lillemor Skrevet 7. november 2003 #1 Del Skrevet 7. november 2003 Hei hundefolk! Vet det skal være en bok som er skrevet om hvordan forstå hunden! Har hørt tittelen men husker ikke den....kan den hete noe som "hvem er sjefen?" Vet noen hvilken bok jeg sikter til....har noen lest den?, så vil jeg gjerne høre deres meniner om boken. Hilsen lillemor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 7. november 2003 #2 Del Skrevet 7. november 2003 Det er ikke "på talefot med hunden" av Turid Rugaas, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilla1 Skrevet 8. november 2003 #3 Del Skrevet 8. november 2003 Det finnes en bok som heter "Hvem er sjefen" På baksiden står det "Er du sjefen?" Husker ikke hvem som skrev den. Jeg har lest boken og syntes den var bra. Jeg fikk en del aha opplevelser av å lese den. Jeg har den liggende et sted så hvis du fortsatt lurer så kan jeg finne den frem :D Og finne navnet på forfatteren :D Smilla1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 9. november 2003 #4 Del Skrevet 9. november 2003 Den boken er gammel og umoderne og med meninger og metoder som nå er avlegs de aller fleste steder. Vi er kommet mye lenger i år 2003. Forfatteren er Nordenstam, og han er meget omdiskutert pga sine harde metoder- som var moderne på 70 og 80 tallet. Jeg vil absolutt ikke anbefale hans bøker. De jeg kan trekke frem fra min bokhylle som etterhvert er meget full - er På talefot med hunden - av Turid Rugaas - den er meget bra! Og omtaler hundens språk - og det man kalle dempende signaler. Jeg leser hunden min så mye bedre nå etter at den bokne kom i hus. På plass - Jørn Mazarino- alt om oppdragelse og stell- veldig bra- forholdsvis ny. og Hundens Beste venn- skrevet av bl.a Rune Fjellanger - en veldig dyktig indtruktør. jeg beklager om jeg sporet av litt nå - men ble bare så engasjert. Iallefall - det er masse gamle bøker å få tak i som slett ikke er bra - og det kommer også ut nye utgaver av disse - eller nye i samme lære - så man må være på vakt i jungelen av hundebøker. men - mye av det nye er bra! Ta en titt på www.canis.no - der selger de bra hundebøker - også for den vanlige hundeeier - selv om en del er mer for spesielt iinteresserte. Dette er forøvrig norges beste hundeside. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå