alltidusikker Skrevet 15. mai 2011 #1 Del Skrevet 15. mai 2011 Har holdt på med en fyr i 6 mnd nå. Han har litt problem med å inngå et forhold, være kjæresten min, da han fortsatt tenker mye/har følelser for eksen sin. I sammenhenger da vi treffer andre folk later vi som om vi ikke er sammen, bare venner. Dette syns jeg er slitsomt å foholde seg til, vil jo gjerne være mer enn venn. Kjenner det sliter på selvtilliten min, er jeg ikke god nok/pen nok? Hva er galt med meg? Situasjonen (forholdet) har nok en nært forestående slutt. Så skal vi da på fest sammen med andre folk, noen kjenner han noen kjenner meg og noen kjenner oss ikke i det hele tatt. Jeg tenker at også her vil han ikke at vi skal være "kjærester". Så tenker jeg videre at okei, da skal jeg leke venner den kvelden, leke singel (rart hele greia, siden han ikke vil jeg skal være med andre men orker samtidig ikke inngå et offentlig forhold med meg)og flørte vilt den kvelden. Så kan han få sitte der med skjegget i postkassen..eller er dette en dårlig idè? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zebra Skrevet 15. mai 2011 #2 Del Skrevet 15. mai 2011 Ja, det synes jeg du faktisk skal gjøre, hvis det er det du vil, da. Han har fremdeles følelser for eksen sin, vil ikke vise offentlig at dere to holder litt på sammen...huff, jeg hadde følt at jeg var en erstatning han bare trengte når han følte seg alene. Go flirting, girl 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alltidusikker Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 15. mai 2011 Ja, det synes jeg du faktisk skal gjøre, hvis det er det du vil, da. Han har fremdeles følelser for eksen sin, vil ikke vise offentlig at dere to holder litt på sammen...huff, jeg hadde følt at jeg var en erstatning han bare trengte når han følte seg alene. Go flirting, girl Jeg har jo utviklet en litt sånn gi-faen holdning til hele greia etterhvert. Veldig dumt siden jeg hadde gode, varme følelser for han..fortsatt spor av de følelsene men de svinner sakte hen. Føles absolutt som jeg er han kan kose seg med på hans premisser ja, selv om han påstår hardnakket at jeg ikke er en han tenker han kan få seg litt hos av og til. Han mener jeg er mye mer enn som så, men vise det til verden? Nope! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #4 Del Skrevet 15. mai 2011 Har holdt på med en fyr i 6 mnd nå. Han har litt problem med å inngå et forhold, være kjæresten min, da han fortsatt tenker mye/har følelser for eksen sin. I sammenhenger da vi treffer andre folk later vi som om vi ikke er sammen, bare venner. Dette syns jeg er slitsomt å foholde seg til, vil jo gjerne være mer enn venn. Kjenner det sliter på selvtilliten min, er jeg ikke god nok/pen nok? Hva er galt med meg? Jeg sitter i motsatt båt akkurat nå og lurer på om det er mulig å ha det sånn. Jeg er ikke klar for noe forhold etter et forhold på mange år. Dette har jeg vært ærlig og klar på og tror også at det er oppfattet korrekt. Jeg har sagt til han at han må vite dette: ikke noe forhold nå, jeg har ikke energi til åbli forelsket for tyngden etter mitt langvarige forhold sitter enda tungt over meg, og jeg trenger virkelig å være alene. I tillegg har jeg sagt klart at om jeg hadde falt for noen, hadde jeg neppe vært innerst inne i stand til å være i et forhold eller være en lykkelig kjæreste å ha i hus. Hvis han du holder på med er ærlig på det han sier, må du respektere det. At du ikke klarer dette mer er jo forståelig, men når du innerst inne vet at du er ute etter et forhold md han, burde du rygge unna nå! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #5 Del Skrevet 15. mai 2011 men vise det til verden? Nope! Å vise det til verden er jo som å sette kjærestenykker over seg, enda man ikke ønsker å ha det over seg. Det er følelsen og symbolikken bak det. Dette er jeg ganske sikker på: Det handler ikke om deg. Det handler ikke om utseendet ditt eller personligheten. Det er en god grunn til at han er med deg! Men han vil virkelig ikke ha et forhold, beklager virkelig:\ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Næjøss Skrevet 15. mai 2011 #6 Del Skrevet 15. mai 2011 Jeg synes ikke du burde finne deg i dette. Å inngå et forhold med en mann som enda sitter å tenker på eksen sin er ikke et levedyktig forhold. Slik du beskriver det, så er du mest sannsynelig bare kosebamsen han kan bruke når han trenger noen. Hvis han ville ha deg som kjæreste, hvis du betydde mye for han, så ville han nok med stolthet "vist deg fram" i offtenligheten. Nei jeg synes du skal flørte med hvem du vil. Ikke la deg bli brukt som dørmatte eller hodepute. Ikke at du nødvendigvis skal flørte med andre for å irritere han, men flørt for din egen skyld. Han kan ikke forvente at du skal sette livet ditt på standby bare for at han ikke klarer å avslutte det som er avsluttet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alltidusikker Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #7 Del Skrevet 15. mai 2011 Jeg sitter i motsatt båt akkurat nå og lurer på om det er mulig å ha det sånn. Jeg er ikke klar for noe forhold etter et forhold på mange år. Dette har jeg vært ærlig og klar på og tror også at det er oppfattet korrekt. Jeg har sagt til han at han må vite dette: ikke noe forhold nå, jeg har ikke energi til åbli forelsket for tyngden etter mitt langvarige forhold sitter enda tungt over meg, og jeg trenger virkelig å være alene. I tillegg har jeg sagt klart at om jeg hadde falt for noen, hadde jeg neppe vært innerst inne i stand til å være i et forhold eller være en lykkelig kjæreste å ha i hus. Hvis han du holder på med er ærlig på det han sier, må du respektere det. At du ikke klarer dette mer er jo forståelig, men når du innerst inne vet at du er ute etter et forhold md han, burde du rygge unna nå! Ja han vært ærlig hele veien. I starten skulle det bare være uforpliktende men så fikk jeg følelser. Deretter gav jeg beskjed om at det var best å skygge banen, da jeg i grunn ikke er bygget for ufopliktende forhold. Men han gav meg ikke fred, klarer ikke gi slipp på meg, vil ha meg men klarer ikke ta steget ut. Så kommer alle de fine ordene, så gir jeg etter og håper i det lengste.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alltidusikker Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 15. mai 2011 Jeg synes ikke du burde finne deg i dette. Å inngå et forhold med en mann som enda sitter å tenker på eksen sin er ikke et levedyktig forhold. Slik du beskriver det, så er du mest sannsynelig bare kosebamsen han kan bruke når han trenger noen. Hvis han ville ha deg som kjæreste, hvis du betydde mye for han, så ville han nok med stolthet "vist deg fram" i offtenligheten. Nei jeg synes du skal flørte med hvem du vil. Ikke la deg bli brukt som dørmatte eller hodepute. Ikke at du nødvendigvis skal flørte med andre for å irritere han, men flørt for din egen skyld. Han kan ikke forvente at du skal sette livet ditt på standby bare for at han ikke klarer å avslutte det som er avsluttet. Men det spørs om det jeg ønsker å oppnå med min flørting den kvelden går "hjem". At han skal tenke at jeg kan i grunn få andre om jeg vil, at han vil ha meg så sterkt at det er "vondt" å se på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #9 Del Skrevet 15. mai 2011 Selv om du tror han har vært eller er ærlig hele tiden, så skal du se det kommer som en bombe den dagen du finner ut at han bare har deg på gress! Du er en rebound virker det som på meg. Hvis han ville vært sammen med deg, hvorfor skulle dere ikke kunne vise det og være kjærester på fest/sammens med andre? Og hvorfor skal det være så hemmelig? Jo, fordi han har følelser for eksen sin enda. Han tenker på henne, vil egentlig ha henne og være hos henne osv. Sorry hvis det høres hardt ut, men jeg har vært der selv. Så enten gir du et ultimatum, eller gi faan og kom deg videre til en som vil vise deg frem for hele verden og rope det ut høyt hvor glad han er i deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Næjøss Skrevet 15. mai 2011 #10 Del Skrevet 15. mai 2011 Men det spørs om det jeg ønsker å oppnå med min flørting den kvelden går "hjem". At han skal tenke at jeg kan i grunn få andre om jeg vil, at han vil ha meg så sterkt at det er "vondt" å se på... Men hvis det er deg han vil ha, hvorfor vil han ikke "erklere" det da? Det virker jo bare rart? Jeg er jo klar over at mange ønsker å vente til de vet at de har et solid forhold før de annonserer for venner og familie, men å late som at man bare er venner? Jeg synes det er litt drøyt. Hvis han reagerer på at du flørter med andre, så vil jeg tro han er "eiersyk". For din del, så burde du få lov å flørte med andre, siden "dere ikke er kjærester", og når du er så usikker på dette som du er, så må du få lov å leve litt. Du bør ikke la han holde deg igjenn. Hvis du flørter med andre, så enten må han skjønne alvoret, og få ræva si i gir å bestemme seg for hva han vil. Eller så får du vite hvor han står hvis han ikke bryr seg. Da betyr det nok at han bare kommer med tomme ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss~Audrey Skrevet 15. mai 2011 #11 Del Skrevet 15. mai 2011 Har holdt på med en fyr i 6 mnd nå. Han har litt problem med å inngå et forhold, være kjæresten min, da han fortsatt tenker mye/har følelser for eksen sin. I sammenhenger da vi treffer andre folk later vi som om vi ikke er sammen, bare venner. Dette syns jeg er slitsomt å foholde seg til, vil jo gjerne være mer enn venn. Kjenner det sliter på selvtilliten min, er jeg ikke god nok/pen nok? Hva er galt med meg? Situasjonen (forholdet) har nok en nært forestående slutt. Så skal vi da på fest sammen med andre folk, noen kjenner han noen kjenner meg og noen kjenner oss ikke i det hele tatt. Jeg tenker at også her vil han ikke at vi skal være "kjærester". Så tenker jeg videre at okei, da skal jeg leke venner den kvelden, leke singel (rart hele greia, siden han ikke vil jeg skal være med andre men orker samtidig ikke inngå et offentlig forhold med meg)og flørte vilt den kvelden. Så kan han få sitte der med skjegget i postkassen..eller er dette en dårlig idè? Det synes jeg du skal gjøre. Og når du finner en hyggelig og kjekk type kan du dra hjem med han og ikke se deg tilbake. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 15. mai 2011 #12 Del Skrevet 15. mai 2011 Lurer litt på hvorfor han for det første blir fremstilt som rene drittsekken her. Han er jo klar på at han ikke vil ha et forhold nå, siden han fortsatt har følelser for eksen. Noe som også får meg til å lure på hvorfor TS vil ha et forhold med ham nå, til tross for at hun vet at han har følelser for eksen. Dersom de inngår et forhold nå, hvor lang tid vil det ta før hun begynner å lure på om han egentlig vil ha eksen, og om hun selv er bare #2? At han ikke vil gi slipp, kan vel så gjerne være at han har det bra sammen med TS, og trives i det "forholdet" de har nå. Hvorfor skulle han ville gi slipp på det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alltidusikker Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #13 Del Skrevet 15. mai 2011 Lurer litt på hvorfor han for det første blir fremstilt som rene drittsekken her. Han er jo klar på at han ikke vil ha et forhold nå, siden han fortsatt har følelser for eksen. Noe som også får meg til å lure på hvorfor TS vil ha et forhold med ham nå, til tross for at hun vet at han har følelser for eksen. Dersom de inngår et forhold nå, hvor lang tid vil det ta før hun begynner å lure på om han egentlig vil ha eksen, og om hun selv er bare #2? At han ikke vil gi slipp, kan vel så gjerne være at han har det bra sammen med TS, og trives i det "forholdet" de har nå. Hvorfor skulle han ville gi slipp på det? Drittsekk fordi han sier at vi på en måte er sammen. Fordi han aldri slutter å kontakte meg. Fordi han hele veien gir meg biter, gir meg håp... Og at han ikke vil gi slipp, vitner gjerne om manglende respekt iom at jeg har sagt tydelig at jeg ikke kan ha noe halvveis.. Men ser at det hele hviler på meg, og at jeg er den som må gå. Klart han trives med situasjonen slik den er nå, null pes og får akkurat passe med kos..når han vil.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2011 #14 Del Skrevet 15. mai 2011 Ja, synes du godt kan flørte der. Men synes du kan si en setning, idet dere går til festen, om at når dere ikke viser dere utad som et par, oppfatter du selv dere mindre og mindre som et par, og at det kanskje er like greit. Si det med en lett og likegyldig mine, og avslutt med å smile og si at du setter pris på han som en god venn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alltidusikker Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #15 Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Ja, synes du godt kan flørte der. Men synes du kan si en setning, idet dere går til festen, om at når dere ikke viser dere utad som et par, oppfatter du selv dere mindre og mindre som et par, og at det kanskje er like greit. Si det med en lett og likegyldig mine, og avslutt med å smile og si at du setter pris på han som en god venn. Høres ut som en god plan! Bortsett fra at jeg ikke vil være vennen hans, vil være kjæresten og blir det ikke noe av det ser jeg ingen grunn til at vi fortsatt skal henge sammen. Dessuten er det for mye passion i luften at det ikke hadde funket å bare være venner, for venner ligger ikke sammen..så her er det enten eller.. Endret 15. mai 2011 av alltidusikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 15. mai 2011 #16 Del Skrevet 15. mai 2011 Drittsekk fordi han sier at vi på en måte er sammen. Fordi han aldri slutter å kontakte meg. Fordi han hele veien gir meg biter, gir meg håp... Og at han ikke vil gi slipp, vitner gjerne om manglende respekt iom at jeg har sagt tydelig at jeg ikke kan ha noe halvveis.. Men ser at det hele hviler på meg, og at jeg er den som må gå. Klart han trives med situasjonen slik den er nå, null pes og får akkurat passe med kos..når han vil.. Det gjør ham ikke til en drittsekk. Han har etter det jeg har forstått, ikke lagt skjul på hva han vil med deg på det nåværende tidspunktet. Og om han er glad i deg, vil han vel prøve å få deg tilbake, om han er i ferd med å miste deg, selv om han altså ikke er klar for å gå "hele veien". Det gjør ham til en egoist, ja, men drittsekk? Det er jo relativt egoistisk av deg å planlegge å bevisst prøve å såre mannen, i håp om å få det som du vil, også. Vil du kategorisere deg selv som en drittsekk, også, da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2011 #17 Del Skrevet 15. mai 2011 Ja han vært ærlig hele veien. I starten skulle det bare være uforpliktende men så fikk jeg følelser. Deretter gav jeg beskjed om at det var best å skygge banen, da jeg i grunn ikke er bygget for ufopliktende forhold. Men han gav meg ikke fred, klarer ikke gi slipp på meg, vil ha meg men klarer ikke ta steget ut. Så kommer alle de fine ordene, så gir jeg etter og håper i det lengste.. Ok. Nei da blir det jo noe annet. Hva han innerst inne tenker skal jeg ikke spekulere i da han ikke kan snakke for seg selv her. Men jeg kan si hva jeg tror at du kanskje burde vurdere. Jeg er enig i at du muligens er en rebound. Det er ikke sikkert han er ond eller gjør noe fordi han rett og slett driter i deg. Men jeg tror han har issues akkurat nå og handler litt småspontant og forvirrende på omstendighetene rundt seg. Her har han en flott jente (deg), men vil ikke binde seg fordi han har følelser for exen. Du må ikke bli under hans omstendigheter nå som de er så rotete og uklar, i og med at du har følelser for han. Synes du burde la være å høre på han og gi det der tid på avstand. Kanskje han blir klar etterhvert, kanskje ikke. Ts, Gå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 15. mai 2011 #18 Del Skrevet 15. mai 2011 Huff, ikke begynn med sånne barnslige flørtemedandre-strategier. Hvis du håper at det skal få ham til å "våkne", tviler jeg på det. Ønsker du at han skal våkne, slutter du å møte ham med mindre forholdet deres blir seriøst og offisielt. Da har han et reellt valg. Og om han fortsetter å kontakte deg? Ja, da responederer du ikke. Slett ham og blokker ham. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #19 Del Skrevet 15. mai 2011 Hvis jeg har han så hadde jeg ikke "våknet" på den måten at jeg hadde bestemt meg for å gå inn i et forhold med deg, det ville heller hatt motsatt effekt. Men hvis du vil "gjøre det slutt", kjør på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 15. mai 2011 #20 Del Skrevet 15. mai 2011 Hvis han ennå har ubearbeidet kjærlighetsorg etter eksen, hjelper det i alle fall ikke din sak om du oppfører deg som ei hore for å såre ham, og tror det vil styrke din posisjon som annet enn søppel han hurtigst må kvitte seg med. Du legger ikke opp til et likeverdig forhold, men til krig og drama. Det er en ærlig sak å avslutte forhold som ikke er liv laga. Men derfra til å hive deg på andre foran nesa på fyren, det er bare ren skjær ondskap. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå