og seg selv for muligheten til å bli far mot sin vilje.

Så han her kan vel egentlig bare takke seg selv for den situasjonen han er i nå. Han kunne lett ha sikret seg ved å bruke kondom, og like lett ha unngått smitterisiko for dama.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du snakker gererelt nå, men dette er jo akkurat det denne mannen har gjort. Han har turt fram som best han kan for å tilfredsstille seg selv, og brutt trofastheten han burde hatt til dama si.

I tillegg har han med vitende og vilje utsatt dama si for risiko for kjønnssykdommer og seg selv for muligheten til å bli far mot sin vilje.

Så han her kan vel egentlig bare takke seg selv for den situasjonen han er i nå. Han kunne lett ha sikret seg ved å bruke kondom, og like lett ha unngått smitterisiko for dama.

Ja, hvis du har lest hva jeg har skrevet om utroskap i andre tråder vil du se at jeg på ingen måte forsvarer den slags. Så at dette er en drittsekk er det ingen tvil om. Men nå er jeg altså for at man skal opptre redelig overfor alle mennesker, og den urett TS her truer med kan ikke oppveies av at offeret har gjort en utilgivelig urett mot sin egen kjæreste. Det er to helt forskjellige forhold som ikke må blandes sammen. Og om noen skal straffe ham for utroskapen må det jo være dama, ikke elskerinnen som hele tiden har visst at hun hadde sex med en som bedro kjæresten sin.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

I de aller fleste tilfeller inngås det ingen underforstått avtale om abort før uforpliktende sex. Kanskje noen menn tror det, men de færreste kvinner vil være enige i dette. Jeg tror at du og dine likesinnedede bør ta en skikkelig prat med potensielle sengekamerater for at du skal være sikker på at kvinnen kjenner ditt syn på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Illiya

Ja, hvis du har lest hva jeg har skrevet om utroskap i andre tråder vil du se at jeg på ingen måte forsvarer den slags. Så at dette er en drittsekk er det ingen tvil om. Men nå er jeg altså for at man skal opptre redelig overfor alle mennesker, og den urett TS her truer med kan ikke oppveies av at offeret har gjort en utilgivelig urett mot sin egen kjæreste. Det er to helt forskjellige forhold som ikke må blandes sammen. Og om noen skal straffe ham for utroskapen må det jo være dama, ikke elskerinnen som hele tiden har visst at hun hadde sex med en som bedro kjæresten sin.

Som sagt, han kunne lett ha sikret seg ved å bruke kondom. Verre er det egentlig ikke.

Han visste da at sexforholdet ikke var ment som noe mer, og han hadde i tillegg dame hjemme. Da bør man jo ikke avlevere sæden sin sånn på et "sølvfat" til fri disponering?

Når damer blir gravide, så setter kroppen i gang med hormoner. Antagelig en greie som skal beskytte fosteret, kvinnen får ivhertfall et behov for å beskytte fosteret sitt. De biologiske endringene som skjer i kroppen gjør ofte at det føles veldig vanskelig å ta abort, selv for kvinner som i utgangspunktet ikke ønsker barn. Det er derfor kvinner plutselig vurderer å beholde, selv om de var helt enig i abort FØR de ble gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de aller fleste tilfeller inngås det ingen underforstått avtale om abort før uforpliktende sex. Kanskje noen menn tror det, men de færreste kvinner vil være enige i dette. Jeg tror at du og dine likesinnedede bør ta en skikkelig prat med potensielle sengekamerater for at du skal være sikker på at kvinnen kjenner ditt syn på dette.

Jeg er ikke imot å snakke om dette, jo mer man snakker sammen jo bedre er det, men mener det er å vri seg unna ansvar å fremstille det som at det å velge å ikke bære frem barnet er en like dramatisk og uventet handling som å velge å bære det frem i en stiuasjon der partene åpenbart ikke har avtalt å få barn sammen og der man har brukt prevensjon. Det er en grunn til at folk bruker prevensjon. Det er også en grunn til at vi har fått abortloven og at det foretas såpass mange aborter hvert år. Jeg synes det blir feil å ta lett på prevensjon og spekulere i at man alltids kan ta abort, skulle gjerne sett mye lavere aborttall, men om man først har brukt prevensjon og likevel er så uheldig å bli gravid er det ikke naturlig at kvinnen skal påtvinge sin sexpartner et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

Han visste da at sexforholdet ikke var ment som noe mer, og han hadde i tillegg dame hjemme. Da bør man jo ikke avlevere sæden sin sånn på et "sølvfat" til fri disponering?

så lenge dama bruker prevensjon er det i utgangspunktet små sjanser for at hun blir gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Illiya

så lenge dama bruker prevensjon er det i utgangspunktet små sjanser for at hun blir gravid.

Joda, men det er nå likevel utallige eksempler i form av barn på at prevensjonen faktisk har sviktet. Så om man vil være helt sikker, og absolutt IKKE vil ha barn, så bør man vel ta ansvar selv?

Det skjedde jo her også....dama her brukte jo prevensjon, og ble ufrivillig gravid.

Endret av Illiya
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, han kunne lett ha sikret seg ved å bruke kondom. Verre er det egentlig ikke.

Når damer blir gravide, så setter kroppen i gang med hormoner. Antagelig en greie som skal beskytte fosteret, kvinnen får ivhertfall et behov for å beskytte fosteret sitt. De biologiske endringene som skjer i kroppen gjør ofte at det føles veldig vanskelig å ta abort, selv for kvinner som i utgangspunktet ikke ønsker barn. Det er derfor kvinner plutselig vurderer å beholde, selv om de var helt enig i abort FØR de ble gravide.

Nå snakker vi altså ikke om folk som dropper prevensjon, men om folk som bruker prevensjon men der prevensjonen svikter.

Selvsagt kan folk få kalde føtter. Hørte nylig at norske soldater hadde fått en drill der øvelsen ble presentert som reell krig, og der noen av dem hadde løpt og gjemt seg. Det er nok ikke nødvendigvis i tråd med våre instinkter for overlevelse å stå opp og slåss med livet som innsats, men det må vi faktisk kunne forvente at man gjør når man ikke har sagt fra på forhånd at man ikke er i stand til å forsvare landet. Dette var bare et tilfeldig valgt eksempel, det finnes nok av eksempler på at vi mennesker føler for noe helt annet enn å følge opp våre forpliktelser, hadde det ikke vært for dette hadde vi aldri trengt å finne opp begrepet avtale eller mer generelt, etikk.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Illiya

Nå snakker vi altså ikke om folk som dropper prevensjon, men om folk som bruker prevensjon men der prevensjonen svikter.

Selvsagt kan folk få kalde føtter. Hørte nylig at norske soldater hadde fått en drill der øvelsen ble presentert som reell krig, og der noen av dem hadde løpt og gjemt seg. Det er nok ikke nødvendigvis i tråd med våre instinkter for overlevelse å stå opp og slåss med livet som insats, men det må vi faktisk kunne forvente at man gjør når man ikke har sagt fra på forhånd at man ikke er i stand til å forsvare landet. Dette var bare et tilfeldig valgt eksempel, det finnes nok av eksempler på at vi mennesker føler for noe helt annet enn å følge opp våre forpliktelser, hadde det ikke vært for dette hadde vi aldri trengt å finne opp begrepet avtale eller mer generelt, etikk.

Ja, prevensjonen sviktet her! Men i dette tilfellet var dama ei han var utro med, og som han IKKE ville ha barn med, så han burde derfor tenkt på den muligheten. Og dermed tredd på en kondom. Er det virkelig så vanskelig da?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, prevensjonen sviktet her! Men i dette tilfellet var dama ei han var utro med, og som han IKKE ville ha barn med, så han burde derfor tenkt på den muligheten. Og dermed tredd på en kondom. Er det virkelig så vanskelig da?

Man bør bruke prevensjon, men om kvinnen ikke vet om hun vil bære frem et barn i et tilfelle der prevensjonen svikter bør hun gjøre mannen oppmerksom på det. Verre er det ikke. Kondomer er greie å ha i mange tilfeller, ikke minst hvis man har mange sexpartnere og one night stands, men det er ikke alle som liker å bruke kondom, og har man en fast sexpartner som går på p-pille og man for øvrig er enige om at man ikke skal ha barn sammen, burde det gå an å ha sex også uten kondom.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...