Gå til innhold

Hvorfor er nordlendingene så herlige skapninger? Og hvorfor er nordnorske jenter så mye bedre seksuelt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Okei, my mistake:) Bor forøvrig i Tromsø, og her har vi ingen fordeler så vidt jeg vet, hehe. Men nå ville jeg ikke bodd i hverken Lyngen, kåfjord eller Nordreisa da dette er små bygde plasser.. Liker byen jeg ;) Men syns det er flott de får økonomiske fordeler da ;)

Det er veldig bra :) Eg veit at i enkelte kommunar med stort utflyttingsproblem har dei enno fleire fordelar. Og får ein ikkje sletta ein del studiegjeld også viss ein flyttar til Nord-Noreg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Og får ein ikkje sletta ein del studiegjeld også viss ein flyttar til Nord-Noreg?

Tror det er begrenset til kun Finnmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er begrenset til kun Finnmark.

Nei, det gjelder Nord-Troms også. (De kommunene Imli ramset opp.)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Etter mine erfaringer stemmer dette dårlig, men de er iallefall vanvittig gode på selvreklame disse fra nord... ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelene hører til hele tiltakssonen som er Finnmark og Nord-Troms, fylkesgrensene har ikke noe å si.

Husprisene varierer som ellers i landet fra 60000 i Vardø til over 10 mill i Tromsø..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er komisk hvor lite søringer vet om oss nordlendinger. Vi er faktisk akkurat som alle andre i dette landet. Kanskje er vi på en generell basis mer åpen og vi tar kanskje ikke oss selv så høytidelig, men det finnes like mange ulike personligheter her også. Og forresten så bor vi ikke i lavvoer, det finnes ikke isbjørner her og alle er ikke samer :) Nordland er heller ikke det samme som Troms og Finnmark.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er "nordlenning" selv (spørs om du mener fra Nordland eller Nord-Norge genrelt), og må si at det var morsomt å lese hva dere i Sør mener om oss! Blir litt feil å generalisere alle oss i Nord. Vi er faktisk ikke så ulike dere der nede; tro det eller ei!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Er "nordlenning" selv (spørs om du mener fra Nordland eller Nord-Norge genrelt), og må si at det var morsomt å lese hva dere i Sør mener om oss! Blir litt feil å generalisere alle oss i Nord. Vi er faktisk ikke så ulike dere der nede; tro det eller ei!

Det generaliseres jo like mye om Oslo folk, eller andre folk og. Uten at det nødvendigvis er sannheten.

Ja, jeg vet om alle de nordlige fylkene. Og rekekfølgen de ligger i. Og hvilken by som er hvor. Nei, jeg har aldri vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far og farmor er fra nordnorge, de to har klart å ødelegge mitt forhold til alle nordlendinger, dessverre. Dere er sikkert jævlig hyggelige, men det hjelper ikke en dritt for når dere åpner kjeften og jeg kjenner igjen dialekta får jeg pustebesvær og sure oppstøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn snakker jeg alltid med folk nordfra (men ikke med søringer) når jeg treffer dem på sære plasser utenlands- det er nesten som å treffe slekt! Oh yeah- vi nordkvinner er HOTTE- har hatt noen treff med en jeg traff på nettet- og etter snart 10 år snakker han ennå om den perfekte seksuelle opplevelsen -(skryte-skryte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker nordleninger. Og trøndere.

fest og fyll, banning og jævlig kul humor, er det jeg forbinder med de.

Når jeg er ferdig med skolen så skal jeg så sykt flytte oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke alle er som du beskriver, men vi er vel meget ærlige.

Men som folk skriver, det kommer jo ann på menneskene du har møtt hvordan de er, og ikke ann på om de er fra nord-norge eller sør-norge!

Selv er jeg halvt trønder og halvt nordlending, vokst opp i Troms. Og liker selvfølgelig å tro at vi er greie og ha med å gjøre :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes de er late, har dårlig arbeidsmoral, og hvis man skal benytte seg av noe service-orientert oppe i nord er det langt under standarden man kan forvente i sør.

Synes også de gir faen i mye (på en negativ måte, det er mulig å gi faen på en god måte), er frekke, og usympatiske.

De er høyrøstede, og selv om jeg ikke akkurat er en raffinert og elegant jævel, så blir jeg irritert av deres mangel på folkeskikk.

Nordlendinger er også jækla kravstore, og forventer alt mulig rart fra sørlendingene. I tillegg tror de at de er så jævla harde, og at sørlendinger kun sitter inne i stua om vinteren. At fjellene i Sør-Norge er et av de kaldeste stedene i Norge ignorerer de, og i stedet for hevder de at ingen har det så kaldt som dem, og at sørlendinger ikke kjenner til kulde på sammem måte som dem.

Å være ute med nordlendinger er plagsomt om det er alkohol involvert. Visst søren drikker folk seg sørpa fulle over hele Norge, men som regel er det nordleningen som reiser seg på restauranten og hoier og roper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Jeg har en nordlandsjente sovende i sengen nå - jeg kan bare bekrefte; det finnes ikke råere kvinner! Jeg får lyst til å vekke henne igjen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nordlendingen jeg hadde sex med hadde kjempeliten tiss og holdt i tre sekunder, så da er alle nordlendinger sånn? :P

som jeg skulle sagt det selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...