Gå til innhold

Jeg sliter sånn med utseende og jeg nesten ikke kan leve lenger.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ja, vet... tror det er endel av problemet at man ikke kan se at folk som ikke har de "feilene" man selv har, har problemer. Hvis noen jeg syns er pene og slanke sier at de er lei seg eller sliter blir jeg somoftest sur :P som om jeg liksom ikke skjønner at man ikke har perfekt liv når man ser fin ut... latterlig men sant

Jeg blir også sur, eller tar meg nær av slik "gjensidighet".

Dette skal jeg ta opp hos psykologen min til Onsdag altså. Ikke det at det er opp til min avgjørelse å bestemme hvilken diagnose jeg har, men jeg har virkelig ikke følt at noe har truffet meg så bra noengang, så jeg syns psykologen min bør få vite hva jeg syns etter å ha lest dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe joda, jeg bare føler ikke at jeg ikke jobbet for å se bra ut

Om folk sier jeg er pen, så må det ha vært noe jeg har gjort som får meg til å se bra ut, eller at jeg må gjenskape det som var pent for å være pent... Skjønner du?

Hvorfor ble du plutselig så opptatt av en tråden her?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ble du plutselig så opptatt av en tråden her?????

fordi jeg følte meg truffet og jeg ble nysgjerrig :sjenert:

Man jeg kan slutte å svare altså, sorry fot at jeg kuppet tråden TS...

Endret av sequin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også sur, eller tar meg nær av slik "gjensidighet".

Dette skal jeg ta opp hos psykologen min til Onsdag altså. Ikke det at det er opp til min avgjørelse å bestemme hvilken diagnose jeg har, men jeg har virkelig ikke følt at noe har truffet meg så bra noengang, så jeg syns psykologen min bør få vite hva jeg syns etter å ha lest dette

ja, det syns jeg du skal gjøre. Vær imidlertid forberedt på at dette er en nokså ukjent diagnose i norge. Jeg fikk denne diagnosen av PSYKIATER og ble siden nedgradert til psykolog fordi jeg ikke lenger var "en fare for meg selv". Hun hadde derimot aldri hørt om BDD og mente jeg skulle basicly la folk ta på meg mer til jeg ble vant til det, thank you dr.phil.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idiot han/hun der, var vel generellt interesse for å høre andre folks opplevelser i slike tilfeller, prater gjerne videre om dette med deg om du vil! Det er utrolig vanskelig å snakke om dette med folk generellt.

- jammen du har da ingenting å klage over, du ser jo helt fin ut

- du må bare akseptere deg sånn som du er, alle har NOE bra! osv osv osv

- utseende er ikke alt

- slutt å tull da, den passer jo helt fint den buksa der

- slutt å syt, bare vær litt mer sosial

- du kommer til å like sex når du bare har opplevd det bra EN gang

- ALLE har jo dårlig selvtillit en gang iblandt da!

kan gjenta disse stadig tilbakevendende og håpløse kommentarene i det uendelige, du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her: Ja, hold deg unna. Dette er min tråd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så SNAKK selv da......

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bah, alt ble feil fra min side :kari:

om noen kunne tenke seg å snakke om dette, så send meg en PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Zequin var hvertfall tøff nok til å skrive om dette selv! :takke:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, TS her. Takk for alle svar. Ja, alle kan skrive hva de vil her, men ser at det er en annen som utgir seg for å være TS ... Jeg skrev jo i mitt første innlegg at jeg gjerne ville høre hvordan andre følte det, så sequin - det er bare å skrive :)

Men AB#10 beskrev ting veldig bra, og slik føles det for meg også. Jeg er nå blitt 30 og har aldri hatt en kjæreste, og jeg sliter med seksuelle ting. Ikke med meg selv, når jeg er alene, men det å dele det med noen... Dessuten føler jeg meg så stygg og fæl at jeg ikke er verdt at en gutt skal bruke tid på meg engang.

Folk flest tenker: når jeg får meg kjæreste ... blablabla, mens jeg tenker ikke tanken engang. Det er liksom ikke noen for meg der ute.

Jeg vil gjerne prate med alle som vil prate med meg. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, TS her. Takk for alle svar. Ja, alle kan skrive hva de vil her, men ser at det er en annen som utgir seg for å være TS ... Jeg skrev jo i mitt første innlegg at jeg gjerne ville høre hvordan andre følte det, så sequin - det er bare å skrive :)

Men AB#10 beskrev ting veldig bra, og slik føles det for meg også. Jeg er nå blitt 30 og har aldri hatt en kjæreste, og jeg sliter med seksuelle ting. Ikke med meg selv, når jeg er alene, men det å dele det med noen... Dessuten føler jeg meg så stygg og fæl at jeg ikke er verdt at en gutt skal bruke tid på meg engang.

Folk flest tenker: når jeg får meg kjæreste ... blablabla, mens jeg tenker ikke tanken engang. Det er liksom ikke noen for meg der ute.

Jeg vil gjerne prate med alle som vil prate med meg. :jepp:

Har du lyst å prate et annet sted TS? Jeg har bruker her vet ikke om du har det? Virker litt umulig å fortsette samtalen her når helt andre folk begynner å late som de er deg og andre, merkelig opplegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, TS her.

Var noen som kuppet tråden min på slutten igår. Ganske irriterende egentlig. Jeg vurderte litt om jeg skulle vise hvem jeg er her, for jeg har en bruker. Men jeg er også redd for hva andre skulle mene om dette med BDD, så derfor forholdt jeg meg anonym.

Jeg vil veldig gjerne prate med de som vil prate om dette her inne.

Jeg har mange eksamener for tiden, og prøver å lese, men jeg gruer meg virkelig til å møte opp på eksamene ... har ikke lyst til å vise meg ute blandt folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du lyst å prate et annet sted TS? Jeg har bruker her vet ikke om du har det? Virker litt umulig å fortsette samtalen her når helt andre folk begynner å late som de er deg og andre, merkelig opplegg

Jo, jeg kunne ha pratet om det et annet sted, men jeg er litt usikker på om jeg vil vise hvem jeg er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, TS her.

Var noen som kuppet tråden min på slutten igår. Ganske irriterende egentlig. Jeg vurderte litt om jeg skulle vise hvem jeg er her, for jeg har en bruker. Men jeg er også redd for hva andre skulle mene om dette med BDD, så derfor forholdt jeg meg anonym.

Jeg vil veldig gjerne prate med de som vil prate om dette her inne.

Jeg har mange eksamener for tiden, og prøver å lese, men jeg gruer meg virkelig til å møte opp på eksamene ... har ikke lyst til å vise meg ute blandt folk.

Ser den, jeg har også eksamener nå. Har du noen områder du har bedre selvtillitt på? f.eks i forbindelse med skole eller noe annet du kan. Syns ofte det hjelper å fokusere på ting jeg vet jeg mestrer og kanskje oppsøke de tingene når jeg sliter. Er litt ordensfreak, så begynner ofteå rydde eller omorganisere skuffer når jeg er i dårlig humør :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også fått diagnosen BDD, men går ikke i behandling lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått diagnosen BDD, men går ikke i behandling lenger.

Hva slags behandling fikk du tilbud om? Noe fornuftig? Jeg gikk i vanlig samtaleterapi i ca et halvår, men syns ikke det var særlig hjelpsomt for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare samtaleterapi her også. Deretter hoppa jeg av, for likte ikke psykologen min. Har tatt meg noen år nå før jeg tok mot til meg å søke meg opp til en ny en, så venter i spenning.

Forresten TS, om du vil prate kan du bare sende meg en PM. Du har jo brukernavnet mitt så. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den, jeg har også eksamener nå. Har du noen områder du har bedre selvtillitt på? f.eks i forbindelse med skole eller noe annet du kan. Syns ofte det hjelper å fokusere på ting jeg vet jeg mestrer og kanskje oppsøke de tingene når jeg sliter. Er litt ordensfreak, så begynner ofteå rydde eller omorganisere skuffer når jeg er i dårlig humør :P

Er det sequin du snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...