Gå til innhold

forskjell på utlendinger her i landet !

Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hei dere

Nå er jeg dritt lei forskjellsbehandlingen av utlendinger.På jobben i går kom deten amerikaner som har bodd i Norge i flere år.han forlangte at jeg skulle snakke engelsk med han.Grunnen var at han ikke kunne snakke norsk og at engelsk er verdensspråket.Men når det gjelder folk fra Asia så forlanges det at de går på norsk kurs.Jeg ser mer opp til dem som har et tegnspråk og må lære seg et nytt alfabet for å gå i gang med norsk opplæring.Faktisk de fikser norsken selv om det kan bli litt stakato men vi forstår dem.Det gjør meg kvalm at en amerikaner eller engelsk mann sier at norsk er vanskelig og ikke gidder å lære det fordi de snakker engelsk. Dette vil jeg kalle en form for rasisme mot de andre som tar norsken alvorlig og lærer seg det .Hvorfor skal vi se opp til store bror USA i samme hva de gjør og godta alt.

hilsen(namaste)

indianlady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg. Engelskspråklige skal ikke få snakke sitt språk og forlange at vi andre også skal gjøre det, mens andre utlendinger må lære seg norsk. Vi bor i Norge, her snakker vi norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så har du de som går på kurs og nekter konekvent. Hadde en slik venn fra Australia. Han snakket engelsk uansett.Selv når han var bedt hjem til Norske. Ikke alle norske liker å snakke engelsk heller. Så det ble tynt mellom vennene til slutt.

Ps.Er ikke du på tur i India?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Anonym

Hva mener du med det at jeg er på tur i India?

Jeg bor jo i Norge og er norsk som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

He,he vet da det, men syns jeg leste for en stund siden at du skulle på tur et halvt år ilag med din mann. Mulig det var en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heilt enig!

Dette er berre ein liten del av kor ulikt den "kvite" delen av utlendinger urettvist får goder som ikkje visse andre får...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ikke akkurat bare hvite dette gjelder. Synes det gjelder en veldig stor del av utlendinger jeg, uansett bakgrunn eller farge. De snakker engelsk og forventer at alle bare skal akseptere det. Jeg har derimot erfaring (gjennom jobb) med at de aller fleste som har bodd her forstår norsk forholdsvis godt. Jeg prater norsk til de som bor her, engelsk er ikke noe sidemål her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...