Gjest Vampen Skrevet 26. mai 2011 #241 Del Skrevet 26. mai 2011 Nei, jeg tror ikke du har det og historien din kan være godt funnet på, det er det jo ingen andre enn du som vet noe om. Nå blandet du også inn narkomane og kleptomane, helt bevisst regner jeg med, på et helt annet plan enn jeg gjorde. Jeg gjorde det i forhold til verdier, ikke omsorgsevne og det var et direkte svar på at man ga feil verdier til et barn om det var et resultat av et forhold der en part var opptatt. Jeg syns egentlig det verste er at dere kan oppfordre ts til å ta abort, men jeg regner med at empati og samvittighet kanskje er så viktig, kjerringa har jo hatt seg med en fyr som kunne vært deres, ikke sant? Hehe, ja Brunhilde, jeg har seilt gjennom livet i medvind. Ingen problemer eller vanskeligheter i det hele tatt. For det er jo selvfølgelig sånn det er, er man ikke enig med deg, så har man aldri opplevd noe vanskelig, eller så har man bare en skrue eller ti løs? Og ja, selvfølgelig har jeg også funnet på historien. For den var jo så uvanlig og unik at den umulig kan være sant? Det er jo umulig å tenke seg til at det finnes mennesker som er "et produkt" av utroskap og som sliter med det fordi det har laget en vanskelig situasjon i forhold til en forelder? Helt utenkelig! Det er selvfølgelig langt mer logisk at jeg tar meg bryet med å sitte her og koke opp en løgnhistorie for å... hva da egentlig? Nå har jeg forøvrig også skrevet hva JEG hadde gjort, jeg har ikke rådet TS til noe som helst. Utover å dra fingern ut stumpen og se situasjonen for hva den er og gjøre seg noen tanker om hvordan det vil være å få et barn inn i dette. Dette handler nemlig ikke bare om inntekt og alder. Valget hun tar kommer til å ha konsekvenser for flere enn henne selv, ikke minst barnet, og da er det en fordel å faktisk ha gjort seg noen tanker utover å bli forbanna over at han vil ta hensyn til dama si. Jeg skjønner at tanken på at han kan komme til melde seg helt ut av barnets liv, eller som andre har nevnt, fortsette med dama og sammen med henne (eller en annen dame) kreve å være en del av barnets liv, ikke er så kul å ta inn over seg. Det betyr ikke at det ikke er noe man bør tenke seg gjennom. Jeg syntes det er mer pussig at du og andre med deg forsøker å bagatellisere f. eks det faktum at det KAN være tøft for et barn å vokse opp i en slik situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 26. mai 2011 #242 Del Skrevet 26. mai 2011 Utover å dra fingern ut stumpen og se situasjonen for hva den er og gjøre seg noen tanker om hvordan det vil være å få et barn inn i dette. *LOL* billedlig beskrevet og jeg må innrømme at jeg lo selv om situasjonen er moralsk og etisk vanskelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #243 Del Skrevet 26. mai 2011 Til ts: Har du bestemt for at du skal ha ungen? Selv om faren sier han ikke vil ha noe med barnet å gjøre? Å langt er du på vei egentlig. Har ikke lest hele tråden. Jeg er også veldig nysgjerrig på hva du skal fortelle ungen når ungen en dag lurer på hvor pappa er? Barnets virkelige far. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #244 Del Skrevet 26. mai 2011 Hva er vitsen i å fortsette denne diskusjonen? TS er jo ikke lydhør for en eneste betraktning og turer fram med sin besettelse for denne mannen uten øre for noen innvendinger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 26. mai 2011 #245 Del Skrevet 26. mai 2011 Og bare for å ha sagt det, min venninne i historien er min venninne, ikke "min venninne". Mine foreldre var gift og min far er og har alltid vært i livet mitt. Det er altså ikke meg historien handler om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cupcake90 Skrevet 26. mai 2011 #246 Del Skrevet 26. mai 2011 Må si jeg blir kvalm av hva mange av dere skriver her inne. Fy fader å tett i pappen mange er! Kom dere på skolebenken, og kom dere ut blant folk. Dere trenger litt mer erfaring og kunnskap! Ts, det er din kropp, og ditt valg. Drit i dama hans, og drit i han. Ikke gidd å prat mer med han før du har tatt et valg. Ikke la han påvirke valget DITT. Tenk på hva DU vil. Ikke ta hensyn til han. Det ville ikke han gjort for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #247 Del Skrevet 26. mai 2011 Må si jeg blir kvalm av hva mange av dere skriver her inne. Fy fader å tett i pappen mange er! Kom dere på skolebenken, og kom dere ut blant folk. Dere trenger litt mer erfaring og kunnskap! Ts, det er din kropp, og ditt valg. Drit i dama hans, og drit i han. Ikke gidd å prat mer med han før du har tatt et valg. Ikke la han påvirke valget DITT. Tenk på hva DU vil. Ikke ta hensyn til han. Det ville ikke han gjort for deg. Valget DITT? Det er faktisk 2 stykker det er snakk om her. Det er ikke bare hennes barn. Det er like mye hans sitt barn som hennes og han har like mye han skulle ha sagt i en slik situasjon! Selvsagt skal man høre på hva barnefaren har å si å. Skal man tenke "dette er MITT valg. MITT barn og jeg gidder ikke å høre på hva barnefaren har å si og han har ingen ting han skulle ha sagt, så er man egoistisk. Hvis hun vil beholde barnet, så får hun selvsagt gjøre det men å si man bare skal drite i barnefaren blir for dumt uansett. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 26. mai 2011 #248 Del Skrevet 26. mai 2011 erfaring og kunnskap om hva da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #249 Del Skrevet 26. mai 2011 Må si jeg blir kvalm av hva mange av dere skriver her inne. Fy fader å tett i pappen mange er! Kom dere på skolebenken, og kom dere ut blant folk. Dere trenger litt mer erfaring og kunnskap! Ts, det er din kropp, og ditt valg. Drit i dama hans, og drit i han. Ikke gidd å prat mer med han før du har tatt et valg. Ikke la han påvirke valget DITT. Tenk på hva DU vil. Ikke ta hensyn til han. Det ville ikke han gjort for deg. Mens jeg blir kvalm av hva du skriver! Det trengs to for å lage barn og da må begge to få muligheten til å uttale seg om konsekvensene av det. Det er jo like mye hans som hennes kommende barn. Hvis han ønsker abort og hun ønsker å beholde det så kan hun i praksis gjøre det, men da er hun innefortått med konsekvensene. Ta hansyn til han! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest enois Skrevet 26. mai 2011 #250 Del Skrevet 26. mai 2011 Tråden er ryddet gjentatte ganger, og stenges. enois, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg