Gå til innhold

Gravid med "pulevenn"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en "pulevenn" i noen måneder nå. Jeg har blitt veldig glad i han, han er nok bare ute etter sex. Han er i et forhold, men de bor ikke sammen, de er ikke så mye med hverandre heller. Nå har jeg akkurat funnet ut at jeg er gravid, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Selvsagt skulle jeg ønske at han var glad i meg også, men han er ikke av den snakkesalige typen så hva han egentlig tenker om meg vet jeg ikke. Han sender en melding i ny og ned, spør hvordan jeg har det osv.

Tror jeg vil fortelle han det, men er så usikker på reaksjonen hans. Går på p-ringen, så mulighetene for dette var små, men det skjedde altså.... Hvordan burde jeg gå frem her? Syntes dere hn kan "kreve" at jeg skal ta abort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er slike tilfeller man ser konsekvensen av pulevenner og kansje en tankeveker for framtiden??? Jeg ville sagt fra og samtidig sagt hva jeg hadde bestemt meg for, abort eller beholde. Ingen kan tvinge deg til å ta abort, men du kan ikke tvinge han til å ha følelser for deg slik at han går fra kjæresten sin og til deg. En annen ting er at jeg ikke ville hatt en mann som hadde pulevenner på si. Beholder du blir du mest sansynlig alenemor.

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fikira

Han kan ønske abort, men kan ikke kreve en døyt.

Velger du å få barn, så får du barn, han må innfinne seg i å betale bidrag.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en "pulevenn" i noen måneder nå. Jeg har blitt veldig glad i han, han er nok bare ute etter sex. Han er i et forhold, men de bor ikke sammen, de er ikke så mye med hverandre heller. Nå har jeg akkurat funnet ut at jeg er gravid, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Selvsagt skulle jeg ønske at han var glad i meg også, men han er ikke av den snakkesalige typen så hva han egentlig tenker om meg vet jeg ikke. Han sender en melding i ny og ned, spør hvordan jeg har det osv.

Tror jeg vil fortelle han det, men er så usikker på reaksjonen hans. Går på p-ringen, så mulighetene for dette var små, men det skjedde altså.... Hvordan burde jeg gå frem her? Syntes dere hn kan "kreve" at jeg skal ta abort?

Sorry har ingen gode forslag til hvordan å gå frem,men INGEN kan kreve eller tvinge deg til abort!

Det er opp til deg hva du vil.

Er helt sikker på at du klarer deg utmerket alene med ett barn om han ikke skulle stille opp.

Ble selv ufrivellig gravid og barnefaren stakk av,men dette skal jeg klare uten han!

Har familie og venner som heldigvis støtter meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan si akkurat hva han vil, men dette er DITT valg. Om han stiller opp eller ikke kan kanskje påvirke forutsetningene, men valget må du ta, uavhengig av hva han eller andre tenker og mener.

Hvordan du skal gå fram må klokere folk enn meg si noe om, men jeg synes han bør få vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Jeg har en venninne som var i samme situasjon. Hun valgte å beholde barnet, selv om han ville at hun skulle ta abort. Du bør ikke la deg presse til noe du ikke vil. Du bør fortelle det til han så snart som mulig, det er viktig at han føler at du ikke har forsøkt å holde noe skjult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her. Er så redd for at han skal tro at han ikke er faren, men jeg har ikke hatt noen andre på flere måneder og testen viste 2uker 3 dager. Den dagen VET han at vi var sammen. Lurer på o jeg bare skal sende han et bilde av testen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Ring han og si at dere må snakke sammen. Hvis han vil ta det på telefon bør du fortelle hva som har skjedd, du har brukt prevensjon men likevel blitt gravid, han er faren og du vil beholde barnet. Si at han kan tenke litt på hva han vil og at dere kan snakke mer sammen når han har latt nyheten synke inn.

Ikke send bilde av testen, det er for useriøst.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI! det kan han ikke.. Det er ditt barn, å du burde fortelle han hva som er i ferd med å skje ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Selvfølgelig må du fortelle han om det. Det er hans og ditt livs megatabbe som vil endre livet deres helt, men ok. Gjort er gjort. har man sex med noen man ikke ser for seg et liv med så kan en drite på draget. Lykke til.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags test har du brukt som viser at du er 2 uker og 3 dager på vei?

Forøvrig: som man reder ligger man, og nå må DU bestemme deg for hva du vil gjøre. De harde fakta er at det er lite sannsynlig at denne spesielle vennen din kommer til å dumpe dama si for å leve de lykkelige dagene sammen med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig må du fortelle ham det!

Det vordende barnet er jo akkurat like mye hans som ditt, og han må absolutt få vite at du er gravid og få lov til å uttale seg. Dersom han ikke ønsker barn må du ta konsekvensen av det, om så er at du blir alenemor uten hans støtte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen så dårlig gjort!!

Stakkar dama hans!

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han kan ønske abort, men kan ikke kreve en døyt.

Velger du å få barn, så får du barn, han må innfinne seg i å betale bidrag.

Dessverre! At mannen i grunn ikke har noe han skulle ha sagt, da moren kan overstyre alle hans ønsker. Riktignok kan han velge å ikke ha noen kontakt med dem i fremtiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i helvete kan du ikke finne din egen pulevenn, hvorfor må du ta andres menn!

Endret av enois
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fikira

Dessverre! At mannen i grunn ikke har noe han skulle ha sagt, da moren kan overstyre alle hans ønsker. Riktignok kan han velge å ikke ha noen kontakt med dem i fremtiden.

Fordi det er hennes kropp, og å overstyre det og tvinge fram en abort er faktisk utrulig skadelig for psyken til ett kvinnfolk.

ALLE vet at konsekvensen av sex er at det kan bli ett barn av det. Håndterer man ikke det, så får man krysse beina og holde seg unna.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er deres egen feil, og det er 50% fordeling av ansvar her. Når to personer velger å ha sex med hverandre vet man hva som KAN skje. Derfor mener jeg at du må ta konsekvensene av de handlingene du har gjort, og du må fortelle fyren det sånn at han kan ta konsekvensene av det han har gjort. Om han velger å fortelle dama det eller ei, det er opp til han, men dette er i alle fall hans barn også. For dama til denne fyrens del så håper jeg virkelig at fyren dumper henne til fordel for deg, sånn at dere kan leve "lykkelig" sammen og være barnas foreldre mens dere holder dere unna alle andre respektable mennesker.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Liker hvordan kvinnene her går til angrep på TS. Hun knullet en mann, det er mannens ansvar å være trofast mot sin partner, ikke TS ansvar.

Edit:

Angående situasjonen du har havnet i, TS... You're screwed, and not in a good way.

Sannsynligheten er stor for at han vil at du skal ta abort. Sannsynligheten er astronomisk liten for at han blir i lag med deg. Sannsynligheten er størst for at du blir alenemor, om du velger å beholde barnet.

Endret av Katten.
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bør få vite at du er gravid, samt hva du bestemmer deg for. Dama hans bør få vite at kjæresten er utro og at du bærer barnet hans. Og du har rett til å ta valget selv på om du vil beholde barnet eller ikke. Men bare for å lufte en tanke jeg ville tenkt: han er ikke den mest seriøse fyren/pappaen som er utro og smeller ei anna ei på tjukka. Enten blir du alenemor (veldig stor sjanse for det..), eller så dumper han henne til fordel for deg - og skaden kan skje igjen hvor du står i dama hans sine sko. Ønsker deg uansett lykke til - og i første omgang: fortell han det.. :)

Endret av Plutseliten
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Til dere som skal ha det til at jeg er et ludder som ligger med ei annen dames mann: Han fortalte ikke akkurat det til meg da! Fant ut DET etter at vi hadde hatt sex.... Forholdet deres er ikke akkurat bra sier han... Men hva vet vel jeg egentlig om det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...