Gå til innhold

Kjærlighet og sex

Gjest LeiA

Anbefalte innlegg

Hvordan er det for dere menn når dere er i et forhold? Hva gjør sex for dere? Er det med på å opprettholde "kjærligheten" mellom dere og dama? Følelsene dere har for henne? Å er sexen det dere kan definere som grunnlaget for "gnisten" i forholdet? Håper på svar,da jeg er i en kinkig situasjon for tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg mann (virker som du spør andre menn) men etter hva jeg tenkter, så er sex mye viktigere den perioden man er forelska, altså helt i begynnelsen. Etter det så ble sex heller noe som ble vår måte å ta en pause fra hverdagen.

Man kan vell se på det som en måte å pleie forholde på, men jeg vil ikke si at forholde hadde gått i dass uten. Men dette er jo utrolig individuelt da? Avhenger vell av hva slags behov personene har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex kan ikke bære ett forhold alene i lengden. Men god sex i ett godt forhold er jo ett stort pluss.

For meg er ikke sex "grunnlaget" i ett forhold på noen som helst måte. Det er mer en spesiell ting man gjør sammen med kun sin spesielle partner. Og er mer ett "tillegg" til alt det andre fine man har, enn en hovedgreie. eller som tidligere nevnt her "en fin måte på pleie forholdet". Man viser at man er komfortable med hverandre, og nyter hverandre på mer enn en måte.

Jeg ville ikke endt ett ellers godt forhold på grunn av kjedelig sex.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det er jo forsåvidt det..men selv om vi alle er forskjellige,så hender det jo at vi tenker likt noen ganger. Å derfor er jeg interessert i å få vite om det er noen menn som kan relatere seg til det jeg spør om. For hvis det er sånn at sexen betyr mye for kjærlighetslivet i (noen) menns øyne,så kunne det være til hjelp for meg, med tanke på den situasjonen jeg er i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respons til TS:

Kjærlighet er en funksjon som skal sørge for at vi får barn. Det gjør det ganske åpenbart at sex er en del av pakken. Kjærester er akkurat som en venner bare at du legger til romantiskseksuell kjærlighet ved siden av de to andre formene en har for barn, familie og venner. Om sex er borte er det en stor del av dette tillegget som skiller kjærlighet fra rent vennskap.

Det går fint an å ha et partnerskap som er basert mest på vennskap. Det er nok ganske vanlig etter den første delen av dopamin(+mye annet)rusen daler. Gjerne innen 1,5 år eller mindre.

Avhengig av folks standard og forventninger er sex en viktig del av et partnerskap. Sex knytter også dypere bånd mellom to partnere på ubevist nivå. Det samme gjør økt intim kunnskap om partneren, for å gi et ekstra tips.

Det er altså viktig for de fleste med sex og det knytter sterkere bånd, men det trenger ikke nødvendigvis være en del av forholdet. Selv om det vil lage flere gnister.

Om du sa noe mer om hva informasjonen skal brukes til ville det vært lettere å gi et godt svar.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respons til TS:

Kjærlighet er en funksjon som skal sørge for at vi får barn. Det gjør det ganske åpenbart at sex er en del av pakken. Kjærester er akkurat som en venner bare at du legger til romantiskseksuell kjærlighet ved siden av de to andre formene en har for barn, familie og venner. Om sex er borte er det en stor del av dette tillegget som skiller kjærlighet fra rent vennskap.

Det går fint an å ha et partnerskap som er basert mest på vennskap. Det er nok ganske vanlig etter den første delen av dopamin(+mye annet)rusen daler. Gjerne innen 1,5 år eller mindre.

Avhengig av folks standard og forventninger er sex en viktig del av et partnerskap. Sex knytter også dypere bånd mellom to partnere på ubevist nivå. Det samme gjør økt intim kunnskap om partneren, for å gi et ekstra tips.

Det er altså viktig for de fleste med sex og det knytter sterkere bånd, men det trenger ikke nødvendigvis være en del av forholdet. Selv om det vil lage flere gnister.

Om du sa noe mer om hva informasjonen skal brukes til ville det vært lettere å gi et godt svar.

Henger meg på denne. Well said ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svarer ikke på vegne av alle menn, da jeg ikke vet deres syn, svarer på mine egne vegne:

Sex er en viktig ting i forholdet for meg. Delvis pga. jeg etter to år i seksuelt aktivit forhold er blitt vant med regelmessig sex og er "avhengig" av det, delvis fordi det er det beste uttrykk for kjærlighet to mennesker imellom og delvis fordi det hjelper mot stress. Sexen er for vår del ikke det som definerer gnisten i forholdet, det er heller hvor godt og åpent vi snakker sammen, men sex er helt klart en del av gnisten og.

Endret av Hankjønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at jeg og typen holdte på å gå ifra hverandre for litt siden.. Han var misfornøyd med hvordan vi hadde det osv..å mangelen på sex var en av grunnene han kom med, for vi hadde jo nesten ikke sex lenger. Derfor følte han at gnisten var borte, vi hadde det ikke gøy lenger..I tidligere diskusjoner har han sagt at nesten alt i forholdet vårt er komplisert( hehe,litt sant), mens sexen var det minst kompliserte..! Dette tar jeg jo som et kompliment, for det tyder jo på at han har vært fornøyd med sexlivet vårt, og satt veldig pris på det.

Mens nå, den siste tiden har det vært lite sex..Å derfor stusser jeg litt da, når vi kom til et punkt der vi(han) ikke så noe vits i å fortsette. Er det kanskje fordi han føler at sexen er bindeleddet vårt? Ikke bare det såklart. Men noe som er veldig viktig for ham for at han skal føle at vi har det bra? Når vi har sex,så er det veldig bra, og vi har det gøy. Så da tenker jeg at det er noe i det når han sier at vi ikke har det gøy mer osv..Fordi vi ikke har hatt sex så ofte? Jeg prøvde å skjerpe meg da han brakte dette på bane, og iløpet av en uke hadde vi sex like mange ganger som vi hadde hatt iløpet av en måned. Å etter det virker det som at han er begynt å se "gangen" i det her...men jeg er jo veldig usikker siden han var nokså klar til å gå. Var det bare mer sex som skulle til liksom...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan veldig godt være han føler sexen er bindeleddet ja. Et forhold uten sex ville for min del vært en trist ting, når to mennesker elsker hverandre og skal være sammen bør man kunne dele det intime "ritualet" som samleie er.

Kjip å elske noen, men pga. manglende sex gå rundt og ha lyst på sex og tenne på fine kvinner en ser i hverdagen. Det kan være vedlig ødeleggende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste avgjørelser, spesielt større avgjørelser er baserte på flere faktorer. Det virker på meg som kjæresten din kan ha latt seg irritere av det ene og andre. Det kan også være mer en det han nevnte som ligger bak. Når sexen minsket i tillegg så var det et tippepunkt hvor han tenkte at han like godt kunne avslutte forholdet. Det kan godt hende at sex er veldig viktig for han. Men jeg ville anta at det er mer en bare sexen som bør fikses på. Du burde kanskje tenke på hvorvidt forholdet egentlig fungerer og om en separasjon vil komme til å skje i fremtiden uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke sagt så meget, men De har sagt nok til at fremtiden for Dere virker noget dyster. Om vi her har et ungt par i rollen så vil det nok ikke være så ille om paret gikk hver sin vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ung ja..men har vært sammen i mange år..jeg er enda glad i han,å vi har jo blitt enige om å prøve å få ting til å fungere..han sier han er glad i meg..så da prøver vi. Veien videre er jo å få kartlagt hvilke problemer vi har. Er ikke helt enig i dette med at det kanskje er best om vi går fra hverandre. Er gresset så mye grønnere andre steder? Hvorfor strebe etter noe nytt? Hva med å heller prøve å ta vare på det man har? Kanskje er forholdet vår dødsdømt,men da skal alt være prøvd først...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt enig i at en burde forsøke å fikse på et forhold før en gir opp. Ellers mener jeg at en alltid burde prøve å forbedre seg som person og partner, om ting fungerer eller ikke. Det jeg ville si var bare at det er verdt å tenke ærlig over forholdets sannsynlige fremtid når større problemer oppstår. Ønsker deg lykke til med forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at jeg og typen holdte på å gå ifra hverandre for litt siden.. Han var misfornøyd med hvordan vi hadde det osv..å mangelen på sex var en av grunnene han kom med, for vi hadde jo nesten ikke sex lenger. Derfor følte han at gnisten var borte, vi hadde det ikke gøy lenger..I tidligere diskusjoner har han sagt at nesten alt i forholdet vårt er komplisert( hehe,litt sant), mens sexen var det minst kompliserte..! Dette tar jeg jo som et kompliment, for det tyder jo på at han har vært fornøyd med sexlivet vårt, og satt veldig pris på det.

Ut i fra det du skriver her ville jeg vært mer bekymret over hvordan det står til på andre områder i forholdet enn hvordan sexlivet er!

Jeg er enig i at sex er viktig, men som det ble skrevet over her så er ikke sex i seg selv nok til å bære et helt forhold. Så viss dere er i ferd med å gå fra hverandre hver gang det blir litt lite sex, så ser det ut som at dere har for lite bygge på ellers... Så jeg vil si at dere bør jobbe med å få de andre områdene i forholdet til å være mindre kompliserte, før eller samtidig med at dere jobber med å bedre sexlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...