AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #101 Del Skrevet 20. november 2011 jeg har både gode og dårlige erfaringer,guttene jeg kjenner derfra er snasen,men damene er brautende og altfor rett fram! Og jeg er Trønder!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 21. november 2011 #102 Del Skrevet 21. november 2011 Nordlendinger og vestlendinger er mer skikkelige mannfolk, søringer har en tendens til å være mer likestilt med kjerringer, mentalt. Øh? Vestlandet er da like mye sør som det østlandet og sørlandet er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 21. november 2011 #103 Del Skrevet 21. november 2011 Synes det er komisk hvor lite søringer vet om oss nordlendinger. Vi er faktisk akkurat som alle andre i dette landet. Kanskje er vi på en generell basis mer åpen og vi tar kanskje ikke oss selv så høytidelig, men det finnes like mange ulike personligheter her også. Og forresten så bor vi ikke i lavvoer, det finnes ikke isbjørner her og alle er ikke samer Nordland er heller ikke det samme som Troms og Finnmark. jeg er veldig overraska over hvor lite nordlendinger vet om sørlinger også. Fordommer lenge leve.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 21. november 2011 #104 Del Skrevet 21. november 2011 Er "nordlenning" selv (spørs om du mener fra Nordland eller Nord-Norge genrelt), og må si at det var morsomt å lese hva dere i Sør mener om oss! Blir litt feil å generalisere alle oss i Nord. Vi er faktisk ikke så ulike dere der nede; tro det eller ei! Da burde dere også slutte å generalisere alle sørlinger også da. Vi har ulike personlighet vi også, noe som der virker som dere ikke forstår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uAnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #105 Del Skrevet 21. november 2011 Jeg får hjerne-vreng av nordlendinger, syns de er for vulgære og brautende. Har ikke møtt èn nordlending jeg har klart å like. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rocky Skrevet 21. november 2011 #106 Del Skrevet 21. november 2011 Bare bra erfaringer med menn fra nord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 21. november 2011 #107 Del Skrevet 21. november 2011 Nordlendinger er like forskjellige som folk flest, men om man er fra små steder kan man bli flink til å ta initiativ for å sette igang ting fordi: - man er nødt til å finne på ting selv p.g.a. få tilbud - det er lett å få ting til å skje, fordi man ikke trenger å gå lange veien til kommunehuset eller spre ryktet da ryktet spres fort og man kjenner til de som kan ting som skal til for å gjennomføre -man ser raskt fruktene av eget arbeid på dette planet fordi det er lettere å engasjere et samfunn på 2000 enn et samfunn på 100 000. Dette kan sikkert ha innvirkning på mange fra nordnorge fordi man får en viss tro på egen innvirkning i samfunnet og at man får til ting om man bretter opp ermene, da det er mange småkommuner i nord (dette gjelder helt sikkert folk fra små steder over hele landet). Er selv en laidback nordlending som både kan ro, sløye fisken min selv før jeg spiser den og hølder hus med en like laidback og nesten utpreget bygutt fra nord, som aldri har sløyd en fisk, men i likhet med meg selv hverken er grov, brautende, same, fryktelig religiøs eller spesielt glad i flaska. Har opplevd at folk fra hovedstaden blir fryktelig imponert over at jeg er såpass "urban" som jeg er til tross for at jeg aldri har bodd i større byer og tenker at dette ikke har så mye med meg å gjøre, som med den generaliseringen folk generelt driver med over hele landet i forhold til hverandre. ...men vi er selvfølgelig overjordisk bra i senga begge to! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #108 Del Skrevet 21. november 2011 Jeg får hjerne-vreng av nordlendinger, syns de er for vulgære og brautende. Har ikke møtt èn nordlending jeg har klart å like. Og der sluttet jeg å like deg... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uAnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #109 Del Skrevet 21. november 2011 Og der sluttet jeg å like deg... Det har du lov til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Drue Skrevet 22. november 2011 #110 Del Skrevet 22. november 2011 I den grad jeg kan snakke om at jeg liker visse "folk", så er nordlendinger helt klart folk etter min smak. Hyggelige, imøtekommende og jordnære. De er ikke redd for å si ting de mener, men de er heller ikke så voldsomt direkte som andre skal ha det til. På østlandet er vi generelt veldig beskjedne og konfliktskye, og det er jo ikke alltid så bra det heller. Ja til nordlendinger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cybergirl Skrevet 23. november 2011 #111 Del Skrevet 23. november 2011 Ja, pinglete menn trenger barske nordnorske jenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Drue Skrevet 23. november 2011 #112 Del Skrevet 23. november 2011 Ja, pinglete menn trenger barske nordnorske jenter. Lavmåls... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muffineline Skrevet 23. november 2011 #113 Del Skrevet 23. november 2011 Nordlendinger er også jækla kravstore, og forventer alt mulig rart fra sørlendingene. I tillegg tror de at de er så jævla harde, og at sørlendinger kun sitter inne i stua om vinteren. At fjellene i Sør-Norge er et av de kaldeste stedene i Norge ignorerer de, og i stedet for hevder de at ingen har det så kaldt som dem, og at sørlendinger ikke kjenner til kulde på sammem måte som dem. Faktisk er det ofte kaldere i Oslo enn her nord om vinteren, med mindre du bor i Finnmark.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heloise Skrevet 23. november 2011 #114 Del Skrevet 23. november 2011 Jeg har ikke utelukkende gode erfaringer med norlendinger. Eksen min som voldtok meg er nordlending, hun som forsøkte å stjele en jeg var sammen med er nordlending. Finnes fæle og gode folk over alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #115 Del Skrevet 23. november 2011 Nordlending= En fra Nordland. Ikke Troms og Finnmark. Nok om det. Vi nordnorske er ikke like stiv og innesluttet som resten av landet. Jeg har bodd i Oslo en del år nå og jobber blant annet med mange utenlandske som har samme erfaring. De sier østlendinger ikke er veldig åpne og de synes nordnorske er mer utadvent og hyggelige. Det er jeg jammen enig i! Tenk de årene jeg har bodd her og enda så er alle mine venner fra andre steder i Norge - sunnmøre, sørlandet og nord-norge. Møte også en fyr en gang (bærumsmann) som hadde fetish for nordnorske, for visstnok har vi et rykte for å være et fyrverkeri i senga. Og jeg kan bare snakke for meg selv, jeg er et fyrverkeri i alle fall Men ingen tøs, for generelt har jeg ikke vært noe fan av ons. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muffineline Skrevet 23. november 2011 #116 Del Skrevet 23. november 2011 jeg er veldig overraska over hvor lite nordlendinger vet om sørlinger også. Fordommer lenge leve.. Enig, men hvor ofte skjer det faktisk ikke at folk sørpå tror alt dette? Senest i programmet Gøy på landet var det en del av jentene som var sikre på at alle var samer og at de kom til å få se mye mer rein enn de gjorde... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Drue Skrevet 24. november 2011 #117 Del Skrevet 24. november 2011 Nordlending= En fra Nordland. Ikke Troms og Finnmark. Nok om det. Vi nordnorske er ikke like stiv og innesluttet som resten av landet. Jeg har bodd i Oslo en del år nå og jobber blant annet med mange utenlandske som har samme erfaring. De sier østlendinger ikke er veldig åpne og de synes nordnorske er mer utadvent og hyggelige. Det er jeg jammen enig i! Tenk de årene jeg har bodd her og enda så er alle mine venner fra andre steder i Norge - sunnmøre, sørlandet og nord-norge. Møte også en fyr en gang (bærumsmann) som hadde fetish for nordnorske, for visstnok har vi et rykte for å være et fyrverkeri i senga. Og jeg kan bare snakke for meg selv, jeg er et fyrverkeri i alle fall Men ingen tøs, for generelt har jeg ikke vært noe fan av ons. Tja, er du sikker på dette? Alle tromsøværinger jeg kjenner kaller seg selv for nordlendinger. Men altså, jeg skal ikke være skråsikker på definisjonen. Hva blir betegnelsen på mennesker fra Troms mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #118 Del Skrevet 24. november 2011 Tja, er du sikker på dette? Alle tromsøværinger jeg kjenner kaller seg selv for nordlendinger. Men altså, jeg skal ikke være skråsikker på definisjonen. Hva blir betegnelsen på mennesker fra Troms mener du? Jeg er fra Troms fylke og kaller meg nordlending. Man kan kalle noen fra Finnmark for finnmarking, men vi fra Troms er ikke tromsinger. Det er ingen egen betegnelse på oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 24. november 2011 #119 Del Skrevet 24. november 2011 Jeg er fra Troms fylke og kaller meg nordlending. Man kan kalle noen fra Finnmark for finnmarking, men vi fra Troms er ikke tromsinger. Det er ingen egen betegnelse på oss. Det blir det samme som dette: ingenting heter "oslinger" men noe heter "bergensere" ingenting heter "stavangere" men noe heter "trøndere" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2011 #120 Del Skrevet 24. november 2011 Jeg er fra Troms fylke og kaller meg nordlending. Man kan kalle noen fra Finnmark for finnmarking, men vi fra Troms er ikke tromsinger. Det er ingen egen betegnelse på oss. Der mulig dere ikke er tromsinger, men finnmarkinger eller nordlendinger, det er dere iallefall ikke:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå