Gå til innhold

"Det å bli utelatt"


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da jenta vår begynte i første klasse, var det streng beskjed fra klasseforstander om at hvis det var bursdager hvor ikke alle jentene el guttene var invitert, skulle ikke disse invitasjonene deles ut på skolen. Da vår skulle feire sin første bursdag, gjorde vi kort prosess og inviterte alle jentene...selv om det var en av jentene hun ikke hadde blitt invitert til. Etter dette ble det vanlig kotyme i hennes klasse at man inviterte alle sammen, hvertfall blant jentene. Vil bae innskyte at vi var vel en de som hadde dårligst plass av jenteforeldrene, da det bare er vi + en til som bor i blokk, men kunne ikke tenke meg å utelate noen av den grunn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen som venninnen min har barna sine i, der må man invitere hele avdelingen som bursdagsbarnet går på. Så der er det alle eller ingen, sånn som jeg ser på det iallefall.

Jeg er også for alle eller ingen. Synes det er utrolig trist og urettferdig når noen blir utelatt på den måten. Jeg håper ikke det skjer med mine barn for da kommer jeg til å bli trist og forbannet på samme tid. Men det hjelper jo lite å bli forbannet da, det er jo ikke så mye man kan gjøre.

Så når mine barn begynner på skolen og skal ha bursdag, så kommer jeg da til å enten invitere hele klassen eller bare jentene eller bare guttene.

Kommer an på hvor mange vi har plass til. Skal vi bare invitere jentene eller bare guttene feks, så sender vi sikkert invitasjonen i posten....vet ikke jeg....

Vi finner nå det ut når den tid kommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

De foreldrene burde fått vite hvor skapet sto :frustrert: fikk først tårer i øynene, men så kom sinnet mot disse foreldrene som hadde tillat noe slikt.

Fy flate sier jeg bare :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ser liksom for meg ansiktet til den stakkars gutten og hvor lei seg han ble, og så ser jeg for meg mitt eget barn om han hadde opplevd det samme.

Håper virkelig aldri jeg får oppleve dette, og vil absolutt tenke på å komme med dette forslaget i skolen eller barnehagen ved et evt. møte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I klassene til barna mine har det som Tex og chimp sier vært praktisert slik at dersom man ikke ber alle så må man ordne med innbydelser utenom skoletid. Helt rett og rimelig - det er uhørt å gjøre slik som det ble fortalt i åpningsinnlegget her - rett og slett hårreisende. Hvor har barnehagepersonale vært i denne saken ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
I klassene til barna mine har det som Tex og chimp sier vært praktisert slik at dersom man ikke ber alle så må man ordne med innbydelser utenom skoletid. Helt rett og rimelig - det er uhørt å gjøre slik som det ble fortalt i åpningsinnlegget her - rett og slett hårreisende. Hvor har barnehagepersonale vært i denne saken ?

ja det kan en si :roll: hvor har barnehagepersonalet vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøspurven

Huff, dette var triste greier!

Synes det er helt uhørt å invitere alle unntatt en eller to.

I barnehagen eller skolen datteren min har gått/ går på har jeg aldri hørt om noen regel der man ikke kan henge opp innbydelser på hyllene hvis ikke alle blir invitert. Dessverre. Synes dette var veldig lurt, slik at ingen føler seg utenfor. Så selv om det ikke er noen regler for dette synes jeg dette var noe å tenke på, og burde være noe som ble praktisert overalt.

Sist datteren min hadde bursdag inviterte vi bare 5 av jentene i klassen; de hun hadde lyst til å be. Dette fordi vi har veldig liten leilighet. Hang innbydelse på hyllen på skolen,- (tenkte ikke over å sende dem hjem til dem fordi jeg ikke hadde adressen deres, og dessuten var det jo lettvint å bare levere innbydelsen i hyllene)og de som ble invitert ble kjempeglad og flokket seg om datteren min, og snakket om at de skulle i bursdag.

Da jeg hentet datteren min hørte jeg at en av jentene var lei seg og sa til moren sin at hun ikke fikk komme i bursdag. Jeg fikk dårlig samvittighet, og sa at dessverre hadde vi ikke plass til så mange, men kanskje hun kunne få komme neste gang. Heldigvis var hun jo ikke alene om å ikke bli invitert(en liten trøst, men en fattig trøst).

Neste gang skal jeg ihvertfall sende innbydelsene hjem!

Har tenkt å ha bursdagenpå Burger King neste gang, slik at vi iallefall kan invitere alle de 11 jentene i klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det en gang.På barneskolen(5),en gutt hadde bursdag han ba alle jentene og guttene bortsett fra meg og en til.innbydelsen ble sendt ut privat,men de snakket om det på skolen at de skulle dit å det var veldig sårende husker jeg.Å læreren fikk greie på det å ga beskjed om at det var alle eller ingen.Så vi fikk inbydelse.Men da ville vi ikke gå,barn skjønner tidlig om mann er velkommen eller ikke.Det blir jo litt anneledes om en ber to tre gutter/jenter av 10.Jeg mener at vi som foreldre har et ansvar når det gjelder mobbing.Hvis barna vokser opp med at det er greit å fryse ut et barn så det jo ikke så lett å stoppe mobbingen.Jeg blir så rasende :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at barnehagen ikke hadde noen regler om akuratt det der.

Om det var flere som var utelatt så hadde det nok vært lettere å fordøye,men i dette tilfellet var det bare denne lille gutten.

På skolen er det heldigvis annerledes.

Enten ber du alle guttene eller ingen.

Alle jentene eller ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene gjør vel ikke dette for å være onde, noen tenker ikke så langt, andre sier "hun må jo få slippe å be Lise i bursdagen hvis hun ikke vil , det er jo hennes bursdag".. Her er det vel snakk om dumhet og manglende evne til å sette seg inn i andre menneskers følelsesliv...

Har hørt dette argumentet av flere foreldre og mener som du at det er dumhet og manglende evne til å se andres følelser.

Vi har alltid praktisert "alle eller ingen", henholdsvis av jentene eller guttene, selv om de ikke var like gode venner med alle. Det er vondt å bli utelatt.

Er jo ikke samme problemet om kun 5 av 15 jenter inviteres evt., men å utelate en eller to er bare grusomt gjort!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn hadde min søster det fra 1 til 5 klasse. Nabojenta ba alltid alle jentene i klassen untatt henne. :x Var fler som gjorde det..

:cry: Stakkars barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...