FrøkenJosefine Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 Det er en del trollere på dette forumet, så jeg lurer egentlig på hvordan man kjenner igjen dissen? Noen er jo bare "dårlige" til å argumentere og blir fort sinte, andre provoserer unødvendig og gjør en debatt avsporet.. Noen forslag?
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #2 Skrevet 15. mai 2011 Det er en del trollere på dette forumet, så jeg lurer egentlig på hvordan man kjenner igjen dissen? Noen er jo bare "dårlige" til å argumentere og blir fort sinte, andre provoserer unødvendig og gjør en debatt avsporet.. Noen forslag? Forsøk å kryssforhør dem. Funker som faen
FrøkenJosefine Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2011 På hvilken måte da? Spørre de spørsmål om det de sier? eller om dem som person?
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #4 Skrevet 15. mai 2011 Det heter STILLE et spm, ikke SPØRRE et spm... Beklager, bare måtte. 2
bukett Skrevet 15. mai 2011 #6 Skrevet 15. mai 2011 Det er en del trollere på dette forumet, så jeg lurer egentlig på hvordan man kjenner igjen dissen? Noen er jo bare "dårlige" til å argumentere og blir fort sinte, andre provoserer unødvendig og gjør en debatt avsporet.. Noen forslag? Legger ikke merke til slikt. Om jeg ser noe som kan likne, synes jeg det bare er humoristisk.
FrøkenJosefine Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 15. mai 2011 Ja men er jo ofte man ikke "merker" at de er troll før det er litt for sent og man har fyra de opp.... Jeg har for vane å trampe rett i den fella iallefall.. Noen er jo bare veldig ensidige i måten de diskuterer på og har dårlig diskusjonsetikette...
Gjest Lille-pus Skrevet 15. mai 2011 #8 Skrevet 15. mai 2011 Typisk tegn: Historier som utvikler seg i villere og villere retning etterhvert som diskusjonen avtar. Når det blir rolig mellom innleggene så kommer det gjerne en "oppdatering" hvor historien får nye og oppsiktsvekkende opplysninger. Typisk eksempel er informasjon om at stemors egne barn er "tatt" av Barnevernet Litt trening og noen gode spørsmål til TS vedr. den historien som fortelles er ofte tilstrekkelig. Vi lærer alle underveis Forøvrig er har jeg inntrykk av at du er ei likandes frøken Hyggelig at du er her sammen med oss FrøkenJosefine
Gjest Han_med_svaret Skrevet 15. mai 2011 #9 Skrevet 15. mai 2011 (endret) Ok. Endret 12. mai 2013 av Han_med_svaret
FrøkenJosefine Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #10 Skrevet 15. mai 2011 Typisk tegn: Historier som utvikler seg i villere og villere retning etterhvert som diskusjonen avtar. Når det blir rolig mellom innleggene så kommer det gjerne en "oppdatering" hvor historien får nye og oppsiktsvekkende opplysninger. Typisk eksempel er informasjon om at stemors egne barn er "tatt" av Barnevernet Litt trening og noen gode spørsmål til TS vedr. den historien som fortelles er ofte tilstrekkelig. Vi lærer alle underveis Forøvrig er har jeg inntrykk av at du er ei likandes frøken Hyggelig at du er her sammen med oss FrøkenJosefine Hehe ja, som i tråden om hun som ble forlatt på byen for eksempel..men klarer liksom ikke tro at folk gidder juge så mye heller jeg da..hehe Hvorfor liksom? Tusen takk! :D Nå ble jeg glad! Føler jeg hele tiden havner oppi slike forumkriger som tar helt av, når jeg egentlig prøver å holde meg til tema! Lurer litt på om det er noe jeg gjør feil igrunn! hehe og en stooor klem til deg! :D 1
FrøkenJosefine Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #11 Skrevet 15. mai 2011 HAhaha æ døvve!!! Snakke om dæm som om dæm e en egen art som har funnet fram til nettet! Sorry for dialekt. Litt av hensikten med trolling er å framstå som seriøs å herselere litt med deg en viss periode før det blir for usaklig. Har ingenting med om du oppdager det for sent eller ikke. Hensikten er å fyre å ta diskusjonen inn på et usaklig nivå uansett og det er ikke stort du kan gjøre med det så samme hvordan du snakker til "det" eller oppfører deg. Trollet vil trollet uansett, og det eneste som funker er å ignorere det. Hilsen erfaren troller :D Ja, dere er en egen art.... så det så! rart dere har internett nedi undergrunnen deres.. Du som er erfaren troller, og tilogmed har trollet meg.. hva er det jeg gjør som gjør det så morsomt å trolle med meg? :P
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #12 Skrevet 15. mai 2011 Jeg tror nok ignorering er det eneste som kan stoppe dem. Da blir det antagelig ikke like moro lenger. Problemet er at det er enda flere trollmatere enn troll. Det er jo folk som tilsynelatende går fem på og blir helt i harnisk hver eneste gang det dukker opp en slik tråd. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #13 Skrevet 15. mai 2011 Når noen "mener" noe helt hinsides som åpenbart kun er for å provosere. Jeg synes det er lett å gjennomskue. Dessverre funker slik trolling supert fordi det alltids finnes folk på forum som mangler antenner, og biter på. Hvis ingen matet trollene ville trollene holdt på alene og det blir kjedelig i lengden = mindre trolling. Men det nytter ikke når halvparten av gjengen har en IQ på trollets nivå. Greit nok med tråder som i utgangspunktet er trolling, da kan man velge å se på det som en slags underholdning fra sidelinja. Men verre når trollene dukker opp i seriøse tråder, og fjottene som biter på (pluss de som kaster seg inn med overlegg fordi de synes det er moro), bidrar til å ødelegge tråden.
