Gjest Tex Skrevet 9. november 2003 #21 Del Skrevet 9. november 2003 Jeg får fex igjen klær som har ligget våte og møkkete i en plastpose og som da ikke lukter blomster akkurat og er fulle av mugg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2003 #22 Del Skrevet 10. november 2003 Skjerp dere alle sammen!! Tror dere virkelig mor har et bra og et dårlig sett med klær til barnet/a? Klær fra 70 og 80 tallet? Hahahaha. Hvor får hun i så tilfelle tak i de klærne *ler*??? Hvis det er så dårlig stelt med barnets klær, kan det jo tyde på at moren har vanvittig dårlig råd. Hva med å øke bidraget litt? Evt kjøpe klær til barnet og sende det med til mor. For dere tror sikkert også at barnebidraget går til luksusting til mor *ler enda mer*. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2003 #23 Del Skrevet 10. november 2003 Vi har faktisk ikke råd til å øke bidraget... For å ha regelmessig samvær med barnet har det kostet nær 150 000 i snart fem år. Vi har prøvd å kjøpe tøy, men det ser vi aldri til. Derfor to garderober. Et annet innspill, hva med når moren har flere barn og et annet alltid er velkledd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimmi Skrevet 10. november 2003 #24 Del Skrevet 10. november 2003 trodde vi hadde det ganske tøft i vårt samarbeide, men slik som denne diskusjonen får frem av merkeligheter har vi ikke her hos oss. mor sender med det gutten trenger, det skulle da bare mangle? vi kan da ikke handle inn ny garderobe til gutten for to helger i måneden (unger vokser da så fort!!!). vi har noen ganger kjøpt inn eller spleiset på ting som han trenger - eks vintersko eller annet (dyrt), men ellers står mor for den fulle og hele handlingen av klær og utstyr. det skal også sies at jeg (stemor) av og til har sendt med poser med arvet tøy som vi har fått. vi har ingen gutter her i familien foruten han, så dette ser jeg på som det mest fornuftige. dette har heldigvis ikke vært noe diskusjonstema (merkelig i grunn, for det er så mye annet rart vi har diskutert.....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kri Skrevet 11. november 2003 #25 Del Skrevet 11. november 2003 Herliga London, så mange artige svar Dette er tydeligvis et emne som engasjerer! Og jeg klarer heller ikkeå la vær. Jeg har to sønner som jeg sender til hver sin far annenhver helg. Og min mann har to døtre som kommer her sammen med mine to. En stund sendte moren til jentene med en bag med klær. Men siden innholdet var helt meningsløst (7 par ullsokker og ingen genser) både tidt og ofte, foreslo vi at vi skulle kjøpe inn noen klær som kunne rullere med hennes mellom hjemmene. Dette ble prøvet. Men etter en liten stund var mors påstend at hun fikk "sjabbaklær" igjen av oss og at vi beholdt alt det pene. Hun fikk da tilbake "sitt" og vi fikk "vårt". Tror hun ble litt paff da hun så at det peneste tøyet lå hos henne! Nå får vi ikke et plagg med. Vi har fylt et svært garderobeskap selv, med klær for enhver anledning. Føler oss bare litt dumme da ungene alltid må skifte før de drar.... Faren til min eldste sønn vil holde garderobe selv, han betaler redusert bidrag, mens jeg supplerer til spesielle anledninger. Min eldste sønn har fått med seg tre fullstendige skift til faren, og han kommer gjerne hjem med noe annet enn det han dro i. Jeg prøver å sende ham fra meg i ok klær, og nybadet, men hvis jeg skal være helt ærlig, det er enkelte plagg jeg lar ligge her. Det er fordi det kan gå opptil to måneder før jeg ser igjen et plagg. Også her sender jeg med ekstra klær til spesielle anledninger, på forespørsel. (Denne pappaen jobber også mest svart) Vi får bare gjøre det beste ut av det, dere, og huske på at dette er problemene til tåpelige voksne og ikke til barna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2003 #26 Del Skrevet 11. november 2003 Vi får bare gjøre det beste ut av det' date=' dere, og huske på at dette er problemene til tåpelige voksne og ikke til barna![/quote'] Amen Også er det vi voksne som påstår at vi bare vil det beste for barna våres, og så ender vi opp med at "han gjør sånn" og "hun gjør slik".... oppfører oss som små drittunger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 11. november 2003 #27 Del Skrevet 11. november 2003 Kjenner meg litt igjen her jeg også, jeg har ikke samvittighet til å ikke sette på han de fine nye klærne han bruker når jeg har han, jeg gidder ikke lete frem stygge klær å ta på han når han skal til pappan sin. Dessuten er det like viktig for meg at ungen min ser ordentlig ut når han er der som andre steder. Men det kan være litt frustrerende å kjøpe tøy, sende det med på helgebesøk, og aldri se det igjen.. Men, pappa'n er flink til å kjøpe klær og utstyr han også, så det går vel opp i spinninga tenker jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 11. november 2003 #28 Del Skrevet 11. november 2003 Har litt m økonomi å gjøre også da..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lala Skrevet 11. november 2003 #29 Del Skrevet 11. november 2003 Min kjærste er nok en av de slappe fedrene som ikke holder styr på klær. Men han argumenterer med at noe klær bør bare være igjen her fordi moren glemmer alltid å sende med noe. Og han liker helst og vaske klærne først, dermed blir det ikke sendt hjem samme helg. Men vi har også merket det at når vi henter han utenom planlagte tider er han alltid penere kledd når det er planlagt. Men det skal sies at etter vi begynte å fysisk handle klær til han selv (før fikk hun penger) så har noe av de klærne alltid blitt sendt med. Så han ser mer ordentlig ut nå, for hun også sendte bare med joggedresser som var slitte og for små før. Samboeren min har innført karantene med leker. Det han har kjøpt blir hos han. Jeg syns kanskje at det er litt strengt, men det ble for mye stress og flytte det frem og tilbake. Endte alltid opp med at togene var hos moren og skinnene hos faren osv. Og mye ble bare borte eller ødelagt hos henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bare innom...... Skrevet 11. november 2003 #30 Del Skrevet 11. november 2003 Jeremia..............tydelig at det er flere som har det som oss da! Det er ingen grunn til at moren skal la være å sende med nytt, fint tøy til pappa`n, for her i gården både vasker vi det og sender det pent pakket hjem igjen. Men noe må det jo være, for jenta blir jo "panikkslagen" hvis hun får noen flekker på tøyet som er mamma`s. Flere ganger har vi fått inntrykk av at det "ikke er så farlig" med tøyet vi har hjemme hos oss, men derimot mye viktigere å være forsiktig med klærne til mamma. Det har vel kanskje noe med holdningen vi har, at tøy faktisk er forbruksting. Men greit nok, vi har endel tøy her hjemme som hun har fått av besteforeldre osv., og før skiftet hun alltid før hun skulle hjem. Men nå er jenta blitt så stor (8 år), at vi synes det er synd at hun må drive å skifte hennes eget tøy. Mange klær er vel hakket finere/tøffere her i gården enn hjemme også. Blir spennende å se om det blir sendt med en varmere pysj da, neste helg. Har tenkt til å kjøpe en til hun kommer allikevel altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå