Gå til innhold

Gravid med "pulevenn"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Illiya

Man bør bruke prevensjon, men om kvinnen ikke vet om hun vil bære frem et barn i et tilfelle der prevensjonen svikter bør hun gjøre mannen oppmerksom på det. Verre er det ikke. Kondomer er greie å ha i mange tilfeller, ikke minst hvis man har manga sexpartnere og one night stands, men det er ikke alle som liker å bruke kondom, og har man en fast sexpartner som går på p-pille og man for øvrig er enige om at man ikke skal ha barn sammen, burde det gå an å ha sex også uten kondom.

Enig i akkurat det. Men som sagt, noen/mange er enig i abort, og ønsker seg heller ikke barn selv. Så blir de gravide, hormonene står på, og påvirker beslutningen. Så det kan være vanskelig å vite hvordan en reagerer før en er i situasjonen. Og det bør også menn få vite mer om.

Liker man ikke å bruke kondom, og likevel velger å ha sex med tilfeldige eller ha elskerinner man ikke vil noe med, ja så får man ta sjansen på at det går bra da. Man velger jo selv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gurimalla

Man bør bruke prevensjon, men om kvinnen ikke vet om hun vil bære frem et barn i et tilfelle der prevensjonen svikter bør hun gjøre mannen oppmerksom på det. Verre er det ikke. Kondomer er greie å ha i mange tilfeller, ikke minst hvis man har manga sexpartnere og one night stands, men det er ikke alle som liker å bruke kondom, og har man en fast sexpartner som går på p-pille og man for øvrig er enige om at man ikke skal ha barn sammen, burde det gå an å ha sex også uten kondom.

Jeg mener det er utopi å tro på den avtalen du viser til nettopp av de grunner som Illiya viser til:

Når damer blir gravide, så setter kroppen i gang med hormoner. Antagelig en greie som skal beskytte fosteret, kvinnen får ivhertfall et behov for å beskytte fosteret sitt. De biologiske endringene som skjer i kroppen gjør ofte at det føles veldig vanskelig å ta abort, selv for kvinner som i utgangspunktet ikke ønsker barn. Det er derfor kvinner plutselig vurderer å beholde, selv om de var helt enig i abort FØR de ble gravide.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i akkurat det. Men som sagt, noen/mange er enig i abort, og ønsker seg heller ikke barn selv. Så blir de gravide, hormonene står på, og påvirker beslutningen. Så det kan være vanskelig å vite hvordan en reagerer før en er i situasjonen. Og det bør også menn få vite mer om.

Liker man ikke å bruke kondom, og likevel velger å ha sex med tilfeldige eller ha elskerinner man ikke vil noe med, ja så får man ta sjansen på at det går bra da. Man velger jo selv.

Ja, han velger selv hvis hun har sagt fra om at hun til tross for at de her og nå er enige om ikke å få barn sammen kanskje likevel ikke vil ta abort om prevensjonen skulle svikte.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi menn har vært med og sørget for at alle norske kvinner kan være 100% trygge på at sexen de har ikke resulterer i et uønsket barn, det kan normalt oppegående etisk ansvarlige kvinner også sørge for at sexpartnerne deres er trygge på. Og det skulle bare mangle.

Du er blant de få menn som alltid bruker kondom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Illiya

Ja, han velger selv hvis hun har sagt fra om at hun til tross for at de her og nå er enige om ikke å få barn sammen kanskje likevel ikke vil ta abort om prevensjonen skulle svikte.

Jeg tror ikke kvinner som ikke har vært gravide VET hvor sterkt endringene i kroppen påvirker dem sånn sett. Så hun kan være helt bestemt på at hun IKKE vil ha barn, og ser dermed ikke selv risikoen for at hun lar være å ta abort.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis du har lest hva jeg har skrevet om utroskap i andre tråder vil du se at jeg på ingen måte forsvarer den slags. Så at dette er en drittsekk er det ingen tvil om. Men nå er jeg altså for at man skal opptre redelig overfor alle mennesker, og den urett TS her truer med kan ikke oppveies av at offeret har gjort en utilgivelig urett mot sin egen kjæreste. Det er to helt forskjellige forhold som ikke må blandes sammen. Og om noen skal straffe ham for utroskapen må det jo være dama, ikke elskerinnen som hele tiden har visst at hun hadde sex med en som bedro kjæresten sin.

TS her! Til Cuckold: Har du i det heletatt lest hva jeg har skrevet? Du er så full av deg selv at du ikke ser denne situasjonen for det den er! Fakta er at jeg brukte prevensjon. Du presterer å skrive "den urett TS her truer med....." Hva i helvete!!!! Jeg har skrevet at jeg aldri ville krevd en krone av han hverken i barnebidrag eller noe annet. Jeg ville ikke kreve at han skulle ta del i noe som helst når det gjelder barnet dersom jeg ikke klarer å ta abort! Han spurte meg om jeg brukte prevensjon etter at vi hadde hatt sex hele 3 ganger. Og det gjorde jeg jo. Jeg skal snakke med han face to face i dag, og jeg har ikke bestemt meg for hverken det ene eller det andre enda, men jeg er over hodet IKKE ute etter å ødelegge hans liv. Jeg mener at i situasjoner hvor jenter "lurer" gutter ved å bli gravide, og velger å beholde så burde mannen ha noe å si, og han burde ikke kunne stilles til ansvar økonomisk dersom han sier klart ifra at han ønsker at kvinnen skal ta abort. Jeg mener IKKE at han skal kunne kreve abort, og at hvis kvinnen velger å beholde så må hun ta det fulle ansvaret selv. Det er jeg beredt på dersom jeg kommer til å beholde!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man bør bruke prevensjon, men om kvinnen ikke vet om hun vil bære frem et barn i et tilfelle der prevensjonen svikter bør hun gjøre mannen oppmerksom på det. Verre er det ikke. Kondomer er greie å ha i mange tilfeller, ikke minst hvis man har mange sexpartnere og one night stands, men det er ikke alle som liker å bruke kondom, og har man en fast sexpartner som går på p-pille og man for øvrig er enige om at man ikke skal ha barn sammen, burde det gå an å ha sex også uten kondom.

Jeg mener det er utopi å tro på den avtalen du viser til nettopp av de grunner som Illiya viser til:

Når damer blir gravide, så setter kroppen i gang med hormoner. Antagelig en greie som skal beskytte fosteret, kvinnen får ivhertfall et behov for å beskytte fosteret sitt. De biologiske endringene som skjer i kroppen gjør ofte at det føles veldig vanskelig å ta abort, selv for kvinner som i utgangspunktet ikke ønsker barn. Det er derfor kvinner plutselig vurderer å beholde, selv om de var helt enig i abort FØR de ble gravide.

Og på dette svarte jeg:

Nå snakker vi altså ikke om folk som dropper prevensjon, men om folk som bruker prevensjon men der prevensjonen svikter.

Selvsagt kan folk få kalde føtter. Hørte nylig at norske soldater hadde fått en drill der øvelsen ble presentert som reell krig, og der noen av dem hadde løpt og gjemt seg. Det er nok ikke nødvendigvis i tråd med våre instinkter for overlevelse å stå opp og slåss med livet som innsats, men det må vi faktisk kunne forvente at man gjør når man ikke har sagt fra på forhånd at man ikke er i stand til å forsvare landet. Dette var bare et tilfeldig valgt eksempel, det finnes nok av eksempler på at vi mennesker føler for noe helt annet enn å følge opp våre forpliktelser, hadde det ikke vært for dette hadde vi aldri trengt å finne opp begrepet avtale eller mer generelt, etikk.

Jeg synes det er rart at det tydeligvis er kvinner som ikke føler det pinlig å fremstille sitt eget kjønn som uansvarlige uberegnlige hormonbomber som i motsetning til normale voksne mennesker er ute av stand til å inngå forpliktende avtaler med andre. Dette er jo en skammelig nedvurdring av deres eget kjønn, hadde dette enda vært fordommer presentert av menn fra 1800-tallet eller enda lenger tilbake, men at slike holdninger skal presenteres av kvinner på høylys dag, og til og med uten skam... dette kunne jo vært tatt rett ut av argumentasjonsrekken til menn som var mot kvinnelig stemmerett, som argumentasjon for at kvinner ikke er ordentlig voksne mennesker.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis du har lest hva jeg har skrevet om utroskap i andre tråder vil du se at jeg på ingen måte forsvarer den slags. Så at dette er en drittsekk er det ingen tvil om. Men nå er jeg altså for at man skal opptre redelig overfor alle mennesker, og den urett TS her truer med kan ikke oppveies av at offeret har gjort en utilgivelig urett mot sin egen kjæreste. Det er to helt forskjellige forhold som ikke må blandes sammen. Og om noen skal straffe ham for utroskapen må det jo være dama, ikke elskerinnen som hele tiden har visst at hun hadde sex med en som bedro kjæresten sin.

TS her! Til Cuckold: Har du i det heletatt lest hva jeg har skrevet? Du er så full av deg selv at du ikke ser denne situasjonen for det den er! Fakta er at jeg brukte prevensjon. Du presterer å skrive "den urett TS her truer med....." Hva i helvete!!!! Jeg har skrevet at jeg aldri ville krevd en krone av han hverken i barnebidrag eller noe annet. Jeg ville ikke kreve at han skulle ta del i noe som helst når det gjelder barnet dersom jeg ikke klarer å ta abort! Han spurte meg om jeg brukte prevensjon etter at vi hadde hatt sex hele 3 ganger. Og det gjorde jeg jo. Jeg skal snakke med han face to face i dag, og jeg har ikke bestemt meg for hverken det ene eller det andre enda, men jeg er over hodet IKKE ute etter å ødelegge hans liv. Jeg mener at i situasjoner hvor jenter "lurer" gutter ved å bli gravide, og velger å beholde så burde mannen ha noe å si, og han burde ikke kunne stilles til ansvar økonomisk dersom han sier klart ifra at han ønsker at kvinnen skal ta abort. Jeg mener IKKE at han skal kunne kreve abort, og at hvis kvinnen velger å beholde så må hun ta det fulle ansvaret selv. Det er jeg beredt på dersom jeg kommer til å beholde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S her! Til Cuckold: Har du i det heletatt lest hva jeg har skrevet? Du er så full av deg selv at du ikke ser denne situasjonen for det den er! Fakta er at jeg brukte prevensjon. Du presterer å skrive "den urett TS her truer med....." Hva i helvete!!!! Jeg har skrevet at jeg aldri ville krevd en krone av han hverken i barnebidrag eller noe annet. Jeg ville ikke kreve at han skulle ta del i noe som helst når det gjelder barnet dersom jeg ikke klarer å ta abort! Han spurte meg om jeg brukte prevensjon etter at vi hadde hatt sex hele 3 ganger. Og det gjorde jeg jo. Jeg skal snakke med han face to face i dag, og jeg har ikke bestemt meg for hverken det ene eller det andre enda, men jeg er over hodet IKKE ute etter å ødelegge hans liv. Jeg mener at i situasjoner hvor jenter "lurer" gutter ved å bli gravide, og velger å beholde så burde mannen ha noe å si, og han burde ikke kunne stilles til ansvar økonomisk dersom han sier klart ifra at han ønsker at kvinnen skal ta abort. Jeg mener IKKE at han skal kunne kreve abort, og at hvis kvinnen velger å beholde så må hun ta det fulle ansvaret selv. Det er jeg beredt på dersom jeg kommer til å beholde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Illiya

Og på dette svarte jeg:

Jeg synes det er rart at det tydeligvis er kvinner som ikke føler det pinlig å fremstille sitt eget kjønn som uansvarlige uberegnlige hormonbomber som i motsetning til normale voksne mennesker er ute av stand til å inngå forpliktende avtaler med andre. Dette er jo en skammelig nedvurdring av deres eget kjønn, hadde dette enda vært fordommer presentert av menn fra 1800-tallet eller enda lenger tilbake, men at slike holdninger skal presenteres av kvinner på høylys dag, og til og med uten skam... dette kunne jo vært tatt rett ut av argumentasjonsrekken til menn som var mot kvinnelig stemmerett, som argumentasjon for at kvinner ikke er ordenlig voksne mennesker.

Det dreier seg rett og slett om biologi som skal sikre artens overlevelse. Beskyttelse av fosteret. Ikke at man er "uberegnelige hormonbomber".

Dere menn ynder jo å begrunne alle mulige behov dere måtte ha med biologi, uten at dere dermed blir beskyldt for å ikke være "ordentlig voksne". Så den der var drøy å komme med!

Det beste for begge parter er uansett å slippe å komme i en situasjon der en føler at en bør ta abort. Enten det fordi man helst vil/bør det selv pga egen situasjon, eller blir presset av andre. Det er vondt og vanskelig, enten man er 14 eller i f.eks ts sin situasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og på dette svarte jeg:

Jeg synes det er rart at det tydeligvis er kvinner som ikke føler det pinlig å fremstille sitt eget kjønn som uansvarlige uberegnlige hormonbomber som i motsetning til normale voksne mennesker er ute av stand til å inngå forpliktende avtaler med andre. Dette er jo en skammelig nedvurdring av deres eget kjønn, hadde dette enda vært fordommer presentert av menn fra 1800-tallet eller enda lenger tilbake, men at slike holdninger skal presenteres av kvinner på høylys dag, og til og med uten skam... dette kunne jo vært tatt rett ut av argumentasjonsrekken til menn som var mot kvinnelig stemmerett, som argumentasjon for at kvinner ikke er ordenlig voksne mennesker.

jeg skulle ønske at du kunne kjent disse hormonene på kroppen selv. hormoner er ikke bare en grei unskyldining vi kvinner bruker når vi føler for det.

og man kan ikke være sikker på hva man kommer til å føle i en situasjon før man har vert der, samme hvor bestemt man har vert før. jet tror kvinner og menn, som i utgangspunktet ikke vil ha barn, ser på uønsket graviditet veldig forskjellig. det virker som mange menn, deg inkludert, tenker at det ikke er så vannskelig å ta abort, at det kan sammenlignes med en hvilket som helst annen operasjon. og det kan det faktisk ikke, selv om kvinnen egentlig ikke vil ha barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at det ble brukt prevensjon og at prevensjonen sviktet, skjønner ikke at du kan tro at jeg ikke har fått det med meg. Jeg forsvarer heller ikke at elskeren din var utro mot kjæresten sin, men utroskap er et tema jeg har skrevet massevis av innlegg om i andre tråder, og det betyr som sagt ikke så mye fra eller til i denne sammenheng. At du er villig til å ikke oppgi ham som far på fødselsattesten er ingen god løsning, og det tror jeg egentlig du ser selv. Barn har behov for to foreldre, både en far og en mor, og det kan også oppstå situasjoner der det er viktig å vite hvem som er biologisk far. Det er heller ikke mulig å forhindre at mannen du eventuelt tvinger til å bli far faktisk reelt sett blir far - selv om du skulle spare ham for utgiftssiden rent økonomisk. Du må forstå at vi menn ikke nødvendigvis bare er sædpumper helt uten interesse eller følelser for vårt eget biologiske avkom. Hvis denne mannen først tvinges til å bli far, kan det godt tenkes at han ønsker kontakt med barnet sitt. Det er jo tross alt hans barn selv om det er du som har valgt at han skulle bli far uten at han hadde noe han skulle ha sagt.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dreier seg rett og slett om biologi som skal sikre artens overlevelse. Beskyttelse av fosteret. Ikke at man er "uberegnelige hormonbomber".

Dere menn ynder jo å begrunne alle mulige behov dere måtte ha med biologi, uten at dere dermed blir beskyldt for å ikke være "ordentlig voksne". Så den der var drøy å komme med!

Det beste for begge parter er uansett å slippe å komme i en situasjon der en føler at en bør ta abort. Enten det fordi man helst vil/bør det selv pga egen situasjon, eller blir presset av andre. Det er vondt og vanskelig, enten man er 14 eller i f.eks ts sin situasjon.

Nei, det er jo nettopp det menn ikke kan unnskylde seg med. Soldatene som løp og gjemte seg kunne ikke skylde på at overlevelsesinstinktet er sterkt hos oss mennesker slik at noen av oss "bare vil løpe og gjemme seg" når faren truer. Menn som voldtar kommer heller ingen vei med å vise til at biologien bare er så sterk og at samfunnet må ta høyde for at noen menn ikke er til å stole på. Slik funker det ikke. Voksne mennesker, menn men også kvinner, må kunne ta beslutninger og være i stand til å stå ved sitt ord selv om hormonene bruser eller frykten eller adrenalinet slår inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er klar over at det ble brukt prevensjon og at prevensjonen sviktet, skjønner ikke at du kan tro at jeg ikke har fått det med meg. Jeg forsvarer heller ikke at elskeren din var utro mot kjæresten sin, men utroskap er et tema jeg har skrevet massevis av innlegg om i andre tråder, og det betyr som sagt ikke så mye fra eller til i denne sammenheng. At du er villig til å ikke oppgi ham som far på fødselsattesten er ingen god løsning, og det tror jeg egentlig du ser selv. Barn har behov for to foreldre, både en far og en mor, og det kan også oppstå situasjoner der det er viktig å vite hvem som er biologisk far. Det er heller ikke mulig å forhindre at mannen du eventuelt tvinger til å bli far faktisk reelt sett blir far - selv om du skulle spare ham for utgiftssiden rent økonomisk. Du må forstå at vi menn ikke nødvendigvis bare er sædpumper helt uten interesse eller følelser for vårt eget biologiske avkom. Hvis denne mannen først tvinges til å bli far, kan det godt tenkes at han ønsker kontakt med barnet sitt. Det er jo tross alt hans barn selv om det er du som har valgt at han skulle bli far uten at han hadde noe han skulle ha sagt.

TS her. Jeg skrev at jeg kommer til å oppgi han som far til mitt barn. Ikke snakk om noe annet, men jeg kommer ikke til å KREVE noe av han hverken økonomisk eller fysisk/psykisk. Dersom han ønsker kontakt med barnet sitt er det kjempefint, men siden det er JEG som må ta valget til slutt føler ikke jeg at jeg kan kreve noe som helst av han. Ingenting ville gledet meg mer enn om han ville ta del i vårt barns liv, men jeg kan jo ikke kreve det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg skrev at jeg kommer til å oppgi han som far til mitt barn. Ikke snakk om noe annet, men jeg kommer ikke til å KREVE noe av han hverken økonomisk eller fysisk/psykisk. Dersom han ønsker kontakt med barnet sitt er det kjempefint, men siden det er JEG som må ta valget til slutt føler ikke jeg at jeg kan kreve noe som helst av han. Ingenting ville gledet meg mer enn om han ville ta del i vårt barns liv, men jeg kan jo ikke kreve det.

Du velger i tilfelle likevel å tvinge en tidligere elsker til å bli far. Bare fordi prevensjonen sviktet. Og så vidt jeg kan forstå er ikke hans utbetalinger til barnet bare en sak mellom deg og ham, det er en sak mellom ham og staten. Hvis han ikke betaler det han skal begår han lovbrudd og blir en kriminell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke kvinner som ikke har vært gravide VET hvor sterkt endringene i kroppen påvirker dem sånn sett. Så hun kan være helt bestemt på at hun IKKE vil ha barn, og ser dermed ikke selv risikoen for at hun lar være å ta abort.

Jeg er kvinne og har vært uplanlagt gravid, og kan forsikre deg om at det for meg ikke var noe problem å bestemme seg for å ta abort, hormoner eller ei.

Jeg fatter ikke hva TS tenker med, som innbiller seg at en samtale med den utro idioten kan løse noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er en stor feil med hva Cuckold skriver. Damer skal være moralsk forpliktet til å redegjøre for sin usikkerhet omkring hva de vil gjøre dersom de får et barn. Hvor ble det av menns moralske forpliktelse til å spørre?

Videre, når ble det slik at man ikke fikk bytte mening? Hvor mange ganger har ikke jeg vært sikker i min sak, men allikevel byttet mening, lissom? Hvis sammenlikningen med kontraktsinnleggelse skal fullbyrdes, da må vel menn skrive kontrakt med dama før de puler, da?

Endret av KårnflakeKid
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stor feil med hva Cuckold skriver. Damer skal være moralsk forpliktet til å redegjøre for sin usikkerhet omkring hva de vil gjøre dersom de får et barn. Hvor ble det av menns moralske forpliktelse til å spørre?

Videre, når ble det slik at man ikke fikk bytte mening? Hvor mange ganger har ikke jeg vært sikker i min sak, men allikevel byttet mening, lissom? Hvis sammenlikningen med kontraktsinnleggelse skal fullbyrdes, da må vel menn skrive kontrakt med dama før de puler, da?

Nei, det er ikke slik at man må forusette at mannen ikke har noe imot å få barn i et forhold der man bruker prevensjon med mindre mannen har gjort uttrykkelig klart at han heller ikke ønsker barn om prevensjonen skulle svikte. Om man har et forhold der man ikke har snakket om å få barn og der man bruker prevensjon er det naturlig å anta enighet om at man ikke skal barn sammen. De fleste vil nok også ta abort i en slik situasjon, men hvis hun ikke er sikker på om hun ønsker abort i en slik situasjon bør hun gjøre ham oppmerksom på det, slik at han også vil være klar over at eventuell svikt i prevensjonen kan bety barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ganger har ikke jeg vært sikker i min sak, men allikevel byttet mening, lissom?

Sånn som den setningen hørtes ut, håper jeg ikke du er representativ lissom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og har vært uplanlagt gravid, og kan forsikre deg om at det for meg ikke var noe problem å bestemme seg for å ta abort, hormoner eller ei.

Jeg fatter ikke hva TS tenker med, som innbiller seg at en samtale med den utro idioten kan løse noe som helst.

TS her. Selvsagt skal jeg prate med han om dette, det ønsker jo han også!!!! Skulle jeg bare tatt avgjørelsen alene da eller? Nei vettu hva! Og selv om det ikke var noe problem for deg å ta abort betyr ikke det at alle andre tar like lett på det! Jeg vil heller ikke kalle han for en idiot. Ja, han har vært utro mot dama si, men når man er i ett forhold hvor man bare treffes noen få ganger i ÅRET får man behov... men det er en helt annen sak som jeg ikke gidder å diskutere.

Jeg er faktisk blitt glad i han og ville aldri gått bak hans rygg, abort eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...