Gjest gurimalla Skrevet 23. mai 2011 #101 Del Skrevet 23. mai 2011 Problemet er at det å ta abort er noe mange kvinner ikke kan gjøre uten at det medfører store følelsesmessige belastninger. Mange vet ikke om de kan gjennomføre en abort før de faktisk er gravide og situasjonen er virkelig. Dette gjør at menn aldri kan forvente at kvinner tar abort hvis de er så uheldige at de blir gravide når prevensjonen svikter. Dette må bare menn være klar over og ta konsekvensene av. De bør derfor alltid bruke ekstra prevensjon (det bør de uansett i forhold med uforpliktende sex). I dette tilfellet kan man ikke si at mannen blir lurt til å bli far, han har ikke engang forsikret seg om at TS bruke prevensjon (noe hun faktisk gjorde). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 23. mai 2011 #102 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Så lenge det ikke er noen lov mot det skal du ikke føle dårlig samvittighet. Ved abort er det jo et liv du tar, sønn eller datter. Når han gjør en så stor livsfeil som å være utro, ja da får han ta konsekvensene. Jeg ville beholdt barnet uansett hva folk sier her. Det er din kropp. Tror du har misforstått noe grunnleggende hvis du tror juss og moral går ut på ett og at alt som er lov er etisk uproblematisk. Det er ikke forbudt å være en drittsekk eller å svike sine venner, men de fleste er vel enige om at det er negativt og uetisk og svike og bedra. Tilsvarende å lure en mann til å bli far. Menn har bidratt til at alle norske kvinner i dag kan ha sex uten å frykte at det skal resultere i et uønsket barn, anstendige oppegående kvinner vil kvittere for dette ved å sørge for at mennene de har sex med kan ha den samme trygghet. Problemet er at det å ta abort er noe mange kvinner ikke kan gjøre uten at det medfører store følelsesmessige belastninger. Mange vet ikke om de kan gjennomføre en abort før de faktisk er gravide og situasjonen er virkelig. Dette gjør at menn aldri kan forvente at kvinner tar abort hvis de er så uheldige at de blir gravide når prevensjonen svikter. Dette må bare menn være klar over og ta konsekvensene av. De bør derfor alltid bruke ekstra prevensjon (det bør de uansett i forhold med uforpliktende sex). I dette tilfellet kan man ikke si at mannen blir lurt til å bli far, han har ikke engang forsikret seg om at TS bruke prevensjon (noe hun faktisk gjorde). Det du her gir uttrykk for er en dypt uetisk og fullstendig forkastelig innstilling. En grenseløs sjåvinisme og vilje til å tråkke på andre mennsker. Jeg mener man må kunne oppfatte norske kvinner som voksne ansvarlige handlende individer som i likhet med alle andre må kunne inngå avtaler selv om man ikke vet hva man vil føle en gang i fremtiden, i dette tilfellet si fra på forhånd om man av overbevisningsgrunner ikke vil benytte seg av retten til abort. Vi menn har vært med og sørget for at alle norske kvinner kan være 100% trygge på at sexen de har ikke resulterer i et uønsket barn, det kan normalt oppegående etisk ansvarlige kvinner også sørge for at sexpartnerne deres er trygge på. Og det skulle bare mangle. Endret 23. mai 2011 av Cuckold 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2011 #103 Del Skrevet 23. mai 2011 Hva feiler det deg kukgammel? Du sier det er mye menns fortjeneste at kvinner kan pule like mye rundt som menn! Og ingen blir lurt her, det er sexpartneren som har satt barn på henne og det fører til barnebidrag. Om hun lurer sexpartneren og sier at hun tar abort så skåner hun sexpartneren for barnebidrag. Pipen din hadde fått en annen lyd om det feks var søsteren din som var i denne situasjonen. Du henger for mye på forum og har blitt helt kvinnehater. Kom deg ut i den virkelige verden og få et nytt og bedre perspektiv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 23. mai 2011 #104 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Hva feiler det deg kukgammel? Du sier det er mye menns fortjeneste at kvinner kan pule like mye rundt som menn! Og ingen blir lurt her, det er sexpartneren som har satt barn på henne og det fører til