Gå til innhold

Hjeeelp

am07

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente som er veldig sjalu, og sliter mye med dette. Jeg og typen har kranglet mye pga dette, og han gikk så drastisk til at han slo opp med meg.

Nå har jeg kontaktet lege for å få henvisning til psykolog så jeg kanskje kan få hjelp med sjalusien min.

Har lovet han at jeg skal skjerpe meg. Men han er i tvil og stoler ikke på meg.

Snakket med bestekompisen hans i går, og han ba meg om å ikke bare si ting til han men VISE det, hva kan jeg gjøre? Noen som har tips om hva jeg kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter også en del med sjalusi og sånn, men det jeg prøver på er å ikke tenke på det, men det er ikke lett.

Men når han mener å vise, mener han da at du skal vise deg med kroppspråk hvordan du føler sjalusien? For det kan jo være vanskelig. Da må man jo gråte osv, men det gjør jo all ting værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også en del med sjalusi og sånn, men det jeg prøver på er å ikke tenke på det, men det er ikke lett.

Men når han mener å vise, mener han da at du skal vise deg med kroppspråk hvordan du føler sjalusien? For det kan jo være vanskelig. Da må man jo gråte osv, men det gjør jo all ting værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det han mener er at du må VISE at du prøver å forandre deg, det hjelper ikke bare å si det.

Å gå til psykolog er en god start.

Vær alltid ærlig om hvordan du føler på en saklig måte, uten å "syte" eller mase om det.

Og øv, øv, øv på å ikke la sjalusien din vises når dere er ute sammen med andre folk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...