Gå til innhold

"langtidsprøvere" - kom frem

Chiquita

Anbefalte innlegg

Hmm...

Dere som er i gang med prøverør (eller allerede har forøkt) - er det fordi det er noe galt med en av partene?

Jeg bare lurer, for jeg fikk nemlig vite i dag at alt er i skjønneste orden med både sambo og meg, men allikevel lurte han på om vi ville gå videre til prøverør. Vi har forsøkt i litt over 2 år, men jeg er bare 24 år gammel og føler det er riktig å vente litt med å ta et såpass "stort" skritt - iallefall med tanke på at alt er i orden (fysisk) med oss.

Hos oss er årsaken til barnløsheten dårlig sædkvalitet, så sjansen for å lykkes på egenhånd er omtrent null. :riste:

Har du vurdert å oppsøke homopat. Det er flere som har blitt gravide etter å ha oppsøkt homopat (der det ikke er noe fysisk galt med noen av partene). Jeg tror jeg hadde forsøkt det først og, hadde ikke det fungert så hadde jeg kontaktet fastlegen min for å få han til å sende søknad for prøverør. Du sier du bare er 24 år, men tro meg tiden går fort når du først kommer inn i "prøverørs karusellen". Og siden du bor i Akershus er vel sjansenen for at du eventuelt ønsker å ta behandlingen på Riksen eller Ullevål. Der er det for tiden 6-9 mnd vente tid. Tiden flyr....

Og som du kan lese i denne artikkelen er det mange som venter for lenge før de oppsøker hjelp.

Lykke til videre uansett hva dere velger å gjøre. :tommelsmil:

Hilsen

Zianta :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja... Pappa er utdannet homeopat :)

Kanskje jeg skulle spørre han..?

Legen sa jo at vi antakelig ville lykkes på egenhånd, så vi venter nå litt med prøverør uansett... *s* Kan jo hende at vi kan spare de 18.000! :P

Jeg er bare så glad jeg nå.. for å vite at alt er i orden med oss!

1000 takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har mer eller mindre prøve siden sønnen vår døde for litt over ett år siden. vi skal jo ikke til noen utredning da, siden vi har klart det før. det er slitsomt med all prøvingen og skuffelsen som følger hver eneste mnd, men det er ikke like lett for alle. og når man tenker så mye på det, er det jo lett for å ta litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel betegnes som en langtidsprøver, sluttet med prevensjon i des. 00. Men har vært "skikkelig" prøvere siden jan. 02. Er ferdig utredet, har endometriose. Skulle vært i gang med IVF, men pga en skrivefeil på en blodprøve er dette blitt utsatt. Regner med å komme i gang våren 04. Går for tiden til homeopat, og håper selvsagt at et under skal skje !

Må legge til at vi er så heldige at vi har en tulle på snart seks år !

Lykke til alle sammen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om jeg passer inn her, men prøver meg lell. Vi har vært aktivt prøvere siden januar 02, hadde en SA i juni i år. Alle sier at det går mye raskere å bli gravid etter en SA, men ikke i vårt tilfelle. Vet jo at vi fungerer, siden vi har ei jente på 3 1/2 år og en SA, Men er likevel frustrert på at vi ikke får det til.

Klem fra summis ! (som jobber "hardt" med saken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn
Tja... Pappa er utdannet homeopat  :)  

Kanskje jeg skulle spørre han..?

Jeg har også hørt om noen som har blitt hjulpet av akupunktur, kanskje det kan være noe "mens dere venter", Nightgrl?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et spørsmål til til dere som nå "står fram" som langtidsprøvere....

HAr dere definert dere selv som "ufrivillig barnløse" (et eller annet sted i "prosessen")

HAr dere tenkt tanken?

Jeg mener, kjenner dere til Foreningen for ufrivillig barnløse(FUB)?

Eller er dere ikke int. i slike ting enda?

HAr dere noen dere kan snakke med "IRL"?

Jeg har vært litt inne på FUB sine sider, men jeg selv synes de sidene er litt for "alvorlige". Og jeg synes egentlig de passer bedre for de som har kommet litt lengre i prosessen. (Men jeg er medlem)

Inne på SnartGravid (SG) har jeg også vært en del, men jeg kjenner at jeg blir lett "deprimert" og litt for "overfukusert" når alt der inne omhandler graviditet....

Derfor har jeg landet på KG - det beste nettstedet som finnes.

OG siden jeg ikke har noen jeg snakker med dette om IRL (Bortsett fra Bananmannen da), så har jeg mye "hjelp" i dette stedet...

Noen andre?

Er vi mange nok til å be om et eget "forum", kanskje?

Eller vil vi ikke være aktive nok?

Hva tenker dere?

*klem fra meg som i morgen skal starte på min andre Pergotime-kur*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har blitt rådet til å prøve akkupunktur. pappa og dama gjorde det i forkant av siste mann der. og det er andre som sier at det kan hjelpe. så jeg driver å luerer på om jeg skal la meg stikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål til til dere som nå "står fram" som langtidsprøvere....

HAr dere definert dere selv som "ufrivillig barnløse" (et eller annet sted i "prosessen")

HAr dere tenkt tanken?

Jeg mener, kjenner dere til Foreningen for ufrivillig barnløse(FUB)?

Eller er dere ikke int. i slike ting enda?

Nei, DEN tanken har ikke jeg tenkt iallefall. Og etter siste legebesøk - der vi fikk beskjed om at alt står bra til - har jeg fått opp håpet igjen... Så jeg vil nok ikke tenke den tanken Chiquita sikter til på et par år enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn
Solskinn: kanskje det..? Er dette en dyr affære - noen som vet hva det koster?

250-300 kr pr time (45 min), noe mer for første gangs konsultasjon som også varer lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig en langtidsprøver. Beg utredningen i -97, der de fant ut at jeg hadde PCO.

Utpå våren står IVF for tur, men først er det noen "runder" med PergoTime......vi vil gjerne gjøre unna ALLE de mindre/minst belastende alternativene som finnes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Logger meg inn for første gang her på KG. Ser ut til å være et aktivt og hyggelig forum! Har sniklest endel på FUBs sider, men er enig med den av dere ovenfor som syntes det var litt for "alvorlig".

Vel; her er vi:

Alder: 30

Gift med verdens beste :hjerter: i 4 år, vært sammen i 6 år

Prøvd i 3 år og 4 mndr.

En SA for 2 år siden, et par svake streker før det.

Var på lapraskopi i går; alt normalt!!!! (Selv etter egglederbetennelse og sammenvoksninger tarm/bukvegg!) HURRA :D

:briller: hadde litt dårlig sædkvalitet forrige gang; vi får mine blodprøvesvar og hans svar på mandag.

Vi er til utredning på Fertilitetsklinikken Sør.

Har også et spm til de mer erfarne her: Jeg har trodd at jeg har eggløsning, men fant ingenting på tester forrige mnd. Hva gjøres dersom jeg mangler eggløsning? Jeg har ganske regelmessige mens, men blør svart :oops: i en uke før mensen starter. Progesteronmangel?

Vel, dette ble mye. Koker litt over etter alle disse årene..

Gleder meg til å bli kjent med dere!

Hilsen Dcath 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på sykehuset og fikk tatt progesteronprøver i sommer, dette for å påvise eggløsning... Da kunne de også fortelle at det var fine verdier.

Mener de ble tatt litt før ventet mens, henvisning fra gynekologen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dcath: Dersom progesteronverdiene dine er lave kan du settes på feks. Pergotime... da skal du etterrett få eggløsning!

Jeg har nå tatt nest siste PergoTime kur , men resultatet fikk jeg i dag og det var dårlig...kun 3 i prog. nivå. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Det var jammen rask respons! :D

Kan jeg også spørre deg Mossa hva slags symptomer du har hatt på lave progesteronverdier?

Jeg får prøvesvarene på mandag, men er selvfølgelig altfor utålmodig til å vente på hva legen har å si :wink:

Vet du hva neste skritt blir for deg? Håper det også finnes andre måter å få sparket i gang kroppen på! Krysser fingrene for deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Hei!

Vi har vært prøvere i 5 år nå, skal inn å ha første prøverørforsøk i uke 6, skulle egentlig vært inne i uke 2 men Rikshospitalet hadde fullt, så da ble det holdt av plass til oss i uke 6. Gleder oss veldig og håper det lykkes for oss nå!! Ønsker alle langtidsprøvere Lykke til :lol:

Klem fra Håpefull (ikke innlogget) :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plonk ikke innlogget

Vi har prøvd siden september 2002, hadde SA i mai 2003 i 12. uke og har faktisk ikke orket å være her inne på KG etter det... så nå ble jeg litt lettet over å se at vi ikke er helt alene i hele verden om å slite litt! Nå for tiden er de fleste av mine beste venninner, søsteren min og flere kolleger gravide, så det er blitt litt mye for oss. Vet ikke helt hva som er galt og skal utrede mer om ikke så lenge. Har stadig vekk positive eggløsningstester, men ingen positive graviditetstester ennå... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva jeg skulle skrive hm det var etter annet om langtidsprøver eller ikke.

Joda vi er langtidsprøvere,men det har jeg jo skervet lenger oppe.

Legene sier vi fint kunne klart det på egenhånd,men ingen ting skjer hm frustrerende.

Har hatt en prøverørsforsøk,men ble avbrutt nå skal de sette oss på høyere doser neste gagn håper det går bra

Prøvd i litt over to år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg er en jente på 33 år, og er gift med en fantastisk mann!! Vi har forsøkt å bli gravid i 2 år nå (nøyaktig!), og vi er midt i vårt første forsøk (IVF).

Jeg har tette eggledere, og mannen min har litt varierende sædkvalitet. Men god nok for IVF. Jeg hadde legeskrekk og sprøyteskrekk, men det har gått utrolig mye bedre jeg hadde forventet!! Jeg skal ha uttak på mandag, og legen var veldig fornøyd med eggposene. I dag er jeg glad, og spent på hva resultatet blir :D

Gleder meg å høre om flere i samme situasjon, for det er ingen andre som kan forstå hva vi går igjennom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...