AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #21 Del Skrevet 16. mai 2011 Hadde han vært alkoholiker, hadde han nok drukket på fredag også. Og å si han blir ganske full er ganske difust. Er det snakk om å oppføre seg som en annen person og/eller hukommelsestap, er det tegn på alkoholskade. Å drikke seg full hver uke er ikke noe problem for helsa i seg selv. Herregud.. Alkohol er totalt unødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 16. mai 2011 #22 Del Skrevet 16. mai 2011 Håper det går bra med praten deres! Det virker jo litt usannsynlig at han skal plutselig snu om livsstilen sin hvis det sånn han alltid har holdt på, og hvis foreldrene er likedan. Dessverre. Men da bør han jo ikke love deg at han skal trappe ned heller, for så å si noe annet når dere har fått babyen. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 16. mai 2011 #23 Del Skrevet 16. mai 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reproductivist Skrevet 16. mai 2011 #24 Del Skrevet 16. mai 2011 Herregud.. Alkohol er totalt unødvendig. Det er kjæreste og sex og. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #25 Del Skrevet 16. mai 2011 Han har ikke noe alkoholproblem! Problemet er at han nekter å gi slipp på den gamle livsstilen sin, som var å drikke sg full hver heg. Tror nok dette bare er en trassperiode, hvor han klamrer seg til tilværelsen før han fikk barn. Hvis han fortsetter å drikke hver helg til tross for at han er småbarnsfar, bør du seriøst vurdere om dette er noe du ønsker for deg å barnet. Som du nevnte har foreldre hans et alkoholproblem, og det kan godt hende han penser inn på det sporet etterhvert , hvis du lar han holde på. Alvorsprat er medisinen, deretter et ultimatum hvis han nekter å høre. Takk! du oppsummerte det veldig fint for meg her (ts her) har fått tatt en alvorsprat, nå vil jeg vente ei stund og se hvordan tingene blir før jeg evt kommer med et ultimatum... jeg la frem for han at denne type livstil ikke passer med småbarnsforedrelivet. når babyen blir 2-3år og pappa sover til kl 13 søndag og er sur resten av dagen så er det ikke bra i det hele tatt. han så den, og sier at babyen blir litt eldre så kommer han ikke til å gjøre det... vi får se! vil ikke bare gi opp ekteskapet og gå slik som enkelte har rådet meg til her. alt for mange skiller seg uten å prøve ordentlig, jeg vil ikke bli en av dem... vi fungerer utrolig bra sammen ellers og er lykkelig på alle måter bortsett fra dette med drikking hver helg. han drikker seg ikke fra sans og samling. han husker alt og koser seg alene i kjelleren med musikk og sigaretter. drikker såpass at han snøvler og avogtil sovner... vi har soverom i kjelleren også og han sover der nå som babyen har kommet. får ikke lov til å sove i senga med meg når han har drukket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 16. mai 2011 #26 Del Skrevet 16. mai 2011 (endret) Har han noen plager (som f.eks. tinnitus) han rømmer fra med det ølet? Jeg tror enkelte personer har behov fra ei pause fra hverdagen, og jeg tror kanskje kronisk smerte eller annet press er noe noen trenger litt pause fra. Har han klaget på deg? Er du masete eller pressende? Hva er det han flykter unna, og finnes det bedre fluktveier enn alkohol? Endret 16. mai 2011 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blekkspruten Skrevet 16. mai 2011 #27 Del Skrevet 16. mai 2011 Jeg syns han har et alkoholproblem hvis han ikke kan drikke uten å bli drita. Og umoden. Phhh.. er kult å drikke da..Bli drita og ikke ha kontroll. Må jo bli drita hvis det skal være fætt lizm.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 16. mai 2011 #28 Del Skrevet 16. mai 2011 Hadde han vært alkoholiker, hadde han nok drukket på fredag også. Og å si han blir ganske full er ganske difust. Er det snakk om å oppføre seg som en annen person og/eller hukommelsestap, er det tegn på alkoholskade. Å drikke seg full hver uke er ikke noe problem for helsa i seg selv. Korleis kan du seie noko slikt? Har du i det heile tatt den fjernaste ide om kva det vil seie å vere alkoholiker? Det betyr å vere avhengig av å drikke alkohol, vere seg kvar dag eller ein gong i veka. Kor ofte og kor mykje er ikkje det viktigaste, men kva forhald personen har til alkoholen. Folk som brukar alkohol for å rømme frå verkelegheita, sjølvmedisinere seg, eller rett og slett er avhengig av den rusen dei får når dei drikk, har alkoholproblemer, enkelt og greit. Herregud.. Alkohol er totalt unødvendig. Det er kjæreste og sex og. Seier "Reproductivist"? Å ha sex er eit naturleg behov for mennesker, å ruse seg er ikkje det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #29 Del Skrevet 16. mai 2011 Takk! du oppsummerte det veldig fint for meg her (ts her) har fått tatt en alvorsprat, nå vil jeg vente ei stund og se hvordan tingene blir før jeg evt kommer med et ultimatum... jeg la frem for han at denne type livstil ikke passer med småbarnsforedrelivet. når babyen blir 2-3år og pappa sover til kl 13 søndag og er sur resten av dagen så er det ikke bra i det hele tatt. han så den, og sier at babyen blir litt eldre så kommer han ikke til å gjøre det... vi får se! vil ikke bare gi opp ekteskapet og gå slik som enkelte har rådet meg til her. alt for mange skiller seg uten å prøve ordentlig, jeg vil ikke bli en av dem... vi fungerer utrolig bra sammen ellers og er lykkelig på alle måter bortsett fra dette med drikking hver helg. han drikker seg ikke fra sans og samling. han husker alt og koser seg alene i kjelleren med musikk og sigaretter. drikker såpass at han snøvler og avogtil sovner... vi har soverom i kjelleren også og han sover der nå som babyen har kommet. får ikke lov til å sove i senga med meg når han har drukket. Det at han sitter og drikker alene, spesielt så mye at han snøvler, burde være et stort varselsflagg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #30 Del Skrevet 24. juni 2011 TS her igjen... I natt kom diskusjonen opp igjen... min mann og en slektning som er på besøk satt i kjelleren og drakk... jeg våknet av musikken og fikk ikke sove igjen pga bassen som vibrerte i veggene... (det er 1 etg mellom..) han var først veldig usaklig og sa at vi begge bare fikk kontakte advokat så vi kunne gjøre opp ting...! han var ganske beruset,mer enn han pleier når han drikker alene. forklaringen på drikkingen er at han må ruse seg for å slappe av, han er avhengig av å gjøre det... jeg kunne velge om han skulle ta seg ei "bønne" eller drikke... han mener jeg ikke burde ha noen problemer med det fordi han drakk mye mer og oftere før vi ble sammen, dopet seg gjorde han visst også. så var det det at faren er alkoholiker,moren godt på vei, søsteren har psykiske problemer og begge halvbrødrene er narkomane. så dette var noe han har arvet og ikke kan gjøre noe med. han vrir på det og spør meg om han noen gang har vært ekkel mot meg osv (noe han ikke har) at det bare er jeg som har problemer med det, at det ikke har noe å si for babyen (kanskje ikke det, men senere så vil det bli et problem...) og det blir meg som må ta babyen hver helg. spurte hvordan det ble om jeg en gang skulle ut, da kommer han til å holde seg edru. men jeg vil gjerne oppleve han edru selv, ikke at jeg må drikke for at han skal la være huff... var hos legen i dag pga noe annet, tok opp problemstillingen. han mener det er all grunn til bekymring, og anbefalte meg å ta kontakt med familievernkontoret. Har nå ringt dem og de tar kontakt for å gi oss time mellom 12-14 i dag.. mannen min har sagt seg villig til terapi fordi jeg trenger det som han sier. det er holdningene mine som må prates om... trøtt som en strømpe her, pga jeg har susinger i øret så klarer jeg ikke sovne.... så ble det ei amming av babyen før mannens party vekket meg, da jeg endelig sovnet så våknet jeg av rørleggeren som ringte på døra halv åtte. ironisk at alt annet enn babyen holder mor våken... med mascara og hovne øyne skremte jeg nok mannen som sto utenfor inngangsdøra.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #31 Del Skrevet 24. juni 2011 All sympati til deg. Jeg kjenner meg så vanvittig godt igjen i det du skriver her inne at jeg får vont inni meg. Jeg var sammen med en slik og fikk barn med han. Han endret seg desverre aldri og det endte med at jeg til slutt ikke orket mere og gikk fra han. Det var utrolig slitsomt at han alltid brukte den fritiden han hadde i helgene enten på å drikke eller være bakfull. Jeg var 100% mamma hele uken, mens han skjelden/aldri stillte opp for barnet vårt. Han tok aldri barnet med på en liten trilletur i helgen så jeg kunne få hvile, fordi han skulle enten ut å handle alkohol til helgen, hente en kompis å drikke med eller var bakfull. Han sa også det at når vi fikk barn ville han skjerpe seg. I graviditeten drakk han ennå mere en hva han hadde gjort før fordi han måtte jo få feste fra seg, som han sa. Han var ikke en gang edru den dagen vi måtte på sykehuset når fødselen startet. Han var også ute første helgen etter fødselen for å feire. Og helgen etter... Og helgen etter... Slik fortsatte det i 2 år, da fikk jeg nok. Håper du/dere får den hjelpen dere trenger. Unner ingen å ha det slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 24. juni 2011 #32 Del Skrevet 24. juni 2011 Huff, får helt vondt av å lese dette, TS! Blir sjokkert over den totale ansvarsfraskrivelsen til mannen din Du skulle ikke behøvd å være "mor" til en voksen mann, du har et barn å ta deg av. Jeg er stygt redd du ville fått det bedre uten ham. Lykke til med deg og barnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #33 Del Skrevet 24. juni 2011 TS her igjen... I natt kom diskusjonen opp igjen... min mann og en slektning som er på besøk satt i kjelleren og drakk... jeg våknet av musikken og fikk ikke sove igjen pga bassen som vibrerte i veggene... (det er 1 etg mellom..) han var først veldig usaklig og sa at vi begge bare fikk kontakte advokat så vi kunne gjøre opp ting...! han var ganske beruset,mer enn han pleier når han drikker alene. forklaringen på drikkingen er at han må ruse seg for å slappe av, han er avhengig av å gjøre det... jeg kunne velge om han skulle ta seg ei "bønne" eller drikke... han mener jeg ikke burde ha noen problemer med det fordi han drakk mye mer og oftere før vi ble sammen, dopet seg gjorde han visst også. så var det det at faren er alkoholiker,moren godt på vei, søsteren har psykiske problemer og begge halvbrødrene er narkomane. så dette var noe han har arvet og ikke kan gjøre noe med. han vrir på det og spør meg om han noen gang har vært ekkel mot meg osv (noe han ikke har) at det bare er jeg som har problemer med det, at det ikke har noe å si for babyen (kanskje ikke det, men senere så vil det bli et problem...) og det blir meg som må ta babyen hver helg. spurte hvordan det ble om jeg en gang skulle ut, da kommer han til å holde seg edru. men jeg vil gjerne oppleve han edru selv, ikke at jeg må drikke for at han skal la være huff... var hos legen i dag pga noe annet, tok opp problemstillingen. han mener det er all grunn til bekymring, og anbefalte meg å ta kontakt med familievernkontoret. Har nå ringt dem og de tar kontakt for å gi oss time mellom 12-14 i dag.. mannen min har sagt seg villig til terapi fordi jeg trenger det som han sier. det er holdningene mine som må prates om... trøtt som en strømpe her, pga jeg har susinger i øret så klarer jeg ikke sovne.... så ble det ei amming av babyen før mannens party vekket meg, da jeg endelig sovnet så våknet jeg av rørleggeren som ringte på døra halv åtte. ironisk at alt annet enn babyen holder mor våken... med mascara og hovne øyne skremte jeg nok mannen som sto utenfor inngangsdøra.... All honnør til deg som tar tak i problemet!! Det er mange som ikke rett og slett orker å gjør noe og lar det skure og gå. IKKE la han manipulere deg til å tro at det er du som har problemer... Han har alkoholproblemer og nå skal det taes tak i 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GjesteMann Skrevet 24. juni 2011 #34 Del Skrevet 24. juni 2011 Er selv småbarnsfar med en liten en og kan ikke si annet enn oppførselen til mannen din er helt latterlig. Drikking i nærheten av termin er uansett helt uaktuelt; hvem skal kjøre mor til sykehuset når ting begynner å skje? Selv var jeg knapt ute av sykehuset de første dagene etter fødsel, og tror ikke det er unormalt. I tiden før, under og etter fødsel stiller far 100% opp for mor og barnet, det sier seg selv. Dette er en tøff tid og da må begge støtte hverandre for at det skal være nogen lunde greit. Første året et også rimelig hardt, lite søvn, for mor som ammer alle tider på døgnet og for far som skifte bleier og bære den lille i søvn 03:30 om nødvendig, mor er sliten nok som det er. Så klart har mannen din et alkoholproblem. Det er jo greit å ta et par tre øl fredag eller lørdags kveld. Men sitte å drikke seg så full, ofte alene eller med venner og spille høy musikk så mor ikke får sove midt på natta, hver lørdag at han må ligge til 13 dagen etter er helt klart et problem. At han er 33 og sitter alene å drikker er i seg selv et stort varseltegn på at noe ikke stemmer. I tillegg med den bakgrunnen han har med familie som ruser seg er også et varseltegn. Desto større grunn for ham å innse problemet. Men arv og miljø er ikke en unnskydling for å drikke. Dere er ikke bare gift, nå er dere en liten familie. Så be (fal) ham om å suck it up og skjerpe seg, ellers så får du legge røyk og trekke ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ærlig mann Skrevet 24. juni 2011 #35 Del Skrevet 24. juni 2011 Jeg forstår ikke helt hvorfor du ser det som din oppgave å få ham til å slutte å drikke i helgene hvis han ønsker dette? Det er lovlig å drikke i helgene, og din mann er et voksent menneske. Har han kanskje for vane å detaljstyre ditt liv? I så fall kan jeg vise forståelse for ditt krav, men jeg gjetter nok heller på at dette kommer av at kvinner, for hvert år de er gift, føler at de har krav på å bestemme mer over mannen. Du har ingen rett til å nekte din mann å drikke i helgene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest regine Skrevet 24. juni 2011 #36 Del Skrevet 24. juni 2011 Jeg forstår ikke helt hvorfor du ser det som din oppgave å få ham til å slutte å drikke i helgene hvis han ønsker dette? Det er lovlig å drikke i helgene, og din mann er et voksent menneske. Har han kanskje for vane å detaljstyre ditt liv? I så fall kan jeg vise forståelse for ditt krav, men jeg gjetter nok heller på at dette kommer av at kvinner, for hvert år de er gift, føler at de har krav på å bestemme mer over mannen. Du har ingen rett til å nekte din mann å drikke i helgene. Når det får store konsekvenser for TS så mener jeg defintivt hun har rett til det. Dette handler overhode ikke om detaljstyring fra hennes side - det handler om at HAN må ta ansvar i en ny situasjon. Hun forstyrres og vekkes av mannens oppførsel - hun får ikke noe avlastning mht. baby (og ja det er slitsomt den første tiden), mannen forventer at HAN skal få 1) sove halve søndagen og 2) være bakfull og gretten resten av dagen. Så lenge det bare var de to - så kunne jeg kanskje vært litt enig, men nå er de faktisk ikke det. De har et lite menneske å ta vare på - men du mener kanskje at dette kun er mors ansvar og at far fortsatt må få lov å gjøre som han vil - uansett konsekvenser for familien han tross alt har valgt å leve sammen med..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 24. juni 2011 #37 Del Skrevet 24. juni 2011 Jeg forstår ikke helt hvorfor du ser det som din oppgave å få ham til å slutte å drikke i helgene hvis han ønsker dette? Det er lovlig å drikke i helgene, og din mann er et voksent menneske. Har han kanskje for vane å detaljstyre ditt liv? I så fall kan jeg vise forståelse for ditt krav, men jeg gjetter nok heller på at dette kommer av at kvinner, for hvert år de er gift, føler at de har krav på å bestemme mer over mannen. Du har ingen rett til å nekte din mann å drikke i helgene. Når man er en familie, så har man hensyn man skal ta, og forpliktelser. Mannen til TS klarer ikke det når han har det drikkeproblemet som han har. Han sier jo selv at han er avhengig av alkohol, og det må jo ordnes opp i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ærlig mann Skrevet 24. juni 2011 #38 Del Skrevet 24. juni 2011 Når det får store konsekvenser for TS så mener jeg defintivt hun har rett til det. Dette handler overhode ikke om detaljstyring fra hennes side - det handler om at HAN må ta ansvar i en ny situasjon. Hun forstyrres og vekkes av mannens oppførsel - hun får ikke noe avlastning mht. baby (og ja det er slitsomt den første tiden), mannen forventer at HAN skal få 1) sove halve søndagen og 2) være bakfull og gretten resten av dagen. Så lenge det bare var de to - så kunne jeg kanskje vært litt enig, men nå er de faktisk ikke det. De har et lite menneske å ta vare på - men du mener kanskje at dette kun er mors ansvar og at far fortsatt må få lov å gjøre som han vil - uansett konsekvenser for familien han tross alt har valgt å leve sammen med..... Riktig, jeg synes at moren skal være hovedpersonen i babyens liv. Det er hun som er utrustet til dette fra naturens side, og jeg ville synes det var uansvarlig av henne å sette bort barnet til faren deler av tiden. Videre kan jeg ikke se hvordan det får "store konsekvenser" for moren at han får hvile på søndagen. Ville hun føle det bedre om han arbeidet og følte ubehag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest regine Skrevet 24. juni 2011 #39 Del Skrevet 24. juni 2011 Riktig, jeg synes at moren skal være hovedpersonen i babyens liv. Det er hun som er utrustet til dette fra naturens side, og jeg ville synes det var uansvarlig av henne å sette bort barnet til faren deler av tiden. Videre kan jeg ikke se hvordan det får "store konsekvenser" for moren at han får hvile på søndagen. Ville hun føle det bedre om han arbeidet og følte ubehag? At mor er hovedpersonen i babyens liv betyr IKKE at far bare kan gjøre som han vil. Han har også ansvar for babyen - og det er det dette handler om. Mor får ikke sove = blir mindre uthvilt til å ivareta babyen - fordi FAR drikker og fester til langt på natt?? Det er liksom greit? Kanskje MOR burde få hvile på søndagen - bortsett fra amming er det vel ikke sånn at far er så evneveik at han ikke kan skifte bleier, trille tur el. Dette handler om at fars handlinger får konsekvenser for den familien han har sagt at han vil ha. Da er det heller ikke riktig av han å fortsette som han gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glukk Skrevet 24. juni 2011 #40 Del Skrevet 24. juni 2011 Han der høres ikke helt sunn ut. Jeg er ikke imot å drikke seg full en gang i blant (eller hver helg for den saks skyld).. det jeg reagerer på er at han oppfører seg så lite ansvarlig ovenfor deres nyfødte barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå