Gå til innhold

Høydeforskjell i forhold

spinnwild

Anbefalte innlegg

Jeg synes det hadde vært interessant å forhøre seg litt om høydeforskjellene i våre forhold. Synes mange kan henge seg opp i høyde når de er på jakt etter framtidig partner. Hvordan har dette resultert?

Selv mente jeg menn skulle være litt høyere, men ikke for høy. Har vært med både lavere, høyere og like høy menn. Er nå i forhold med en mann som er 40cm høyere enn meg. Jeg syntes lenge dette var for høyt, men jeg har aldri latt slike ting hindre følelser og forhold.

Etter det jeg har fått med meg, høres det ut som kvinner helst vil ha en mann litt høyere enn seg, og menn vil ha høye damer, men ikke høyere enn seg selv... Er det generelt slik at lave holder seg til lave, og høye holder seg til høye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fikira

Vil ha en som er ca like høy som meg...

La oss si man har sex i misjonæren, så vil jeg slippe å føle meg most under han mens jeg ser på kragebeinet og jeg vil også slippe å føle meg som en kjempe og se toppen av hodet hans.

Sånn for å sette det på spissen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, synes også det ikke er helt topp å føle seg som en kjempe i forhold til kjæresten. Men er kun 170cm på tåspissen så slipper det. I hvert fall sammen med kjæresten som er nesten 210... Jeg synes ikke det er så ille å være mindre enn, men er litt upraktisk i visse seksuelle stillinger ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 175 og kjærsten min er to meter... Synes dette er veldig koselig høydeforskjell!

Eneste er at jeg ikke har takla gutter som er lavere enn meg med mere enn noen centimeter..det er fordi jeg er ganske lubben og da blir jeg så sinnsykt svær og føler meg som monsterJosephine..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sammen med en som var 4 cm høyere enn meg og en som var 24 cm høyere enn meg. Foretrakk helt klart sistnevnte, men noe midt i mellom hadde sikkert vært enda mer ideelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1.66, og for å være overflatisk, så er idealhøyden på en partner mellom 1.73 og 1.80.

Har sjelden (aldri?) falt for veldig høye gutter, av én eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 160, eksen var 194 (og han var ikke noen tynn flis.) Føler meg litt mer vel med nåværende kjæreste på ca 180, men det kan jo ha litt med å gjøre at eksen var en dust og :P

Faller for høye menn (175 + ca) , syns lave menn er usexy.. Så kunne aldri vært sammen med en på min egen høyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde følt meg som en flodhest sammen med en fyr som var like høy som (eller lavere enn) meg. :sjenert: Her er jeg 172 og han 185 sånn ca, det funker flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det hadde vært interessant å forhøre seg litt om høydeforskjellene i våre forhold. Synes mange kan henge seg opp i høyde når de er på jakt etter framtidig partner. Hvordan har dette resultert?

Selv mente jeg menn skulle være litt høyere, men ikke for høy. Har vært med både lavere, høyere og like høy menn. Er nå i forhold med en mann som er 40cm høyere enn meg. Jeg syntes lenge dette var for høyt, men jeg har aldri latt slike ting hindre følelser og forhold.

Etter det jeg har fått med meg, høres det ut som kvinner helst vil ha en mann litt høyere enn seg, og menn vil ha høye damer, men ikke høyere enn seg selv... Er det generelt slik at lave holder seg til lave, og høye holder seg til høye?

Jeg er lav, men vil ikke ha lav mann! Men ikke alltid man kan styre det. Endte i hvertfall opp med en mann som er 30 cm høyere (som jeg elsker uavhengig av høyde) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sammen med en gutt i 3 år, og han var akkurat et hode høyere enn meg, noe jeg egentlig synes var perfekt høyde i forhold til hverandre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri tenkt over sånt, har vel sett par der jenta er 150 og han er 200, og da er det jo godt synlig at det er en høydeforskjell, men det ser bare litt morsomt ut...

Er sammen med en som er 6cm høyere enn meg omtrent og det fungerer fint det. Eksen var 12cm og det fungerte like fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en artikkel for noen år tilbake om at noen forskere hadde kryss-eksaminert skilsmissestatistikk og høydeforskjell og funnet en sammenheng. Nå finner jeg ikke tilbake men husker jeg riktig så var vel 10-15 cm ideelt. Men det er jo bare statistikk så ingen grunn til å hive samboeren dør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 176, han er 186. Synes det er litt liten forskjell, likte akkurat det bedre med xen min som var 195. Jeg liker å kunne ha på meg høye heler uten å bli høyere enn han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aeikina

Jeg er 174 og typen er 169. Vi begge skulle ønske at han var høyere:P

Går ikke å holder hverandre i hånda når jeg har høye hæler f eks..

Litt trist men vi elsker hverandre, så vi driter egentlig i den forskjellen. Men vi passer på hvordan vi kler hverandre,i offentligheten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

Jeg er 175 cm, kjæresten er vel rundt 182-183 cm. Synes vi står veldig godt til hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En fremtidig "Han" har den høyden han har, resten improviserer vi etter behov. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min er bare 3-4cm høyere enn meg, og har jeg på meg litt høye sko så blir jeg lett den høyeste av oss. Jeg skulle ønske han var litt høyere, eller jeg litt lavere alt etter som. Det er lett å føle seg stor når man er høyere enn sin kjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er 30 cm høyere enn meg. I starten tenkte jeg mye på det, nå bryr det meg lite.

Problemet blir å gå ved siden av hverandre, han har lange ben og går mye fortere enn meg, jeg nesten småjogger ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...