Gå til innhold

Katt i leilighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er ikke til deg personlig, men et hint til alle andre som plasserer katten sin i en liten leil, hvilket innebærer null utemuligheter, som igjen er dyreplageri. Disse hodene tenker bare på seg selv og egen kjæledyr-tilfredstillelse...uten å tenke på hvilket behov katten har. Ren egoisme... og dem skulle blitt fratatt retten til å eie dyr. En hver katt har rett til et liv der den får utfolde seg å leve ut sine innstinkter. Og ALLE dyr trenger frisk luft!!!

Jeg kan til dels være enig med deg, fordi jeg synes det er best at katten får være ute. Men du virker jo veldig bombastisk. Det virker som noen katter kan trives med å være bare inne. Men selv ville jeg ikke tatt den sjansen. Jeg lar katten min gå ute. Bor i 4. etasje i blokk, og det går fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har to innekatter, skaffet oss to så de har selskap i hverandre i tillegg til oss. Vi har sikkert 30 forskjellige leker til de så de ikke skal kjede seg. Leiligheten våres er 70 kvadrat og de har tilgang til alle rom.. Vi går ute med de i bånd untatt på vinterstid, og lar de få være på altanen.

Det er desverre ikke mulighet til å slippe kattene ut her vi bor.

Vi elsker kattene våre kjempe høyt og tar kjempe godt vare på de! Skikkelig mat, skikkelig våtfor hver dag (ikke fra dagligvaren!!) leker, utstyr, mange soveplasser, masse oppmerksomhet, kjærlighet og kos, leker med de ++

Det går an å ha innekatter, selv om ikke alle katter egner seg som det. Noen katter foretrekker helst å være inne. Det gjør vår ene katt, mens hun andre sikkert kunne tenkt seg å være ute. Forhåpentligvis får hun den muligheten en dag når vi flytter et annet sted.

Jeg mener det at skal man ha innekatt (er) så bør man ha to stykker slik at de har selskap i hverandre når eier er på jobb ol. man bør også være ekstra flink til å aktivisere de!

Det er ikke dyremisshandling å ha katten inne så lenge katten ikke "går på veggene"!

Det er alt for mange katter i forhold til skikkelige katteeiere! Mener anonym at kattene har det bedre hjemløse og sulten kanskje??

Endret av forum88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har også innekatt i leilighet. Han får lov å gå ut på balkongen når vi har døra åpen, og leker litt der ute alene. Etter at han hoppa(eller falt) ned fra balkongen her tidligere i uka foretrekker han å være inne med oss da. Var en veldig skummel verden der ute :) Tenker at så lenge katten din er vant til å bare være inne så vil hun heller ikke savne å være ute. Kjenner flere som har innekatt og har aldri vært noe problem.

Og dette er grunnen til at det i Sverige nå er påbudt med nett på balkonger som er mer enn tre meter over bakken...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke til deg personlig, men et hint til alle andre som plasserer katten sin i en liten leil, hvilket innebærer null utemuligheter, som igjen er dyreplageri. Disse hodene tenker bare på seg selv og egen kjæledyr-tilfredstillelse...uten å tenke på hvilket behov katten har. Ren egoisme... og dem skulle blitt fratatt retten til å eie dyr. En hver katt har rett til et liv der den får utfolde seg å leve ut sine innstinkter. Og ALLE dyr trenger frisk luft!!!

Du mener kanskje at katter bør være fertile også da, siden det er mest naturlig? Så kan hukattene få 3-4 kull med unger i året, og hannkattene kan pisse ned alt av naboers hagemøbler, inngangsdører osv?

Jeg har fem innekatter, har riktignok hus, og ikke leilighet. Men med en sterkt traffikert vei rett på utsiden av huset gidder ikke jeg drive risikosport på kattenes vegne. Om man tilpasser huset litt til kattene så har de det helt strålende. Vi bygger også kattegård, så kan de komme ut, uten å risikere å bli påkjørt. Slipper ikke ut fertile rasekatter på egen labb...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ekstrem overdrivelse å kalle det dyreplageri... Stort sett har de fleste katter det helt fint inne hvis de aldri har fått være ute. Man kan jo spørre seg om dette er "riktig", fordi kanskje katten "burde" være ute. Men katten spør seg jo ikke om det.

Vi hadde en innekatt da jeg var liten. Tidenes mest kosete og herlige pus. Han hadde det som plommen i egget, helt til han fikk bo hos noen venner av oss med hage mens vi var på ferie. Da han så kom tilbake til oss var han tydelig mistilpass. Så vi omplasserte ham til noen som kunne ha han ute.

Kattene våre datt ned fra verandaen flere ganger, men kom fra det uten en skramme hver gang (vi bodde i 4 etg...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...