Gå til innhold

Når roer de fleste menn seg?

82 stemmer

1. 1. Når vil menn roe seg ned å evt. få seg kjæreste?

• 18- 20 årene
      3
    • 20- 23 årene
      6
    • 23- 25 årene
      8
    • 25 - 27 årene
      16
    • 27- 30 årene
      27
    • 30 + årene
      22

Fremhevede innlegg

Skrevet

Neida, jeg er ikke gift, har heller ikke skrevet noe om at jeg har 2 barn. Har nok hatt et litt annet fokus i mine tidligere forhold, men selv om jeg er mer bevisst min cuckold-fetisj nå enn tidligere og ikke har noe langt cuckold-forhold bak meg, har jeg nok erfaring til å vite at jeg trives med å leve slik, så treffer jeg den rette jenta og hun liker det samme gifter jeg meg gjerne og får 2 barn med henne. :)

Hvordan kan du vite at det er dine barn i et slikt forhold?

DNA-test?

Og hva om den viser at du ikke er barnefaren?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

svarer som mann, og utfra egen erfaring: men jeg tror heller ikke det er noe fasitsvar på dette. det vil variere fra mann til mann, fra sted til sted. videre er det også avhengig av personlighet. Men som regel er det sånn at de fleste menn roer seg radikalt når du blir fedre...Videre er det avhengig av modenhet og kultur, miljø og arv...

AnonymBruker
Skrevet

Er 23, og er klar til å "roe" meg i den forstand at byen ikke frister meg lengre. Dog har jeg planer om å reise, og kanskje jobbe i utlandet, så det er ikke sikkert jeg blir så veldig stillestående geografisk sett.

Men jeg hadde nok vært veldig komfortabel i et fast forhold, og sånn begynte jeg å føle det allerede da jeg var 20.

Skrevet

svarer som mann, og utfra egen erfaring: men jeg tror heller ikke det er noe fasitsvar på dette. det vil variere fra mann til mann, fra sted til sted. videre er det også avhengig av personlighet. Men som regel er det sånn at de fleste menn roer seg radikalt når du blir fedre...Videre er det avhengig av modenhet og kultur, miljø og arv...

Forklaringen er nok at kjerring og unger krever så mye at man ikke orker mer :ler:

Skrevet (endret)

Den dagen jeg er klar for et forhold er den dagen jeg møter en jeg er klar for å ha et forhold med.

Det har ingenting med alder å gjøre, og heller ikke om jeg stortrives som singel eller har behov for å "roe meg ned". Når jeg ikke er forelsket i noen så har jeg heller ikke lyst på

noen kjæreste, når jeg er forelsket i noen så begynner jeg å tenke forhold.

Amen!

Endret av Fjellreven
Skrevet

Hvordan kan du vite at det er dine barn i et slikt forhold?

DNA-test?

Og hva om den viser at du ikke er barnefaren?

Ja, det kunne kanskje vært lurt for noen hver. Det er ting som kan tyde på at utroskap er mer utbredt enn vi liker å tro. Doktorgradstudenten Geneviève Beaulieu-Pelletier ved Université de Montréal's Department of Psychology har undersøkt sannsynligheten for at par er utro. Hennes sjokkerende tall viser at sannsynligheten for at kjæresten din er utro ligger mellom 40 og 76 prosent. (Kilde: Nrk, Schrödingers katt)

http://www.nrk.no/vitenskap-og-teknologi/1.6214916

http://www.news-medical.net/news/2008/09/09/41317.aspx

http://www.nouvelles.umontreal.ca/archives/2007-2008/content/view/1629/124/index.html

Gjest Heloise
Skrevet

Det spørsmålet tror jeg ikke du får noe konkret svar på, gitt :)

Min kjæreste er forholdsvis rolig, han er 21. Han har hatt få kjærester, kun ett "ordentlig" forhold før meg og generelt vært lite "rund omkring". Han sier at det er jo klart han innimellom tenker at han har gått glipp av noe, men på den andre siden sier han at han ikke er og har aldri vært interessert i et utsvevende liv med mange partnere. Han vil ha en partner og han vil ha et forhold, og det er slik hans personlighet er. Alle vil og trenger forskjellige ting i livene sine :)

Skrevet

Ja, det kunne kanskje vært lurt for noen hver. Det er ting som kan tyde på at utroskap er mer utbredt enn vi liker å tro. Doktorgradstudenten Geneviève Beaulieu-Pelletier ved Université de Montréal's Department of Psychology har undersøkt sannsynligheten for at par er utro. Hennes sjokkerende tall viser at sannsynligheten for at kjæresten din er utro ligger mellom 40 og 76 prosent. (Kilde: Nrk, Schrödingers katt)

http://www.nrk.no/vitenskap-og-teknologi/1.6214916

http://www.news-medical.net/news/2008/09/09/41317.aspx

http://www.nouvelles.umontreal.ca/archives/2007-2008/content/view/1629/124/index.html

Ja, og det som er rimelig utrolig er da hvordan kvinner insisterer på at de må ha såkalte mannlige kompiser og stort sett gjøre akkurat det samme som de var single.

Da blir jeg som mann særdeles lite imponert over det manglende vettet og intelligensen til disse kvinnelige individene.

Eller som det sto i den første artikkelen du refererte til over:

"Det som overrasker henne mest er at vi stadig er villig til å sette oss i situasjoner og inngå relasjoner til andre som kan skade forholdet."

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg vil tro det er individuelt.

Anonym poster: 74535c5c9b77188759b60d9dfb1c3d78

Skrevet (endret)

Jeg er klar for å "roe" meg når som helst jeg. Ønsker meg aldri annet enn forhold, og sier av prinsipp nei til ONS. Sporadisk ONS er ikke min greie.

Blant mine mannlige venner og bekjente planlegger godt og vel halvparten å ligge rundt og "ha det gøy" inntil de nærmer seg 30. Tragisk i mine øyne, men det er deres valg.

Endret av Pene sko...
  • Liker 1
Skrevet

Når de finner den de har lyst å roe seg med.

Gjest Høymann
Skrevet

Til menn: Når tror du at du vil roe deg ned å innlede forhold?

Jeg kan bare svare for meg selv. Jeg har vært singel i alle mine år til nå(22) og først i de senere årene føler jeg at jeg har gått glipp av noe fordi mange av vennene mine har vært i en del "forhold" til nå.

Jeg er ingen fest person. Så er mer av den type mennesker som liker å ha det mer rolig/kontrolert rundt meg. (kanskje derfor jeg er singel, dunno)

Er ikke alle som hopper og spretter rundt vettu

Skrevet

Barnefaren her er 32år og absolutt ikke klar for noe seriøst forhold!

Helgene hans går ut på å drikke menst mulig ser det ut til.

Men å ofre babyen hans en eneste tanke har han visst ikke tid til!

Han stakk så fort han hørte setningen: "Jeg er gravid".

Så ikke alle på 32år er like voksen nei :S

Og det fant du ikke ut før etter at du ble gravid med han?

Skrevet

Til menn: Når tror du at du vil roe deg ned å innlede forhold? (evt. når gjorde du det)

Forskjell på roe seg ned og å innlede et forhold? I hvertfall når man ser på seg selv som ung(jeg er 89modell)

Anonym poster: 902763fb61f437be12514089eb5863a9

Skrevet

Kommer helt an på mannen. Selv har jeg alltid vært "rolig" :)

Skrevet

Den andre kategorien er de som stortrives med "gutta" og singellivet. Som samboeren min og gjengen hans. Et par av dem giftet seg etter korte og stormende forelskelser tidlig i 20-årene, men ble alle skilt igjen etter et år eller to. Det lengste forholdet i gjengen har vart i 4 år, og da de to ble sammen var alle single. Nå, midt i 30-årene, har så godt som alle kjærester, de fleste samboere, noen av dem er tilogmed gift og/eller prøver å bli gravide. Så det kom helt plutselig i en alder av ca 32-35.

De av "kompisene" mine som faller i denne kategorien har alle vært utro, eller faktisk sagt at de ville vært utro dersom dama ikke finner det ut.. De er heldigvis ikke 35 ennå, men det er en grunn til at forholdene skjærer seg...

Anonym poster: 75d67934458a90f5ccacda1d99e58750

Skrevet

Jeg er 26 nå, og håper vel på at jeg har funnet den "rette" innen jeg er 30 år, men er ingen krise om det skulle gå litt over heller. Foreløpig så har jeg ingen problemer med å være singel, har nylig et 3 års forhold bak meg.

Skrevet

Veldig mange jeg kjenner hadde forhold i 20-årene, men når de nærmet seg 30 ble en god del single, og det er de fortsatt...

Så har vi de som har vært i forhold siden 18-20-årene og fortsatt holder sammen.

Jeg er den evige single - har ikke ONS eller noe annet useriøst heller .. venter fortsatt på den rette.

Anonym poster: c5957ca779aa7b6c8af6870ab55ff47a

Skrevet

Generelt vil jeg si at menn ikke roer seg før rundt 40. Da skjønner de plutselig at de ikke ikke kommer til å være usårbare og store og sterke resten av livet. :)

Mange roer seg tidligere. Noen roer seg aldri. Noen har som 40-åringer allerede prøvd å roe seg en gang, feilet, og er nå mer barnslag enn noen 20-åring.

Ingen regel gjelder.

Anonym poster: 0a0489b25c8f65de41a8eb83de6b0946

Skrevet

Tar alt som det kommer. Finnes ingen fasit (for min del), kanskje det skjer i morgen...kanskje om 10 år, 20 år, etc.

Folk får gjøre hva de selv føler er best :-)

Vi er alle veldig forskjellige...noen fungerer ikke normalt uten en partner, andre fungerer ikke normalt med en annen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...