barnebidrag. Om hun lurer sexpartneren og sier at hun tar abort så skåner hun sexpartneren for barnebidrag. Pipen din hadde fått en annen lyd om det feks var søsteren din som var i denne situasjonen. Du henger for mye på forum og har blitt helt kvinnehater. Kom deg ut i den virkelige verden og få et nytt og bedre perspektiv. Hva feiler deg deg anonyme gjest, er du uenig i at menn har vært med og sørget for at kvinner i dag kan ha sex uten å få et uønsket barn om prevensjonen skulle svikte? Etter at abortloven ble innført kan alle norske kvinner slappe av og være 100 % trygge på at sexen ikke vil resultere i et uønsket barn om prevensjonen skulle svikte. Normalt oppegående etisk ansvarlige kvinner vil se det som naturlig at mennene de har sex med skal ha den samme trygghet. Endret 23. mai 2011 av Cuckold 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 23. mai 2011 #105 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Faen for en drittsekk. Han er åpenbart ikke pappamateriale! Enig! Dette er nok en vanskelig situasjon å være i, men jeg tror jeg hadde tatt abort. Endret 23. mai 2011 av smalls Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 23. mai 2011 #106 Del Skrevet 23. mai 2011 Nei, jeg kjenner ikke mange som har angret på å få barn. Men jeg kjenner mange som er svært frustrert over og lei av situasjonen de har fått barn i. Fedre som ikke stiller opp, problemer med samarbeid, krangling om samvær eller mangel på sådan og lista fortsetter i det uendelige.. Her kan man i tillegg legge til det faktum at det kan komme til å være en del såre følelser og sinne inne i bildet, og hvis du ikke kan fortelle folk at du har vært sammen med ham på den måten i forbindelse med en abort, hvordan skal du forklare hvor barnet kommer fra? ` Nei, jeg står for det jeg skrev først. Jeg hadde aldri i verden bragt et barn til verden i en slik situasjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2011 #107 Del Skrevet 23. mai 2011 Jeg kan ikke tro at du sier at kvinnen kan takke mannen for at det er mye likkestilling mellom mann og kvinne. Om du mener at det er flere mannlige politikkere en kvinnlige så har du rett. Sett det på din måte så skal mannen få bestemme over kvinnens kropp, om hun skal ta abort eller ikke. Og en kvinne tar aldri lett på det å bli gravid. Kvinner driter ikke i prevensjon pga ingen bekymringer. Virker ikke prevensjonen så må kvinnen så vell som mannen ta konsekvensene av at hun blir gravid. Alle menn og kvinner vet at prevensjon ikke er 100% sikkert. Er hun førevar så kan hun ta angrepiller også. Når skaden først har skjedd er det 50-50 fordeling mannens og kvinnens mening ang abort. Siden det er kvinnens kropp er det rett at hun får den endelige avgjørelsen. Mannen sitter igjen med det sure eple, men det er konsekvensene av å ikke være nok førevar. Om mannen fikk den endelige avgjørelsen ang abort eller ikke måtte jo en motvillig kvinne tvinges på sykehus, ergo vil du at mannen skal kunne bestemme over kvinnekroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KårnflakeKid Skrevet 23. mai 2011 #108 Del Skrevet 23. mai 2011 Menn burde gå inn for en ny lov som gjør fosteret til mannens eiendom. Kjønn er en uforanderlig kløft, en krig mellom diametralt forskjellige interesser, et null-sum spill den ettergivende part er nødt til å tape. Kvinner er født, kyniske, vi menn må bli det for å hindre at vi blir rævkjørt av damene. Ta fra dem retten til å velge abort, gi mennene retten til å pålegge kvinner abort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 23. mai 2011 #109 Del Skrevet 23. mai 2011 Jeg kan ikke tro at du sier at kvinnen kan takke mannen for at det er mye likkestilling mellom mann og kvinne. Om du mener at det er flere mannlige politikkere en kvinnlige så har du rett. Sett det på din måte så skal mannen få bestemme over kvinnens kropp, om hun skal ta abort eller ikke. Og en kvinne tar aldri lett på det å bli gravid. Kvinner driter ikke i prevensjon pga ingen bekymringer. Virker ikke prevensjonen så må kvinnen så vell som mannen ta konsekvensene av at hun blir gravid. Alle menn og kvinner vet at prevensjon ikke er 100% sikkert. Er hun førevar så kan hun ta angrepiller også. Når skaden først har skjedd er det 50-50 fordeling mannens og kvinnens mening ang abort. Siden det er kvinnens kropp er det rett at hun får den endelige avgjørelsen. Mannen sitter igjen med det sure eple, men det er konsekvensene av å ikke være nok førevar. Om mannen fikk den endelige avgjørelsen ang abort eller ikke måtte jo en motvillig kvinne tvinges på sykehus, ergo vil du at mannen skal kunne bestemme over kvinnekroppen. Hvis du ikke engang forstår at kvinnens sterke stilling i Vesten skyldes at menn har gått inn for likestilling bør du ta noen ekstratimer i historie. Da skjønner jeg at du kan ha problemer med å skjule mannshatet ditt. Når kvinner i Vesten stiller mye mye sterkere enn f.eks i islamdominerte land er det ikke fordi vestlige kvinner er så uendelig mye sterkere eller fordi vestlige menn er så svake, det er fordi vestlige menn har gått inn for det, rett og slett fordi man har kommet til at det er urettferdig å undertrykke det ene kjønn. Må bare be deg lese hva jeg skriver. Jeg sier ikke at mannen skal bestemme over kvinnens kropp mer enn jeg sier at vi alle er slaver i den grad vi tar hensyn til andre mennesker. Barnet er nemlig ikke bare kvinnens barn, like lite som kvinnen er en passiv reseptor for mannens sæd slik Aristoteles trodde er kvinnen i stand til å frembringe barn uten sæd. I hvert fall foreløpig. Så når kvinner blir gravide er det også en mann som har sin del av foreldreskapet til fosteret. Det er selvsagt ikke snakk om at "mannen skal ha den endelige avgjørelsen ang abort", det vi snakker om her er ikke en endring i lovverk, bare at kvinner skal opptre med et minimum etikk og ikke tvinge en mann til å bli far hvis de har hatt sex med prevensjon og prevensjonen svikter. Som jeg har sagt flere ganger: Om kvinnen av overbevisningsgrunner ikke skulle se abort som aktuelt i et slikt tilfelle bør hun opplyse om det slik at mannen kan ta et valg og vite hvilken risiko han løper. Så kan han heller finne en sexpartner som deler hans syn på at sexen ikke skal resultere i barn - selv om prevensjonen skulle svikte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #110 Del Skrevet 23. mai 2011 TS her. Jeg vil gjerne oppklare en ting eller to her. Dersom jeg velger å få barnet vil jeg aldri kreve EN ENESTE KRONE av denne mannen. Det syntes jeg er galt, da jeg tar valget mot hans vilje. Jeg har alltid ment at menn aldri burde bli satt i en slik økonomisk situasjon! MEn jeg kommer heller aldri til å skrive "Far ukjent" på de papirene. ALDRI! Litt verdighet har jeg faktisk! Økonomisk vil jeg nok klare det da jeg har en helt grei lønn, for å si det sånn.. Jeg vil komme til å fortelle barnet hvem pappaen er og vil ikke han ha kontakt med barnet må han ta det på SIN kappe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaedra Skrevet 23. mai 2011 #111 Del Skrevet 23. mai 2011 Tråden er ryddet for avsporinger og trusler. Phaedra,mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 23. mai 2011 #112 Del Skrevet 23. mai 2011 TS her. Jeg vil gjerne oppklare en ting eller to her. Dersom jeg velger å få barnet vil jeg aldri kreve EN ENESTE KRONE av denne mannen. Det syntes jeg er galt, da jeg tar valget mot hans vilje. Jeg har alltid ment at menn aldri burde bli satt i en slik økonomisk situasjon! MEn jeg kommer heller aldri til å skrive "Far ukjent" på de papirene. ALDRI! Litt verdighet har jeg faktisk! Økonomisk vil jeg nok klare det da jeg har en helt grei lønn, for å si det sånn.. Jeg vil komme til å fortelle barnet hvem pappaen er og vil ikke han ha kontakt med barnet må han ta det på SIN kappe. Det ser ut til at du ser deg så snøblind på ditt forhold til faren at du ikke ser et barns situasjon midt oppi det hele. For det første, de kronene du ikke vil ha, er i utgangspunktet ikke til deg, men til barnet. Å skrive far ukjent eller ikke handler heller ikke om din verdighet, men om et barns rett på en far. På samme måte kan du faktisk ikke sette deg tilbake med god samvittighet og si at "det får han ta på sin kappe". Om DU velger å få barn med en som ikke ønsker barn, så har du vært med på å skape en situasjon hvor et barn må leve med at pappa ikke ønsker å ha noe med det å gjøre. Det må DU ta på din kappe. Og barnets følelser kommer sansynligvis ikke til å bli bedre av at du overbeviser deg selv om du har ditt på det rene, at det har et navn på papirene og at mors verdighet nekter det å ta imot pengene hans. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kine Skrevet 23. mai 2011 #113 Del Skrevet 23. mai 2011 Tenk på barnet og ikke deg selv! De pengene du skal får av han er ikke ikke til deg, men til barnet ditt. Synes faktisk litt synd på denne ungen som kommer til å vokse opp uten en far. Hvis han ikke vil ha kontakt med ungen, 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #114 Del Skrevet 23. mai 2011 Det ser ut til at du ser deg så snøblind på ditt forhold til faren at du ikke ser et barns situasjon midt oppi det hele. For det første, de kronene du ikke vil ha, er i utgangspunktet ikke til deg, men til barnet. Å skrive far ukjent eller ikke handler heller ikke om din verdighet, men om et barns rett på en far. På samme måte kan du faktisk ikke sette deg tilbake med god samvittighet og si at "det får han ta på sin kappe". Om DU velger å få barn med en som ikke ønsker barn, så har du vært med på å skape en situasjon hvor et barn må leve med at pappa ikke ønsker å ha noe med det å gjøre. Det må DU ta på din kappe. Og barnets følelser kommer sansynligvis ikke til å bli bedre av at du overbeviser deg selv om du har ditt på det rene, at det har et navn på papirene og at mors verdighet nekter det å ta imot pengene hans. TS her. Jeg ser den, Vampen. Og jeg har fortsatt ikke bestemt meg for hva jeg skla gjøre. Vi skal snakke sammen i kveld. Jeg vil bare ha store problemer med å gjennomføre en abort. Det vet jeg. Så klart jeg skjønner at et barn fortjener det aller beste deriblandt en far som tar seg av han på alle plan. MEN det finnes mange der ute som ikke har en far og som vokser opp til å bli flotte mennesker. Jeg er klar over at de pengene jeg ikke vil ha av far egentlig er til barnet, men nå tjener jeg såpass at dette barnet vil ha det godt og få det det trenger UTEN disse pengene. Jeg tjener litt mer enn dobbelt så mye som far så jeg syntes det vil være urimelig å kreve noe av han da han ikke er enig i mitt valg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest utopia Skrevet 23. mai 2011 #115 Del Skrevet 23. mai 2011 Det er først når du står der som gravid at du finner ut om ditt syn på abort er følelsesmessig gjennomførbart. Det er lett å si at så klart jeg tar abort når du aldri har vært gravid før og vet hva det innebærer, og det er alltid lettere for den som slipper å kjenne det på kroppen. For noen er det helt uproblematisk å ta abort, andre oppdager at det ikke er så enkelt som man trodde. Cuckold, enn så lenge har man ikke kommet lenger enn at man har sex fordi man har lyst på sex, og prevensjon er noe man spør om i forbifarten og gjerne driter i hvis lysten overdøver vettet, man spør i hvert fall ikke om sexpartnerens syn på hva man skal gjøre hvis hans eller hennes prevensjon svikter og hun blir gravid. Det er utopi, men det hadde sikkert vært fint om det hadde vært sånn, helst få det skriftlig også så man slipper at det blir ord mot ord. De fleste tar seg derimot ikke tid til det før man sitter der som blivende far og mor, da først tas den diskusjonen. En kondom kan sprekke, en p-pille kan svikte og man kan bli gravid med spiral, det er kun avholdenhet som kan gjøre oss 100 % sikre på å ikke bli gravid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #116 Del Skrevet 23. mai 2011 Tenk på barnet og ikke deg selv! De pengene du skal får av han er ikke ikke til deg, men til barnet ditt. Synes faktisk litt synd på denne ungen som kommer til å vokse opp uten en far. Hvis han ikke vil ha kontakt med ungen, Nå har vi ikke sankket sammen enda, så om han evt. vil ha kontakt eller ikke dersom jeg beholder barnet vet jeg ikke.... Mange flotte mennesker vokser opp uten en far, forresten. Klart det ikke er ideelt, men nettverket rundt barnet ellers har også mye å si. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kine Skrevet 23. mai 2011 #117 Del Skrevet 23. mai 2011 Nå har vi ikke sankket sammen enda, så om han evt. vil ha kontakt eller ikke dersom jeg beholder barnet vet jeg ikke.... Mange flotte mennesker vokser opp uten en far, forresten. Klart det ikke er ideelt, men nettverket rundt barnet ellers har også mye å si. Å hva har du tenkt til å si når h*n begynner å spørre etter pappan sin og lurer på hvorfor h*n ikke har en far som alle andre har? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #118 Del Skrevet 23. mai 2011 Å hva har du tenkt til å si når h*n begynner å spørre etter pappan sin og lurer på hvorfor h*n ikke har en far som alle andre har? "Alle" andre har ikke en far som bor sammen med mor. Jeg vil prøve å forklare hvorfor vi ikke er sammen, og si at det er så mange som er glad i han/henne..... noe sånnt. Har ikke akkurat planlagt det enda.. Dette er en flott og snill mann, og det kan godt være at han ønsker å ha samvær med barnet, det vet jeg ikke enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 23. mai 2011 #119 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Det er først når du står der som gravid at du finner ut om ditt syn på abort er følelsesmessig gjennomførbart. Det er lett å si at så klart jeg tar abort når du aldri har vært gravid før og vet hva det innebærer, og det er alltid lettere for den som slipper å kjenne det på kroppen. For noen er det helt uproblematisk å ta abort, andre oppdager at det ikke er så enkelt som man trodde. Cuckold, enn så lenge har man ikke kommet lenger enn at man har sex fordi man har lyst på sex, og prevensjon er noe man spør om i forbifarten og gjerne driter i hvis lysten overdøver vettet, man spør i hvert fall ikke om sexpartnerens syn på hva man skal gjøre hvis hans eller hennes prevensjon svikter og hun blir gravid. Det er utopi, men det hadde sikkert vært fint om det hadde vært sånn, helst få det skriftlig også så man slipper at det blir ord mot ord. De fleste tar seg derimot ikke tid til det før man sitter der som blivende far og mor, da først tas den diskusjonen. En kondom kan sprekke, en p-pille kan svikte og man kan bli gravid med spiral, det er kun avholdenhet som kan gjøre oss 100 % sikre på å ikke bli gravid. Nå forsøker du å snakke deg bort, det er da ingen som har påstått at kvinner har mulighet til å ha sex uten frykt for å bli gravid, selv ved bruk av prevensjon; det menn har bidratt til gjennom abortloven er at alle norske kvinner kan slappe av når de har sex i trygg forvissning at de ikke trenger å få et uønsket barn. At vi mennesker i mange situasjoner kan oppleve noe annerledes enn vi hadde tenkt på forhånd kan ikke være til hinder for at vi skal opptre som ansvalige mennesker, mennesker det går an å inngå avtaler med og som tar hensyn til andre. Hvis kvinner er usikre på om de vil ta abort om prevensjonen svikter bør de gjøre sin partner oppmerksom på det slik at han ikke vil oppleve dette som en overraskelse. Det er ingen som snakker om at rettsvesenet skal inn her, at man trenger en skriftlig kontrakt eller at ord står mot ord; anstendige oppegående kvinner vil i dag og i fremtiden sørge for at deres sexpartnere får den samme trygghet de selv nyter godt av, en trygghet for at sexen ikke trenger å resultere i et uønsket barn. For dette er noe alle kvinner i Norge i dag tar for gitt. Endret 23. mai 2011 av Cuckold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2011 #120 Del Skrevet 23. mai 2011 Det er en grunn for at du ikke er politiker. Det var ikke menn som bestemte at vi skal ha en abortlov. Det var kongen, og kongen handler ikke på vegne av menn. At det er kvinnen sin kropp og kvinnen som tar den endelige avgjørelsen er det eneste rette. Det på du finne deg i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg