Gjest matilda Skrevet 7. november 2003 #1 Del Skrevet 7. november 2003 Må bare lufte tankene mine.. Jeg ble for snart 4 måneder siden sammen med verdens herligste gutt. Vi hadde det kjempe bra på alle områder. Vi flyttet sammen for 1måned siden. (litt tidlig kanskje, men det bare føltes riktig). Jeg har aldri hatt det så bra med noen av mine tidligere kjærester før. Vi har til og med snakket om å gifte oss og hvor mange barn vi har lyst på. Jeg var (er) kjempe foreska. Men så skjedde det store! For 2 uker siden ringte x dama og sa at hun var gravid og han skulle bli pappa om 4måneder!! Hele min verden raste sammen. Jeg vet nå ikke hva jeg skal gjøre. Skal jeg bli el dra. x dama kan ikke fordra trynet på meg! Føler på en måte at hun gjør dette for å ødelegge mellom oss ellers hadde hun vel sagt ifra litt før!? Vet ikke jeg. Jeg er kjempe deppa om dagen ihvertfall. Han også. De hadde ikke noe godt forhold og han er redd hun vil lage et helvete. han kommer selvfølgelig til å ta sitt ansvar og være der for barnet, men er redd hun kommer til å være vanskelig. Da er sp.målet mitt.. SKal jeg bli eller gå. Føles som alle mine drømmer er blitt knust. Setter pris på råd da jeg er forvirra om dagen. Jeg elsker denne mannen, men er det verdt det? Overdriver jeg? Har noen opplevd lignende historie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 7. november 2003 #2 Del Skrevet 7. november 2003 Syns ordentlig synd på deg........ Hvor gammel er du? Hvor sikker er du på at dette er mannen i ditt liv? Jeg hadde gått var jeg deg...... Sånt blir for komplisert............. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 7. november 2003 #3 Del Skrevet 7. november 2003 Elsker han eller ER du forelsket ? Å elske noen er vel noe som komemr over litt mer tid ? Dere er jo enda nyforelsket ! Noen ganger er det nok lurt å sette kroken på døren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 7. november 2003 #4 Del Skrevet 7. november 2003 Hadde jeg vært typen din, hadde jeg i alle fall forlangt en farsskapstest. Ekser som kun er ute etter å ødelegge, er troende til å finne på så mye rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 7. november 2003 #5 Del Skrevet 7. november 2003 For det første har dette hendt før du kom inn i bildet. Ville fått han til å ta en farskapstest bare for sikkerhetens skyld. For det andre er det ikke noe han kan gjøre med det foruten å være der for barnet når det kommer. Om du skal bli eller ikke må du finne ut av selv. Går du er han ikke den rette for deg. At din drøm er gått i tusen biter er fullstendig latterlig i mine øyne, for han hadde faktisk et liv før han traff deg. Om hun er så gale som du gir uttrykk for velger jeg å ta med en klype salt. hva som har hendt mellom dem før får så være, og om hun var si og så i det forholdet spiller vel liten rolle. Om hun liker deg eller ikke hadde jeg brydd meg katten om. Om hun prøver å ødelegge deres lille romantiske flytting? Tja barnet var han med på å lage, så da har han vært med å ødelegge den han også, og ikke bare hun. Ja de to får et barn sammen, so what? Det hendte før dere to kom sammen, og har ikke noe med deg og ditt forhold til han å gjøre. Men du er kanskje av typen at din kjære bare kan ha barn sammen med deg ellers blir det ikke like romatiskt? Jeg vil også være såpass freidig å spørre deg om hvor gammel du er? For på meg virker det som du er veldig veldig ung. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paff Skrevet 7. november 2003 #6 Del Skrevet 7. november 2003 En god veninne av meg har opplevd akkurat dert samme. De er i dag lykkelig gift med et eget barn i tillegg. Det har ikke vært problemfritt, men størst av alt er kjærligheten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady79 Skrevet 7. november 2003 #7 Del Skrevet 7. november 2003 Heissann... hvis du er sikker på at dette er mannen i ditt liv, og at du virkelig elsker han og han elsker deg så vil jeg si: stå ved hans side og støtt han!! Det kan bli tungt til tider ja...ikke lett blir det...men du må jo selvfølgelig vurdere om du orker å gå igjennom det...det tar på psykisk.... dere må snakke åpent om det!!! klem Lena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 8. november 2003 #8 Del Skrevet 8. november 2003 Det er bare du som vet om du vil fortsette. Alt her blir bare spekuleringer fra oss andre. Men farskapstest er en god ting. Om han vil være en far: Og skriftlige avtaler, kan ikke få sagt det ofte nok, hvor de skal avgjøre om de skal ha delt foreldrerett samt samværsavtale. Jo før, jo bedre! Og får de det ikke til selv, ja så dra inn til familievernkontor og deretter til Fylkesmannen. Alle gutter kan lage barn, men det kreves en skikkelig mann for å være en far! Om du velger og fortsette; dere kommer til å gå igjennom mye tøffe tak, han vil for alltid være en pappa til ett barn som ikke er ditt. Han vil for alltid ha ett bånd knyttet til en annen dame, som mest sannsynlig aldri helt vil like deg 100%. Du vil måtte svelge mange "kameler", men om dere lykkes vil du være en omsorgsperson for ett annet barn også. Det innebærer også ansvar, selvom det ikke er ditt. Du må vise hensyn til dette ufødte barnet, og behandle det på lik linje med evt. felles barn dere får. Det er ikke bare ulykke og være sammen med en helgepappa, man kan ha mange fine stunder med stebarn (hater det ordet, egentlig), bare så det er sagt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 8. november 2003 #9 Del Skrevet 8. november 2003 Det er bare du som vet om du vil fortsette. Alt her blir bare spekuleringer fra oss andre. Men farskapstest er en god ting. Om han vil være en far: Og skriftlige avtaler, kan ikke få sagt det ofte nok, hvor de skal avgjøre om de skal ha delt foreldrerett samt samværsavtale. Jo før, jo bedre! Og får de det ikke til selv, ja så dra inn til familievernkontor og deretter til Fylkesmannen. Alle gutter kan lage barn, men det kreves en skikkelig mann for å være en far! Om du velger og fortsette; dere kommer til å gå igjennom mye tøffe tak, han vil for alltid være en pappa til ett barn som ikke er ditt. Han vil for alltid ha ett bånd knyttet til en annen dame, som mest sannsynlig aldri helt vil like deg 100%. Du vil måtte svelge mange "kameler", men om dere lykkes vil du være en omsorgsperson for ett annet barn også. Det innebærer også ansvar, selvom det ikke er ditt. Du må vise hensyn til dette ufødte barnet, og behandle det på lik linje med evt. felles barn dere får. Det er ikke bare ulykke og være sammen med en helgepappa, man kan ha mange fine stunder med stebarn (hater det ordet, egentlig), bare så det er sagt! Er det slik at en far skal kunne velge være far? Reagerer på at du skriver om han vil være far. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 8. november 2003 #10 Del Skrevet 8. november 2003 Beklager om jeg uttrykte meg uklart...... skal prøve og fikse det: Noen blir pappa, men vil ikke være det. Det er vel per i dag ikke noe lovverk som pålegger en mann som har befruktet en kvinne til å være en pappa (altså være en "omsorgsperson" for barnet). Han har heller ingen rett til å si at han ønsker at kvinnen skal ta abort, fordi han ikke ønsker barnet. Men han har en plikt til å betale barnebidrag. Slike menn er i mine øyne ikke verdig barnets kjærlighet, men det er en helt annen sak. Jeg håper, for alle barns del, at alle som blir fedre velger og stille opp for barna sine. Selvom damer blir gravide med p-piller, planlagt eller ikke, er man med på steken osv.... og de som ønsker å være pappaer i ordets rette forstand bør sørge for at alle avtaler er i orden, slik at de stiller like sterkt som mor. Klarte jeg det bedre nå? Eller bare rotet jeg meg vekk igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 8. november 2003 #11 Del Skrevet 8. november 2003 Beklager om jeg uttrykte meg uklart...... skal prøve og fikse det: Noen blir pappa, men vil ikke være det. Det er vel per i dag ikke noe lovverk som pålegger en mann som har befruktet en kvinne til å være en pappa (altså være en "omsorgsperson" for barnet). Han har heller ingen rett til å si at han ønsker at kvinnen skal ta abort, fordi han ikke ønsker barnet. Men han har en plikt til å betale barnebidrag. Slike menn er i mine øyne ikke verdig barnets kjærlighet, men det er en helt annen sak. Jeg håper, for alle barns del, at alle som blir fedre velger og stille opp for barna sine. Selvom damer blir gravide med p-piller, planlagt eller ikke, er man med på steken osv.... og de som ønsker å være pappaer i ordets rette forstand bør sørge for at alle avtaler er i orden, slik at de stiller like sterkt som mor. Klarte jeg det bedre nå? Eller bare rotet jeg meg vekk igjen? Du klarte deg bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 8. november 2003 #12 Del Skrevet 8. november 2003 Man takker og bukker ydmykt, og fortsetter kampen for barnas rett! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 8. november 2003 #13 Del Skrevet 8. november 2003 Jeg tror du trenger å summe deg litt jeg, og tenke nøye igjennom om du kommer til å takle å leve med en mann som har barn med en annen. Ikke for å virke nedlatende eller no', men forholdet deres er jo så ferskt at jeg tror du må gi det mer tid for å finne ut om dette virkelig er mannen i ditt liv. Man blir ikke kjent på så få måneder. Hvis du tror at du klarer å takle både eksen hans og barnet, så ser jeg ingenting i veien for at dere kan fortsette forholdet - men tenk deg godt om! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 8. november 2003 #14 Del Skrevet 8. november 2003 Jeg kan ikke si hva du skal gjøre. Du må selv finne ut hva du greier å leve med. Stol på magefølelsen din. Jeg vet at jeg ikke hadde taklet det. Men det er mulig at du er et større menneske enn meg. Jeg hadde nok ønsket inderlig å takle det, og jeg hadde sett at fakta i saken var at dette var noe som var gjort før jeg kom inn i bildet. Men følelser er ikke alltid faktaorientert. Jeg kunne ikke med hånden på hjertet si at jeg hadde taklet bra å plutselig forholde meg til en fødsel og et spedbarn som kjæresten min fikk med en annen mens han var sammen med meg. Å se kjæresten sin bli far med en annen. Jeg hadde ikke greid å unne ham de store følelsene ved det. Det hadde blitt for komplisert emosjonelt for meg. Sorg over at vi ikke skulle få dele nyopplevelsen ved svangerskap og fødsel, sinne over noe som føltes urettferdig , enorm sjalusi, og skam over å ikke ønske et lite barn velkommen i verden. Jeg hadde ikke greid å være det mennesket jeg hadde ønsket å være i en slik situasjon... ikke i nærheten en gang. Takler du det så beundrer jeg deg for det!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 8. november 2003 #15 Del Skrevet 8. november 2003 Alle gutter kan lage barn, men det kreves en skikkelig mann for å være en far! amen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2003 #16 Del Skrevet 9. november 2003 Tenk for et styr det blir. Var jeg deg ville jeg ruslet ut av forholdet sakte men sikkert. Og aldri sett meg tilbake. Det finnes helt sikkert en til som er den rette for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest på besøk Skrevet 9. november 2003 #17 Del Skrevet 9. november 2003 Ja det er bare du som kan ta den avgjørelsen om du skal bli eller gå.Det er ikke lett.Men nå får du jo sjangsen til å se hvem han er.Hvordan han stiller opp for barnet.Det er ikke alle som får den myligheten.Nå er det heldigvis stort flertall av de fedrene som stiller opp en dem som ikke bryr seg.Hvis han ikke stiller opp for dette barnet så er det ikke sikkert han ikke stiller opp for noen andre barn heller.Jeg synes du skal vente å se hvordan det går jeg.Ikke ta noen forhaatende avgjørelse.Skal du gi opp drømme mannen fordi han har et barn som ikke er ditt?Du får jo vere der fra første stund,det er kansje vanskligere å komme inn hvis et barn er 7 å husker at foreldrene var kjerster.Da er det vanskligere å bli godtatt tror jeg.Å at du sier hun vill ødelegge forholdet,det har jeg opplevd og.Men hvor mere full av f hun ble jo nermere kom jeg min samboer.Å mere bestemt ble jeg på at hun ikke skulle klare det.Hun ga seg etter litt over et år,det var slitsomt men verdt det.Men jeg må si det er rart at hun forteller det 4 mnd før fødselen.Kansje hun er i tvil på hvem som er pappan?Det ville jeg tolket det som,så det er jo bare å kreve en farskapstest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2003 #18 Del Skrevet 10. november 2003 Kanskje drømmemannen din visste at x`en var gravid og dumpet henne?Fordi det ikke "passet å bli pappa enda"?! Det har skjedd med meg. Synes du det er noe rart om hun da misliker fyren? Det er et dårlig forslag at han skal be om dna test. Hvilke interesse skulle hun ha av å lyge om dette, siden hun ikke liker han. Ved å føre han opp som far må hun jo dessverre forholde seg til han i mange år fremover. Lite sannsynlig at hun vil det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devi Skrevet 10. november 2003 #19 Del Skrevet 10. november 2003 En utrolig vanskelig situasjon som ingen kan sette seg inn i uten å ha opplevd det. Det er lett å sitte på sidelinja og si "gjør ditt, gjør datt". Selv vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Det er klart dette er et sjokk for alle involverte, men i og med at eksen til kjæresten din forteller om graviditeten så seint, ville jeg nok krevd en farskapstest var jeg han. Dette blir tøffe tider for dere begge to, forholdet deres er ganske ferskt, og om du heller mot å gå, er det vel lurt å gjøre dette før du får dypere følelser for mannen. På den annen side vil du kanskje prøve og se hvordan dette kan gå, det kan gå bedre enn du tror, men klart det ikke blir lett å leve med. Èn ting er å ha en kjæreste som allerede har barn med en annen,en helt annen ting er når kjæresten din skal ha barn med eksen sin & barnet ikke er kommet enda. Tenk deg grundig om, jeg vet som sagt ikke hva jeg hadde gjort. Uansett, lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 10. november 2003 #20 Del Skrevet 10. november 2003 Det er et dårlig forslag at han skal be om dna test.... Dårlig forslag??? Hvis det var meg ville jeg definitivt tatt en test, hvis ei dame jeg ikke var sammen med lengre kom og sa at hun var gravid.... uansett!! Og var jeg blivende farmor... vel, jeg liker å ha ting på det rene jeg da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå