Gå til innhold

Mann straffes med syre i øynene


Ibanez

Anbefalte innlegg

Gjest Applecore

Litt kjipt for kvinnen at det er hun som må utføre jobben kanskje.

Hun ikke, det skal være leger der som står klare til å ta over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jaxon

Jeg syns det er helt rett... Fyrn har ødelagt ansiktet til dama. Han får beholde ansiktet sitt, men det fikk ikke hu.

Folk som oppfører seg sånn der, burde bli avlivd. De er utilregnelige, og falrige for menneskene rundt seg.

Slike holdninger som du har, er farligere enn personer som har gjort noe sånt. Det er langt mer skremmende at det finnes personer med holdninger som deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart, "and needles have been found in soft tissue".

Stygge greier denne uforklarlige glepphendtheten, men så lenge tanken er god er allting godt.

Så var det salgspitchen i media og fiendebildet som males for å selge som gjør det såpass unyansert. Primaltriggere brukes svært så hyppig, så har alle noe saftig å snakke om ved lunshbordet. Ja, det bare beviser at televisjon er skadelig for ens øyner, man kan faktisk pådra seg grå stær, aspektblindhet og ikke minst en generell apati.

Er det nå det, hvis man jamrer seg så vil det ikke emosjonellt kalles for en avsporing?

Der falt jeg beklageligvis av lasset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke verre enn USAs måte å straffe sexforbrytere på, eller deres bruk av dødsstraff.

Det kan sikkert diskuteres, men det er uansett ikke poenget. Både tortur og dødsstraff er fullstendig forkastelig. *gjentar*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølelig er jeg imot å synke ned på denne mannens nivå, og det han gjorde mot denne kvinnen er forkastelig, men jeg tror kanskje det er veien de må gå slik at de kan skremme andre menn fra å kaste syre i ansiktet på kvinner.

Det er bare å se tilbake til middelalderen,

da hengte man om hoder, armer og føtter her og der for å skremme befolkningen til å være lydige, ellers ville de havne i galgen...

Endret av meridian
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølelig er jeg imot å synke ned på denne mannens nivå, og det han gjorde mot denne kvinnen er forkastelig, men jeg tror kanskje det er veien de må gå slik at de kan skremme andre menn fra å kaste syre i ansiktet på kvinner.

Det tror ikke jeg. Det finnes intet statistisk materiale tilgjengelig som viser at strenge straffer og dødsstraff reduserer kriminalitet, for eksempel. USA er i så måte et godt eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10-års tvangsarbeid får holde. Det er jo bedre at han jobbet inn penger slik at han kunne gi denne piken noe å leve av.

Endret av Abdullah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest E pluribus unum

Hva som skjer i Iran, USA, Kina osv. er forkastelig, men Norge har også sine svin på skogen. I 2006 kalte Europarådets torturkomité (CPT) bruk av isolasjon i norsk varetektsfengsling for tortur. Norske sykehjem risikerer uanmeldte besøk fra Europarådets torturkomité i løpet av 2011.

Kort fortalt Iran hadde olje, men får nå mye pepper for deres atomprogram og Russland sier mewh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Hmh. Moral of the story: hiver du syre i hele trynet på noen, blir du blind.

Til å være Iran, fant jeg straffen overraskende mild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hva som skjer i Iran, USA, Kina osv. er forkastelig, men Norge har også sine svin på skogen. I 2006 kalte Europarådets torturkomité (CPT) bruk av isolasjon i norsk varetektsfengsling for tortur.

Der er tortur.

Norske sykehjem risikerer uanmeldte besøk fra Europarådets torturkomité i løpet av 2011.

Flott! Det behøves!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

10-års tvangsarbeid får holde. Det er jo bedre at han jobbet inn penger slik at han kunne gi denne piken noe å leve av.

I ti år?

Det er ville være hans forbanna plikt å forsørge henne resten av hennes naturlige liv, og ikke bare i ti år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Selvfølelig er jeg imot å synke ned på denne mannens nivå, og det han gjorde mot denne kvinnen er forkastelig, men jeg tror kanskje det er veien de må gå slik at de kan skremme andre menn fra å kaste syre i ansiktet på kvinner.

Det er bare å se tilbake til middelalderen,

da hengte man om hoder, armer og føtter her og der for å skremme befolkningen til å være lydige, ellers ville de havne i galgen...

Det høres ut som et hyggelig samfunn du legger opp til... :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike holdninger som du har, er farligere enn personer som har gjort noe sånt. Det er langt mer skremmende at det finnes personer med holdninger som deg.

Jepp! Jeg skader mange ved å sitte her bak skjermen min og tøffe meg over internett.

Burde nok hatt et par dråper syre i øynene mine jeg også.

Edit: Ja, også er det jo selvfølgelig grusomt av meg å mene at mennesker som er farlige, ikke burde ha lov til å menge seg med resten av befolkningen da... Det er jo de det er synd på, istedenfor ofrene dems.

Jeg må bare beklage at sympatien min ligger hos uskyldige som blir skada eller drept... Er ikke min skyld da, siden jeg åpenbart er et dårlig menneske.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil si at frihetsberøvelse vil være den eneste rikgitge straffen. Dog kom noen med den fiffige ideen om straffearbeid. Den tanken liker jeg enda bedre. Det vil si, for å beksytte kvinnen mot denne opplagt farlige personen vil jeg foreslå straffearbeid i fengsel til den dag han dør en naturlig død.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det eneste de får problemer med etterpå er å forklare nøaktig hvorfor det er straffbart å utføre noe de selv holder på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

De straffer ham med å utsette ham for det samme som han blir straffet for. Logisk... :filer:

De kaller det øye-for-øye-rettferdighet (pun not intended).

Men siden offeret er kvinne var det først bare snakk om å bare ødelegge det ene øyet hans (hun fikk syre i begge øyne, men i Iran er èn mann verdt to kvinner).

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=551022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

De kaller det øye-for-øye-rettferdighet (pun not intended).

Hvordan skal man da kunne si at en handling er gal, når man utfører den selv?

De oppnår bare å støtte opp om at det er rett å straffe folk med syre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...