Gå til innhold

Gravid med "pulevenn"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...likevel har mennesket gjennom tusener av år vært i stand til å avgi løfter og stå ved sitt ord. I hvert fall har det vært mulig for oss menn. Jeg kan ikke tro at det skal være verre for kvinner.

Dette er jo det reneste vissvass.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er selvsagt ikke enig med deg. Det ville jo også vært rart. Men jeg skjønner hva du mener forsåvidt - det var bare tull dette med at mannen skal spørre selvsagt.

Når det er sagt er det ikke slik at verken kvinner eller menn kan pule verken med eller uten prevensjon uten å utsette seg for en risiko for at det blir barn av det.

Jo, det er jo nettopp det kvinner kan. Alle kvinner i dette landet kan vite med sikkerhet at de ikke trenger å utsette seg for fare for å få barn når de har sex fordi vi har innført rett til selvbestemt abort. Dermed er kvinnen helt trygg på at hun ikke vil bli ufrivillig mor om prevensjonen skulle svikte.

Når uhellet er ute, er det ingen som har fasiten for hva som skal skje, det vil være avhengig av de to individene som er involvert og situasjonen rundt, overbevisninger, følelser som dukker opp i øyeblikket osv.

Derfor blir det helt dust å tro at man skal kunne avtale dette i forkant. Med mindre dama har blank tro på ukrenkeligheten av livet fra unnfangelsen, vil standpunkt alltid kunne endre seg.

Det er ingen av oss som har vært en tur i fremtiden og sett hvordan vi vil føle det i enhver tenkelig situasjon, likevel har mennesket gjennom tusener av år vært i stand til å avgi løfter og stå ved sitt ord. I hvert fall har det vært mulig for oss menn. Jeg kan ikke tro at det skal være verre for kvinner. Og hvis man innleder et seksuelt forhold basert på en enighet om at man ikke skal ha barn sammen, er det dypt uetisk av henne å bryte enigheten og tvinge sin seksualpartner til å bli far. Hvis hun av overbevisningsgrunner ikke vil kunne ta abort bør hun opplyse om det slik at han er klar over hvilken risiko han løper og ha mulighet til å velge en seksualpartner som deler hans syn på hva som skal skje om prevensjonen svikter.

Dette er jo det reneste vissvass.

Jaha?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja det er et barn det er snakk om her, hva så om de er kun fuckfriends, hun har all rett i å beholde barnet...

Jeg ser ikke noe galt i det!

MEN tviler på at han vil stille opp for barnet...men hvis du føler du klarer det, why not,,det er tross alt ditt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, helt ærlig, ønsker du at en mann som er utro med deg (og kanskje andre også?) mot sin nåværende kjæreste, skal være far til ditt barn?

Si at han går fra damen pga deg...

Er du virkelig så naiv at du tror han kommer til å forandre seg for deg, og at dere kommer til å bli en eneste lykkelig familie? Jeg vet forelskelse er en heftig følelse, og tro meg, jeg var villig til å tigli utroskap ikke bare en gang, men to ganger for eksen. Jeg var hodestups forelsket, og dum og naiv, og trodde han elsket meg og ville forandre seg for meg.

Men nei, en gang utro...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt er det ikke slik at verken kvinner eller menn kan pule verken med eller uten prevensjon uten å utsette seg for en risiko for at det blir barn av det.

Feil!

Kvinnen kan pule så mye hun ønsker uten prevensjon og være 100% SIKKER på at det ikke blir barn av det. Siden hun har lovbestemt rett til abort.

Mannen derimot har ingen slik rett!

Nettopp det er en del av sakens kjerne! Mann og kvinne stiller ikke likt når det gjelder risiko for uønskede barn.

Siden kvinnen har full rett til å velge om barnet skal bæres frem bør mannen ha full rett til å frasi seg alt ansvar (økonomisk og tidsmessig) for ett barn han ikke ønsker. :popcorn:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden kvinnen har full rett til å velge om barnet skal bæres frem bør mannen ha full rett til å frasi seg alt ansvar (økonomisk og tidsmessig) for ett barn han ikke ønsker. :popcorn:

Kunne sikkert vært enig i det jeg. Utfordringen ligger i at jeg mener barnet har full rett til å ha en far. Om det så bare er idioten som lå med hennes mor...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne sikkert vært enig i det jeg. Utfordringen ligger i at jeg mener barnet har full rett til å ha en far. Om det så bare er idioten som lå med hennes mor...

Det er som sagt forskjell på juss og moral, det er ikke forbudt å være en drittsekk og det kan det heller aldri bli. Det vil alltid være muligheter til å opptre uetisk uten at man nødvendigvis bryter en lov.

Myndighetene har gitt kvinnen all makt juridisk, men det er ikke slik at kvinnen fra naturens side er utstyrt med auto-abort-knapp, så hun var i utgangspunktet prisgitt mannens og samfunnets luner. Heldigvis for henne er vår tids menn for at hun skal få hjelp til å få tatt abort om hun ønsker det. Det betyr at kvinner i vår tid kan være 100 % trygge på at sexen de har ikke trenger å medføre et uønsket barn. Spørsmålet er kort og godt om hun vil kvittere for denne friheten med å la mannen få samme mulighet. Hun har fått makt, måten hun bruker den på forteller hvem hun er. En oppegående kvinne vil holde seg til dealen med mannen hun har sex med og innser at skal hun ha barn må hun finne en mann som faktisk er villig til å bli far. Å påtvinge en elsker farskap i en situasjon der prevensjonen sviktet er fullstendig uakseptabelt og forkastelig. Selv om det ikke er ulovlig.

Endret av Cuckold
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuckold - virker som vi snakker samme språk!

Sikkert fordi vi begge er menn og ser en viss sjevfordeling i lovverket her. Siden det gir kvinnen en rekke rettigheter - men levner lite/ingenting til mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuckold - virker som vi snakker samme språk!

Sikkert fordi vi begge er menn og ser en viss sjevfordeling i lovverket her. Siden det gir kvinnen en rekke rettigheter - men levner lite/ingenting til mannen.

Sant, juridisk stiller menn og kvinner veldig ulikt, loven er svært skjev på dette området. Men selv om vi menn har vært med og gitt kvinnen makt er det jo ikke dermed sagt at alle kvinner må misbruke den og opptre som egosentriske og upålitelige vesener det ikke går an å ha en avtale med. Oppegående kvinner vil kvittere for friheten til å ha sex uten frykt for uønsket barn med å gi sine mannlige sexpartnere den samme trygghet.

Menn skal ikke lures til å bli fedre. Hvis begge parter er enige om at dette er sex som ikke skal resultere i barn må også han kunne stole på det. Hvis hun av overbevisningsgrunner skulle være mot abort bør hun gjøre ham oppmerksom på dette før de innleder et seksuelt forhold. Slik at han vet hvilken risiko han løper. Hvis han likevel tar sjansen har han selv valgt muligheten for å bli far, og da er alt greit, da har han visst hva han gikk til.

Men for menn som ønsker den samme friheten som kvinnen til å ha sex uten frykt for uønsket barn er det selvsagt avgjørende at man er enige om at abort er løsningen om prevensjonen av en eller annen grunn skulle svikte. Dette kan fungere helt fint så lenge hun bare er et anstendig og oppegående individ som ser det som uaktuelt å tvinge en mann til å bli far. Slike kvinner finnes og jeg tror vel sant å si de er i flertall, selv om vi også ser en del andre varianter, ikke minst her på KG.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra TS her. Etter å ha forsøkt å få tak i han i 2 dager uten at han svarte måtte jeg sende han en melding om hva som var skjedd. Han svarte med en gang, og vil gjerne prate med meg om, som han sa "hva skal du/vi gjøre med det". Vi skal prate om det i morgen, han ville i dag, men jeg er så lei meg og kaster opp i ett sett så jeg klarer bare ikke se han i dag. Meldingene hans etterpå har vært mange, han spør hvordan det går, om jeg er like kvalm, og at han syntes synd på meg som har det sånn. Jeg tror vel han er så empatisk fordi han selvsagt vil at jeg skal ta abort. Han har ikke nevnt abort, men skriver at det ikke akkurat var noe han hadde håpet på.....

Jeg gruer meg så vanvittig til å se han igjen, da jeg vet at det antagelig blir den siste gangen jeg får se han. Vet ikke hva jeg skal gjøre heller. SLiter med tanken om at ingen som får et barn angrer på det når de har fått barnet, men om jeg velger abort har han antagelig glemt meg med en gang det er utført, og at jeg da ikke har noen å "sørge" med eller snakke med. Jeg kan ikke fortelle noen at jeg har vært sammen med han slik.... Er så redd for å måtte slite med det at jeg har valgt bort barnet, og at han (faren) da vil unngå meg fullstendig. Da mister jeg liksom alt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra TS her. Etter å ha forsøkt å få tak i han i 2 dager uten at han svarte måtte jeg sende han en melding om hva som var skjedd. Han svarte med en gang, og vil gjerne prate med meg om, som han sa "hva skal du/vi gjøre med det". Vi skal prate om det i morgen, han ville i dag, men jeg er så lei meg og kaster opp i ett sett så jeg klarer bare ikke se han i dag. Meldingene hans etterpå har vært mange, han spør hvordan det går, om jeg er like kvalm, og at han syntes synd på meg som har det sånn. Jeg tror vel han er så empatisk fordi han selvsagt vil at jeg skal ta abort. Han har ikke nevnt abort, men skriver at det ikke akkurat var noe han hadde håpet på.....

Jeg gruer meg så vanvittig til å se han igjen, da jeg vet at det antagelig blir den siste gangen jeg får se han. Vet ikke hva jeg skal gjøre heller. SLiter med tanken om at ingen som får et barn angrer på det når de har fått barnet, men om jeg velger abort har han antagelig glemt meg med en gang det er utført, og at jeg da ikke har noen å "sørge" med eller snakke med. Jeg kan ikke fortelle noen at jeg har vært sammen med han slik.... Er så redd for å måtte slite med det at jeg har valgt bort barnet, og at han (faren) da vil unngå meg fullstendig. Da mister jeg liksom alt.....

Så hvorfor vil du få barn med en som ikke hadde valgt deg i utgangspunktet?

Beklager men jeg ble bare provosert over tankegangen din her.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS

Hvis du velger å beholde barnet må du sansynligvis gå gjennom graviditet, fødsel og småbarnstid alene. Barnet får neppe "helsøsken" (noe jeg vet at min storesøster/halvsøster er lei seg for) og du må forholde deg til en mann som er påtvunget farskap resten av livet.

Og jeg må si at hvis jeg var mann og hadde det jeg trodde var uforpliktende sex, så hadde jeg blitt ganske forbannet hvis jg ble påvunget å være far og betale bidrag i 18 år. Jeg er av den oppfatningen at det er urimelig i en slik situasjon. Samtidig: menn må bli MYE flinkere til å selv ta ansvar for at de ikke blir fedre hvis de ikke ønsker det.

Jeg ønsker deg uansett lykke til. skjønner at det ikke er noen lett situasjon.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn som lures til å bli fedre? Hva f**n snakker du om Cuckold? Bruk kondom, så blir ingen "lurt".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta abort. Prøv å gjør noe fornuftig..Du har allerede hjulpet å ødlegge livet til en kvinne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke få et babrn med utgangspunkt i at du aldri vil se han igen om du tar abort, det blir helt feil både for barn og mann. At du velger bort barnet og vil slite med det kan du ikke pålegge andre en deg selv, men du kan snakke med en venninde uten å si hvem faren er. Det finnes også helsestasjoner du kan oppsøke og ha samtaler med helsesøster. Så du er aldri alene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest baardsen

Det er en interessant debatt, kan ikke bidra på alle områder, men:

Det virker som om noen mener at menn burde bli ha en auto-bli-pappa knapp det øyeblikket kvinnen blir gravid, uavhengig av hva de var enige om på forhånd. Om han ikke vil ha noe med barnet (som han ikke vil at skal fødes) til sin pulevenn å gjøre: hva er galt med det? FuckFriend'en visste vel i himmelens navn at hun ikke var kona hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en interessant debatt, kan ikke bidra på alle områder, men:

Det virker som om noen mener at menn burde bli ha en auto-bli-pappa knapp det øyeblikket kvinnen blir gravid, uavhengig av hva de var enige om på forhånd. Om han ikke vil ha noe med barnet (som han ikke vil at skal fødes) til sin pulevenn å gjøre: hva er galt med det? FuckFriend'en visste vel i himmelens navn at hun ikke var kona hans?

Greit nok men han må fremdeles betale bidrag for et barn han i utgangspunktet ikke vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Så lenge det ikke er noen lov mot det skal du ikke føle dårlig samvittighet. Ved abort er det jo et liv du tar, sønn eller datter. Når han gjør en så stor livsfeil som å være utro, ja da får han ta konsekvensene. Jeg ville beholdt barnet uansett hva folk sier her. Det er din kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er noen lov mot det skal du ikke føle dårlig samvittighet. Ved abort er det jo et liv du tar, sønn eller datter. Når han gjør en så stor livsfeil som å være utro, ja da får han ta konsekvensene. Jeg ville beholdt barnet uansett hva folk sier her. Det er din kropp.

Tror du har misforstått noe grunnleggende hvis du tror juss og moral går ut på ett og at alt som er lov er etisk uproblematisk. Det er ikke forbudt å være en drittsekk eller å svike sine venner, men de fleste er vel enige om at det er negativt og uetisk og svike og bedra. Tilsvarende å lure en mann til å bli far. Menn har bidratt til at alle norske kvinner i dag kan ha sex uten å frykte at det skal resultere i et uønsket barn, anstendige oppegående kvinner vil kvittere for dette ved å sørge for at mennene de har sex med kan ha den samme trygghet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...