KårnflakeKid Skrevet 15. mai 2011 #14 Skrevet 15. mai 2011 (endret) Du takler trollere ved å ikke blir provosert. Blir du provosert, så har du ikke noe å gjøre i en debatt. Du lar være å snakke til dem, eller så kommenterer du bare den biten hvor de slenger inn personangrep, noe ufint, eller tilkjennegir holdninger som er bak mål. Jeg har f.eks ikke svart på et eneste av BettyBoops innlegg. Jeg skjønner ikke hvorfor andre føler at de må. Endret 15. mai 2011 av KårnflakeKid 1
FrøkenJosefine Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #15 Skrevet 15. mai 2011 Det er vel bare jeg som har lært at man skal svare når man blir snakket til som er litt "overhøflig"... Føler at når noen snakker til meg direkte så svarer jeg dem,. nå er det ikke snakk om hele tråder for min skyld, men mere innlegg...
Mann 42 Skrevet 15. mai 2011 #16 Skrevet 15. mai 2011 Jeg holder en knapp på ignorering når det dreier seg om en bruker som hovedsaklig troller. Det er jo ikke noen vits i å lese innlegg som stort sett bare er bull. Det virker som om det er mange andre som bruker ignoreringsknappen, også. Jeg ser iallfall at den siste jeg ignorerte, ikke får så mange svar på sine innlegg. Å plukke ut et troll? Har ingen oppskrift. Men noen ganger ser man gjerne at en bruker ikke virker som en egentlig person, og da er det muligens et troll. Da er det bare å ignorere dem ihjel. Det er dessuten temmelig økonomisk, for da reduseres innleggene deres til en enkelt linje.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #17 Skrevet 15. mai 2011 jeg synes det blir ropt troll bare jeg "åpner munnen". jeg sier aldri ting for å provosere, men kan skjønne at noen blir provosert av enkelte av mine meninger. å kommer jeg med noen av livets rare opplevelser er jeg i hvert fall troll men jeg liker ikke folk som provoserer bare for å provosere, jeg skal inndrømme det!
FrøkenJosefine Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #18 Skrevet 15. mai 2011 Har kanskje noe med at du er "Anonymbruker"? 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #19 Skrevet 15. mai 2011 Man forer dem, og det skal virkelig ikke mye til før de biter på og følger opp. ^_^
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #20 Skrevet 15. mai 2011 "Jeg og samboer skulle ut og fiske. Så skulle han inn i buskene og hente vann til kaffekjelen så begynte jeg å tenke at noe var galt. Fikk en dårlig magefølelse fordi det ikke ble varmt på bålet og jeg måtte lete etter kvister som var tørre. Jaja. Så kom samboer og hjalp meg, og jeg er sikker på at noe var galt. Så sa han at han elsket meg. Mente han det?" Du har denne type trolling. Ganske usammenhengende, unødvendig og trege men skaper ikke akkurat dårlig stemning! "Jeg får innovertiss av alle norske kvinner. Kvinner er fæle og dumme. Barn på 3år er stygge (pluss mange ekle kommentarer). Jeg kunne surret lave jenter og trødd på dem, og høye jenter kunne jeg fått bank av, men pult" Dette er et troll som er ute etter å lage dårlig stemning og lage ekle følelser i folk generelt, og finner noe ekkelt å si uansett tema. De vil gjerne at du skal bli provosert og få folk i kranglehumør. Totalt unødvendig å ha i et forum, og jeg skjønner ikke hvorfor de får lov til å holde på da kommentarene tar helt av. Hadde vært mye bedre om man hadde et slags krav til saklig oppførsel, men at man måtte fått låv til å ha meningene sine.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå